Anndreeaas
otursfågeln
Kan bara prata för mig själv o inte hur andra kattägare tänker men just det faktum att kattbett kan ge så stora skador gör att jag är extra försiktig när det är barn i närheten (läs hemma)). En katt är inte en hund och det bör föräldrar och andra lära barnen tidigt. En del katter gillar inte barn, speciellt om de kryper omkring i ögonhöjd och stirrar man en katt i ögonen så är det ett hot och antingen springer katten därifrån eller så river den, oftast genom att först visa andra tecken som visar att den inte är tillfreds med situationen. En av kompisarnas ungar jagade våran katt och trots att jag flera gånger sa till att de skulle sluta att jaga katten, som då hade sprungit upp till sovrummet, så fortsatta jakten och det slutade med att katten rev efter att först ha morrat varnande. Det barnet lärde sig en läxa men det var självklart ingen trevlig upplevelse. Den andra katten kan barnet leka med hur mycket som helst men katter, precis som hundar och alla andra djur, är individer och man bör lära sig att se varningstecknen och respektera djuret när det vill vara i fred etc.
Risken att sår blir infekterat efter ett kattbett är ca 50%, medan risken för infektion vid hundbett ligger på endast 15%.
hur e dem e klorna då?
har säkert 2-3 rivmärken på min kropp just nu och man skulle kanske överväga skrubba med läkarsprit?
kattbett har ja dock aldrig varit med

katter är dock gosiga små jävlar tkr ja, men grannens katter kan gärna få käka råttgift som dom håller på med vår katt och skiter på gräsmattan