Kattunge i gbg

Fixxxer skrev:
2634665 Ja, tänk vad skönt att döda henne om ingen vill ha henne, så slipper man ta ansvar.

Varför kom hon till livet om det ändå inte finns plats för henne där hon är nu?

Än är den sista idioten inte född.
Äh, spela roll. Kattfan var ju inte rasren. :fakta

Fixxxer skrev:
2634665 Ja, tänk vad skönt att döda henne om ingen vill ha henne, så slipper man ta ansvar.

nä du föddes väl igår så det har du ju rätt i..

ska jobba på dreamhack i helgen ja.

Känns riktigt nice att man tar livet av alla katter som man "föder" upp för att sen ta livet av dem och folk här inne tycker att det är helt OK.

Kanske genom att slå en hammare i huvudet? Eller kanske dränka den så hon får lida lite mer?
Eller jag vet... lägg henne i en kartong på motorvägen, så som jag hittade en katt idag senast. Relativt platt.

Jag skiter fullständigt i om folk är oseriösa på det här forumet och har IQ 0 men tamejfan, har man tagit på sig ett ansvar som djurägare, då avlivar man dem inte för en sådan sketen jävla orsak.

sven666 skrev:
2634905 nä du föddes väl igår så det har du ju rätt i..

ska jobba på dreamhack i helgen ja.
Min katt behöver en ny kompis då vi var tvugna att avliva hans bästa kompis för ett par veckor sen pga sjukdom.
Så om du inte har hittat nån annan som vill ha katten så kan jag tänka mig att ta hand om henne. Men jag vill veta hur gammal hon är först.

Fixxxer skrev:
2634959 Känns riktigt nice att man tar livet av alla katter som man "föder" upp för att sen ta livet av dem och folk här inne tycker att det är helt OK.

Kanske genom att slå en hammare i huvudet? Eller kanske dränka den så hon får lida lite mer?
Eller jag vet... lägg henne i en kartong på motorvägen, så som jag hittade en katt idag senast. Relativt platt.

Jag skiter fullständigt i om folk är oseriösa på det här forumet och har IQ 0 men tamejfan, har man tagit på sig ett ansvar som djurägare, då avlivar man dem inte för en sådan sketen jävla orsak.

Men herregud... vissa har ett liv o när ens slampkatt smiter ut o gör ungar o sen kommer hem o dumpar ut dem på köksgolvet så finns de kanske inte så mkt att göra åt det... tur att de finns såna som dig då som kan viga sina liv till att ta hand om dem, du är nog välkommen att ta hand om dendär lille sötnosen...

AndreasNo skrev:
2635006 Men herregud... vissa har ett liv o när ens slampkatt smiter ut o gör ungar o sen kommer hem o dumpar ut dem på köksgolvet så finns de kanske inte så mkt att göra åt det... tur att de finns såna som dig då som kan viga sina liv till att ta hand om dem, du är nog välkommen att ta hand om dendär lille sötnosen...

Tyvärr är min kvot fylld eftersom jag redan står med 3 katter i en lägenhet på 68 kvadrat.
Min syster fick precis ta hand om 2 sommarkatter som lämnats till sitt eget öde.

Tar man sitt ansvar ser man till att slampjäveln till katt inte tar sig ut och pippar runt. Då slipper man ta hand om den där geggan som kommer när hon ska föda.
Eller varför inte, klubba ihjäl alla, det blir ju billigare så än att kastrera.

För jag menar, hankatter kan ni ju inte kastrera för då minskar ju deras manlighet. De ska ju få gå runt och pippa av sig hela livet liksom.
Ba...

sven666 skrev:
2635039 men allvarligt talat fixxer, lägg ner?

kattungen är dryga 7 veckor (8 på fredag).
Den är alldeles för ung att ta från mamman, om ni har möjlighet att behålla henne två veckor till så vore det bra helst fyra.

Fixxxer skrev:
2635018 Tyvärr är min kvot fylld eftersom jag redan står med 3 katter i en lägenhet på 68 kvadrat.
Min syster fick precis ta hand om 2 sommarkatter som lämnats till sitt eget öde.

Tar man sitt ansvar ser man till att slampjäveln till katt inte tar sig ut och pippar runt. Då slipper man ta hand om den där geggan som kommer när hon ska föda.

För jag menar, hankatter kan ni ju inte kastrera för då minskar ju deras manlighet. De ska ju få gå runt och pippa av sig hela livet liksom.
Ba...

