2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Helt crazy!
You man totaly crazy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helt crazy!
Finns inget vidrigare än utekatter som går och stryker sig. Försöker skrämma bort dem så fort dem närmar sig. Vidriga djur
Finns inget vidrigare än utekatter som går och stryker sig. Försöker skrämma bort dem så fort dem närmar sig. Vidriga djur
Du har ganska många skruvar lösa va?
Du har ganska många skruvar lösa va?
Det finns dom som inte gillar katter oxå... Precis som folk inte gillar ormar, hundar, spindlar o.s.v.. Då vill man inte ha en katt strykandes runt benen.
Bara för att jag gillar tjejer så räknar jag inte med att alla andra gör det...
Nej, ogillar bara det. Helt normalt.
...[YOUTUBE-ID]tcxhOGyrCtI[/YOUTUBE-ID]
Våga stanna kvar nästa gång du möter en katt...de är inte så farliga som de ser ut(undantag okastrerade hankatter som vill märka sitt revir på dina ben)
Helt normalt att utfodra katter med råttgift också? som du föreslog i annan tråd...en simpel jävla djuråplågare är vad du är.
Nja... Inte så jag menar. Har ingen kattfobi... Bara att jag ser lika mycke värde i en katt som i en råtta... och en råtta vill jag inte heller ha strykandes... Kattälskare verkar ha svårt att förstå att andra kanske ogillar katter...
När du ändå har tankeverksamheten igång kan du ta och reflektera över huruvida jag var seriös i mitt inlägg. Snarare så verkar det vara du som har lite problem i hjärnkontoret. Åk och köp en glass och njut av att du har ett liv.
Håller med fullt ut. Ungefär som att hundägare tycks tro att det är ok att ha sin hund lös och att den kommer och nosar och hoppar folk runt benen.
Men som sagt, i landet Sverige tycks allt vara ok, bara man har bestämt det själv
Håller med fullt ut. Ungefär som att hundägare tycks tro att det är ok att ha sin hund lös och att den kommer och nosar och hoppar folk runt benen.
Ta dig en glass o chilla vaÄlskar både katter och hundar och det finns väldigt få som beter sig så illa som människor. Kanon med goa trevliga katter och hundar som är lösa och kommer och hälsar.
![]()
Det är ju ändå en viss skillnad. Hundar kan ju vara farliga, dessutom är många människor hundrädda så jag tycker att de alltid ska vara kopplade. Vi har alltid haft hundar men jag tycker ändå det är lite sådär när det kommer en stor okopplad hund med enhusse i adidasbyxor 20 meter bakom.
Och råttor är ju smutsiga sjukdomsspridande skadedjur. Jag skulle faktiskt säga att katter är 100% ofarliga och dessutom väldigt renliga.
Men ja, det kan ju ändå vara irriterande om man inte gillar katter eller om man är allergisk.
Det är ju ändå en viss skillnad. Hundar kan ju vara farliga, dessutom är många människor hundrädda så jag tycker att de alltid ska vara kopplade. Vi har alltid haft hundar men jag tycker ändå det är lite sådär när det kommer en stor okopplad hund med enhusse i adidasbyxor 20 meter bakom.
Och råttor är ju smutsiga sjukdomsspridande skadedjur. Jag skulle faktiskt säga att katter är 100% ofarliga och dessutom väldigt renliga.
Men ja, det kan ju ändå vara irriterande om man inte gillar katter eller om man är allergisk.
Min tvååriga dotter med bitmärken i pannan tycker nog inte det. Sen vet du väl att det finns en lag som säger att hundar skall kunna garanteras koppel på allmän plats. Dvs synligt / osynligt koppel.
Hoppas du fattar vad du snackar om.
Jag säger inte att katter skall vara kopplade. Jag gillar inte att ha andras djur på mig. Jag vill själv kunna bestämma när någonting skall upp och stryka sig på mig. Precis samma som att du kanske inte vill ha andras spindlar, ormar, kackerlackor osv på dig.
Jag respekterar djuren, så länge som dem inte stör mig.
Fan Benedict, du måste ha det riktigt svårt där du bor, så fort du går ut så bara väller det fram otäcka katter & stör dig....märkligt att man inte har det besväret själv, speciellt som alla på gatan har katter.
Du kanske luktar intressant? död råtta?
Du kanske skall koppla dottern? äpplet faller inte långt från trät...
Jag kan också vara ironisk. ett tips.
Ett kattbett är 100% farligare än ett hundbett. Hunden är ren i munnen och gör trubbiga sår (byter saliv ofta och har effektivt enzym). Katten är smutsig i munnen jämförelsevis och har ibland rätt långa otrevliga gaddar. Kan ge rätt fina infektioner. Bara en tanke.
Kan bara prata för mig själv o inte hur andra kattägare tänker men just det faktum att kattbett kan ge så stora skador gör att jag är extra försiktig när det är barn i närheten (läs hemma)). En katt är inte en hund och det bör föräldrar och andra lära barnen tidigt. En del katter gillar inte barn, speciellt om de kryper omkring i ögonhöjd och stirrar man en katt i ögonen så är det ett hot och antingen springer katten därifrån eller så river den, oftast genom att först visa andra tecken som visar att den inte är tillfreds med situationen. En av kompisarnas ungar jagade våran katt och trots att jag flera gånger sa till att de skulle sluta att jaga katten, som då hade sprungit upp till sovrummet, så fortsatta jakten och det slutade med att katten rev efter att först ha morrat varnande. Det barnet lärde sig en läxa men det var självklart ingen trevlig upplevelse. Den andra katten kan barnet leka med hur mycket som helst men katter, precis som hundar och alla andra djur, är individer och man bör lära sig att se varningstecknen och respektera djuret när det vill vara i fred etc.
Risken att sår blir infekterat efter ett kattbett är ca 50%, medan risken för infektion vid hundbett ligger på endast 15%.
om man går för snabbt så att han inte går först hela tiden så blir han förbannad och går hem istället.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |