Fixxxer skrev:
2635018 Tyvärr är min kvot fylld eftersom jag redan står med 3 katter i en lägenhet på 68 kvadrat.
Min syster fick precis ta hand om 2 sommarkatter som lämnats till sitt eget öde.
Tar man sitt ansvar ser man till att slampjäveln till katt inte tar sig ut och pippar runt. Då slipper man ta hand om den där geggan som kommer när hon ska föda.
Eller varför inte, klubba ihjäl alla, det blir ju billigare så än att kastrera.
För jag menar, hankatter kan ni ju inte kastrera för då minskar ju deras manlighet. De ska ju få gå runt och pippa av sig hela livet liksom.
Ba...
Du är nog den största idioten jag har skådat på sporthoj genom alla år!
Jag älskar katter och har haft masvis med katter och kommer även ha det i fortsättningen. Jag är även emot en del av den svenska rasstandarden som tyvärr efterliknar den svenska hundaveln där man avlar hej vilt för avlandets skull utan att tänka nämnvärt på djuret i fråga.
Men du kanske visste om att man kan avliva en katt hos veterinären? Så har vi gjort med alla våra katter som har behövt somna in, oftast pga ålder. Jag skulle aldrig få för mig att använda något av de 10-tal vapen som står i vapenskåpet, än mindre gasa ihjäl en katt.
Bara för att du bidrar till den svenska avelsstandardens svineri så betyder det inte att alla andra är lika omdömeslösa som dig.
GixxerJensa, har din katt bollarna kvar efter kastrering? Ingen av mina har haft det iaf, och jag har även vart med på operation men kommer ej ihåg hur det såg ut riktigt
För övrigt så är 7 veckor för tidigt ja, men samtidigt kan det i vissa fall vara föredömligt att låta katten lämna mamman före 12 veckor. Skiljer sig även mellan de olika raserna men 10 veckor är mitt egna minimum.
/Edit: Det är givetvis ett bättre alternativ att katten hittar en ägare trots att den bara är 8 veckor än att den avlivas, enligt mig iaf. Det är ju olika från fall till fall och om katten är som du säger så kommer den troligtvis inte uppvisa några senare problem av det hela.
Sven, min flickväns kompis vill inte ha kattunge av den enkla anledningen att det är lättare för en kattunge att hitta ett hem och därför väljer hon att ta en vuxen katt ifrån ett katthem då dessa har svårare att bli placerade. Hoppas bara att du hittar någon som vill ta hand om henne men ge inte upp än! Släng ut en annons på blocket, men förklara att du vill ha betalt så den ska slippa bli orm-mat.