Jag har inte kastrerat min än.. han skulle se så mesig ut utan sina bollar juuu!...

sven666 skrev:
2635039 men allvarligt talat fixxer, lägg ner?

kattungen är dryga 7 veckor (8 på fredag).

Allvarligt talat, har du någon som helst koll på katter?

2 av de största kattklubbarna har som regel att inte låta uppfödare sälja kattungar förrän tidigast 10 veckor. Detta i IDP. SVERAK har 12 veckor.

Kanske borde du läsa på lite innan du hotar med att döda katten som för det första är för ung för att lämna mamman, för det andra är helt oskyldig för ägarens dumma jävla misstag att släppa ut mamma katt utan att vara kapabel att ta hand om sörjan efteråt. :huvet

GixxerJensa skrev:
2635055 Den är alldeles för ung att ta från mamman, om ni har möjlighet att behålla henne två veckor till så vore det bra helst fyra.

kanske.. men hon äter bara kattmat och är modig och sover ensam (eller med mig :tungan ) så hon kommer klara sig bra, har inte sett henne tutta på mamman på nästan en vecka, har tyvärr inte möjlighet att ha kvar henne då hade jag haft det.
:(

Fixxxer skrev:
2635018 Tyvärr är min kvot fylld eftersom jag redan står med 3 katter i en lägenhet på 68 kvadrat.

Ba...

Du är nog den största idioten jag har skådat på sporthoj genom alla år!
Jag älskar katter och har haft masvis med katter och kommer även ha det i fortsättningen. Jag är även emot en del av den svenska rasstandarden som tyvärr efterliknar den svenska hundaveln där man avlar hej vilt för avlandets skull utan att tänka nämnvärt på djuret i fråga.
Men du kanske visste om att man kan avliva en katt hos veterinären? Så har vi gjort med alla våra katter som har behövt somna in, oftast pga ålder. Jag skulle aldrig få för mig att använda något av de 10-tal vapen som står i vapenskåpet, än mindre gasa ihjäl en katt.
Bara för att du bidrar till den svenska avelsstandardens svineri så betyder det inte att alla andra är lika omdömeslösa som dig.

GixxerJensa, har din katt bollarna kvar efter kastrering? Ingen av mina har haft det iaf, och jag har även vart med på operation men kommer ej ihåg hur det såg ut riktigt :va

För övrigt så är 7 veckor för tidigt ja, men samtidigt kan det i vissa fall vara föredömligt att låta katten lämna mamman före 12 veckor. Skiljer sig även mellan de olika raserna men 10 veckor är mitt egna minimum.
/Edit: Det är givetvis ett bättre alternativ att katten hittar en ägare trots att den bara är 8 veckor än att den avlivas, enligt mig iaf. Det är ju olika från fall till fall och om katten är som du säger så kommer den troligtvis inte uppvisa några senare problem av det hela.

Sven, min flickväns kompis vill inte ha kattunge av den enkla anledningen att det är lättare för en kattunge att hitta ett hem och därför väljer hon att ta en vuxen katt ifrån ett katthem då dessa har svårare att bli placerade. Hoppas bara att du hittar någon som vill ta hand om henne men ge inte upp än! Släng ut en annons på blocket, men förklara att du vill ha betalt så den ska slippa bli orm-mat.

Fixxxer skrev:
2635092släppa ut mamma katt utan att vara kapabel att ta hand om sörjan efteråt. :huvet
Nu har du refererat till nyfödda kattungar som "sörja" två gånger, mår du inte riktigt bra? Varför är du så jävla arg? sven666 försöker ju göra det bästa av situationen genom att hitta någon som kan ta hand om katten.

sven666 skrev:
2635093 har tyvärr inte möjlighet att ha kvar henne då hade jag haft det.
:(
Varför är det så oerhört akut? Blir du vräkt om du har en kattunge?

Last edited:
Fixxxer skrev:

Jag förstår inte ditt resonemang. I min mening är det ANSVARSFULLT att ta bort ett djur som man inte själv kan ta hand om, och inte lyckas hitta en lämlig ny ägare till. Hellre det än att bara släppa ut kattfan vind för våg.

Självklart vore den bästa lösningen att oönskade djur aldrig kom till världen, men let's face it - det är varken första eller sista gången det händer. Om situationen nu redan uppstått, så tycker jag man är skyldig att göra det som är mest skonsamt för djuret. Även om det i vissa fall innebär avlivning.

Sven666: F'låt för trådkapningen :backontop Hoppas du hittar ett nytt hem åt den lilla.

Back