Idagsläget har jag innekatter men när bodde i hjo och hade utekatt så hade vi en honkatt vid namn "birdy" då hon pep som en fågel. Hon var som en hund, fruktansvärt tillgiven och frågan var om hon inte vallade oss ungar..
Kommer speciellt ihåg en händelse när jag gick över till en kompis och katten som vanligt följde med och stannade i deras trädgård tills dess att vi kom ut, den här gången åkte vi dock bil till en skolfest vi hade anordnat. Under tiden vi var borta hade det börjat snöa och när vi sedan kom tillbaka så satt katten helt igensnöad på nästan exakt samma ställe (inga spår som avslöjade). Enligt kompisens föräldrar hade hon suttit på samma plats och väntat på mig. Tog upp henne o hon somnade i min famn medan jag pölsande hem genom snön.
Saknar den katten väldigt mycket.
Bättre barnvakt finns inte brukade farsan säga , var katten borta så var jag borta ...typ

.
Aha ..en händelse man inte glömmer i första taget var när farsan fick för sig att spola av mossan på taket med högtryckstvätt (vilket fungerade utmärkt btw)...sicken syn det var för campinggästerna och grannarna då först farsan klättrade upp 12-15 meter och sedan kom katten rusande upp på altantaket och vidare upp för tegelpannorna och satte sig på skorstenen för att hålla honom sälskap...med bra avstånd från själva höggtryckstvätten.
Båda kom välbehållna ner men jag o morsan skakade på hövet o undrade vem av dem som var knäppast.