Katter som hänger på när man är ute och går

Kan bara prata för mig själv o inte hur andra kattägare tänker men just det faktum att kattbett kan ge så stora skador gör att jag är extra försiktig när det är barn i närheten (läs hemma)). En katt är inte en hund och det bör föräldrar och andra lära barnen tidigt. En del katter gillar inte barn, speciellt om de kryper omkring i ögonhöjd och stirrar man en katt i ögonen så är det ett hot och antingen springer katten därifrån eller så river den, oftast genom att först visa andra tecken som visar att den inte är tillfreds med situationen. En av kompisarnas ungar jagade våran katt och trots att jag flera gånger sa till att de skulle sluta att jaga katten, som då hade sprungit upp till sovrummet, så fortsatta jakten och det slutade med att katten rev efter att först ha morrat varnande. Det barnet lärde sig en läxa men det var självklart ingen trevlig upplevelse. Den andra katten kan barnet leka med hur mycket som helst men katter, precis som hundar och alla andra djur, är individer och man bör lära sig att se varningstecknen och respektera djuret när det vill vara i fred etc.

Risken att sår blir infekterat efter ett kattbett är ca 50%, medan risken för infektion vid hundbett ligger på endast 15%.

hur e dem e klorna då?
har säkert 2-3 rivmärken på min kropp just nu och man skulle kanske överväga skrubba med läkarsprit?

kattbett har ja dock aldrig varit med :hihi katter tkr jag biter värre än hunder, stoppa in handen i en hunds mun så naffsar den lekfullt, gör du de på en katt tar han framtassarna och klorna om dig och sen biter för full dasse(roligt när dom e 1-4 månader och lite gulligt)

katter är dock gosiga små jävlar tkr ja, men grannens katter kan gärna få käka råttgift som dom håller på med vår katt och skiter på gräsmattan :va

Hon var som en hund, fruktansvärt tillgiven och frågan var om hon inte vallade oss ungar.. :D

Syrrans ungars ena katt följer dom till skolan (nån knapp km).

En f.d. grannes katt följde med familjen på promenaderna när de skulle ut och gå med barnvagnen.

Katterna jag och min dåvarande sambo hade följde mig om jag sa till dom.
En gång skrämde vi bort en lösspringande hund (irländsk setter) från tomten. Hunden var glad men en jakthund vill säkert jaga katter, tänkte jag. Gick stelt emot den medan jag morrade och stirrade den i ansiktet (mycket hotfullt beteende för hundar). Katterna flankerade mig på varsin sida, med en gångställning som kan liknas vid smygande leoparder på savannen. De tittade då och då upp på mig, som för att kolla att de gjorde rätt, samt fräste argt åt hunden.
Det här gjorde vi ett par meter. Sen sänkte jycken svansen, stirrade ett par sekunder och drog sen iväg.
Katter är coola! :yoparty

Enligt svenska lag så gäller egentligen samma sak både för katter och hundar, de ska vara kopplade och under uppsikt. Sen att det inte är så är en annan sak. :)

Enligt svenska lag så gäller egentligen samma sak både för katter och hundar, de ska vara kopplade och under uppsikt. Sen att det inte är så är en annan sak. :)

:tummenupp

Nu blir det att gå ner på stan och ta sig några stadiga med sambon.

En polis som stannade mig i helgen norr om Sollefteå tyckte det var det lämpligaste. "Istället för att jag skriver ut ett antal tusenlappar i böter så tycker jag du skall ta chefen på en fin middag"

Måste vara mitt gudomliga utseende och min vältränade kropp som gör att jag blir bemött på detta vänliga sätt.

Gör det samma Biltmore, belöna frugan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...