Katter som hänger på när man är ute och går

Bengtsten

Bannad
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Ingen^^
Var ute och lyssnade på lite demoversioner av en låt för att komma på vilket gitarrsound som passar bäst och hela tiden följde min katt efter mig. Det är inte första gången. Men det var i alla fall väldigt gulligt för när jag stod still stå strök hon sig mot mina ben.:rullandeu

Så, brukar era katter hänga på när ni är ute och går?:)

japp, och flesta personer den känner, även förra katten gjorde de tills den började jaga bilar och.. ja :rolleyes:

Min förra katt hängde med överallt—till en viss gräns. Han gick aldrig utanför sina gränser som jag antar var nån typ av revirgränser. Min nuvarande katt gör tvärtom, hon sticker utom synhåll så fort hon kan när vi går ut tillsammans... ;)

En granne i en tidigare lägenhet hade en kelig katt som följde med mig till sin revirgräns s.a.s.
Vände alltid på samma ställe och gick tillbaka.

Träffade på den en gång när jag vart och svirat på stan och var påväg hem. Då kom den till mig, strök sig lite, och följde med mig till porten och såg till att jag gick in och kom hem säkert.

Ser den lite då och då, och den kommer fram till mig varenda gång man är inom lukthåll för den.

Nu vill vi ju så klart veta vilket gitarrsound som passade bäst till din demoversion, för det var väl det du ville få fram med tråden eller var du seriös med ditt frågeställande?
Isåfall, ja. Min katt går med mig när jag får för mig att promenera och vill jag inte ha med honom så måste jag låsa in honom. Även när jag åker iväg med bilen så ska han med, är jag oaktsam så sitter det en katt bredvid mig helt plötsligt och är överlycklig för att vi ska till sommarstugan. För alla bilfärder går dit enligt honom. Han blir lika besviken varje gång jag bara ska åka till Pizzerian.
Fast nu när vi bor i stugan så vill han åka med in till stan i stället, så jag tror mest att han lider av en psykisk åkomma.

Idagsläget har jag innekatter men när bodde i hjo och hade utekatt så hade vi en honkatt vid namn "birdy" då hon pep som en fågel. Hon var som en hund, fruktansvärt tillgiven och frågan var om hon inte vallade oss ungar.. :D

Kommer speciellt ihåg en händelse när jag gick över till en kompis och katten som vanligt följde med och stannade i deras trädgård tills dess att vi kom ut, den här gången åkte vi dock bil till en skolfest vi hade anordnat. Under tiden vi var borta hade det börjat snöa och när vi sedan kom tillbaka så satt katten helt igensnöad på nästan exakt samma ställe (inga spår som avslöjade). Enligt kompisens föräldrar hade hon suttit på samma plats och väntat på mig. Tog upp henne o hon somnade i min famn medan jag pölsande hem genom snön.

Saknar den katten väldigt mycket.

Bättre barnvakt finns inte brukade farsan säga , var katten borta så var jag borta ...typ :tungan.

Aha ..en händelse man inte glömmer i första taget var när farsan fick för sig att spola av mossan på taket med högtryckstvätt (vilket fungerade utmärkt btw)...sicken syn det var för campinggästerna och grannarna då först farsan klättrade upp 12-15 meter och sedan kom katten rusande upp på altantaket och vidare upp för tegelpannorna och satte sig på skorstenen för att hålla honom sälskap...med bra avstånd från själva höggtryckstvätten.

Båda kom välbehållna ner men jag o morsan skakade på hövet o undrade vem av dem som var knäppast.

Last edited:
Bättre barnvakt finns inte brukade farsan säga , var katten borta så var jag borta ...typ :tungan.

Aha ..en händelse man inte glömmer i första taget var när farsan fick för sig att spola av mossan på taket med högtryckstvätt (vilket fungerade utmärkt btw)...sicken syn det var för campinggästerna och grannarna då först farsan klättrade upp 12-15 meter och sedan kom katten rusande upp på altantaket och vidare upp för tegelpannorna och satte sig på skorstenen för att hålla honom sälskap...med bra avstånd från själva höggtryckstvätten.

Båda kom välbehållna ner men jag o morsan skakade på hövet o undrade vem av dem som var knäppast.

Var farsan knäpp för att han rengjorde taket från mossa? :gnissla

Katten på din avatar ser strypt ut.....

Idagsläget har jag innekatter men när bodde i hjo och hade utekatt så hade vi en honkatt vid namn "birdy" då hon pep som en fågel. Hon var som en hund, fruktansvärt tillgiven och frågan var om hon inte vallade oss ungar.. :D

Kommer speciellt ihåg en händelse när jag gick över till en kompis och katten som vanligt följde med och stannade i deras trädgård tills dess att vi kom ut, den här gången åkte vi dock bil till en skolfest vi hade anordnat. Under tiden vi var borta hade det börjat snöa och när vi sedan kom tillbaka så satt katten helt igensnöad på nästan exakt samma ställe (inga spår som avslöjade). Enligt kompisens föräldrar hade hon suttit på samma plats och väntat på mig. Tog upp henne o hon somnade i min famn medan jag pölsande hem genom snön.

Saknar den katten väldigt mycket.

Var ute och lyssnade på lite demoversioner av en låt för att komma på vilket gitarrsound som passar bäst och hela tiden följde min katt efter mig. Det är inte första gången. Men det var i alla fall väldigt gulligt för när jag stod still stå strök hon sig mot mina ben.:rullandeu

Så, brukar era katter hänga på när ni är ute och går?:)

Bara om den får höra ett ljud som låter som en katt som man drar i svansen.

Katten på din avatar ser strypt ut.....

Näe han gäspar bara :D

[YOUTUBE-ID]-2CdMXvjO80[/YOUTUBE-ID]

Var farsan knäpp för att han rengjorde taket från mossa? :gnissla

Såg nog ganska roligt, "knäppt ut", ut när en "gammal gubbe" satt gränsle i turkosa badbyxor mitt på taknocken med en högtryckstvätt för att ta bort mossa tillsammans med en katt på skorsstenen. Vi skrattar åt det idag men då skämdes vi ganska mycket...:brinnerup

Last edited:
Var ute på golfbanan, vid ett av hålen kom en katt fram.
Han/hon följde med i 7 hål tills vi kom till en kiosk.
Vart tvungen och belöna katten med leverpastej.
Undra om katten hade räknat ut detta?

Last edited:
Finns inget vidrigare än utekatter som går och stryker sig. Försöker skrämma bort dem så fort dem närmar sig. Vidriga djur

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park