Katana och GSX 1100-tråden

Hej ! Jag har en fråga om när Suzuki upphörde med pressade vevaxlar ?
är det när R-versionen kom...
 
Har inte tänkt på det förut men så kan det nog vara. I alla fall i dom stora starka motorerna.
 
Tack för ert kunnande och svar. :)
Kör försiktigt i sommar.
 
Hej! Var ska jag börja om jag vill "vässa" min gsx1100 -82 litegrann? Kamaxlar kanske, men vilka ska det vara och var köper jag dem?

Finns det någon tabell eller så där man kan se vilka gafflar, hjul, svingar etc. som passar på olika Suzukis?
 
Hej! Var ska jag börja om jag vill "vässa" min gsx1100 -82 litegrann? Kamaxlar kanske, men vilka ska det vara och var köper jag dem?

Finns det någon tabell eller så där man kan se vilka gafflar, hjul, svingar etc. som passar på olika Suzukis?

Hej

jag skulle börja med att köpa mikuni rs36 förgasare blir en jäkla skillnad på gasresponsen. borra den till 1168cc samt skaffa "export"kammar eller ännu hellre några något vassare drop in kammar kolla in web cams tex :tummenupp
 
Hej

jag skulle börja med att köpa mikuni rs36 förgasare blir en jäkla skillnad på gasresponsen. borra den till 1168cc samt skaffa "export"kammar eller ännu hellre några något vassare drop in kammar kolla in web cams tex :tummenupp

Tack för tipsen! Är det inte Nicasil eller något sånt i loppen? Eller är det bara att borra och hona?

Och förresten, det sitter 4-1 system på, men förgasarna har inte bestyckats om. Den gick lite konstigt, svårt att varva ur. Jag har gjorde rent förgasarna eftersom den stått länge men har inte satt tillbaka dem än. 130 munstycken satt i.

Bör man bestycka upp den efter att ha satt på 4-1 system?
 
Last edited:
nej det är klassiska gjutjärnslopp så på en 82a är det max med 1168cc och orginal cylinder sen finns det mtc cyllar å då går det få dom riktigt stora:banana
vad det gäller orginal förgasarna så är mina kunskaper inte så stora men gå upp kanske några enheter å testa. men kolla vad det ska sitta för munstycken från början om den inte går riktigt men mitt förslag är rs36 då kommer motorn vakna till liv på ett helt annat sätt:tummenupp
 
nej det är klassiska gjutjärnslopp så på en 82a är det max med 1168cc och orginal cylinder sen finns det mtc cyllar å då går det få dom riktigt stora:banana
vad det gäller orginal förgasarna så är mina kunskaper inte så stora men gå upp kanske några enheter å testa. men kolla vad det ska sitta för munstycken från början om den inte går riktigt men mitt förslag är rs36 då kommer motorn vakna till liv på ett helt annat sätt:tummenupp

De är så jävla dyra bara förgasarna!
 
De är så jävla dyra bara förgasarna!

Se det så här istället - det kostar drygt en tusenlapp per hästkraft att sugmotortrimma.

Ett av de få undantagen är t.ex. GSF1200 där de första 20 extra hästarna kostar bara 1500 spänn. Slipon och 2" hål i luftburken och andra munstycken, utöver det kostar det även där tusen per hk.
 
Det tog ett tag men nu står det en hemma i garaget och jag bara älskar den. Planschen ingick i köpet?
 

Bifogat

  • 02CC99F4-63A3-41B4-9BB9-FA942565EA1D.jpeg
    02CC99F4-63A3-41B4-9BB9-FA942565EA1D.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 58
  • 830D7DDA-665F-4131-AEF1-C32C053868A6.jpeg
    830D7DDA-665F-4131-AEF1-C32C053868A6.jpeg
    148.1 KB · Visningar: 54
  • 151D8949-36E0-448D-9544-13893FBB0744.jpeg
    151D8949-36E0-448D-9544-13893FBB0744.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 62
  • 966323BC-A26F-42A8-AFB7-A555D49409AA.jpeg
    966323BC-A26F-42A8-AFB7-A555D49409AA.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 59
Det tog ett tag men nu står det en hemma i garaget och jag bara älskar den. Planschen ingick i köpet?
Grattis! Den ser djäkligt fin ut, är den renoverad eller extremt välskött (kan så klart vara både och :))?
 
Grattis! Den ser djäkligt fin ut, är den renoverad eller extremt välskött (kan så klart vara både och :))?
Den är helt ok men inte mint, men va fan hon är 38år. Kan tänka mig att tjejen som krälar på den idag är en tant på 60?
 
Det finns även välbesvarvade (freduiansk flesvtavning) sådana, t.ex. Yazemeenah Rossi.
0_httpscdnimagesdailystarcoukdynamic122photos797000900x738391797


Ska det vara med hoj, 67-årig tant.
article-2168833-0024B5B200000258-146_634x510.jpg
 
Jag har en fråga om var allt trim till gamla GSX'n har tagit vägen, måste ligga och
drälla massor av sånt nånstans!!:fakta
 
Hej alla!
Undrar om det finns någon i Svedala som säljer dekaler till Våra Katanor?
Söker dekalerna som ska sitta på chokereglaget samt märkena med Katana svärdet. Har hittat på nätet men ställer frågan här om det finns att få tag på i Sverige.
 
Jag köper från MCshopen i Karlstad
annars borde det gå att köpa hos alla Suzuki handlare i landet
 
Hej,
Har problem med elen på en 1100 ES -83.
Körde motorn i garaget och stängde av. Ett par veckor senare slår jag på tändningen och hojen är helt svart, ingenting lyser på hojen och ingenting funkar. Batteriet är ok, men byter till ett annat för att vara säker.
Har ström fram till tändningslåset men när jag vrider på tändningen så försvinner spänningen!
Byter tändningslås mot ett annat för att utesluta det. Antar att det antagligen är ett jordfel så kollar alla anslutningar. Det är ström fram till säkringsdosan, har också bytt alla säkringar för att vara säker på att de är hela. Har ström fram till startrelät och byglar jag det så drar startmotorn runt motorn.
Efter att ha kollat alla anslutningar så har jag kopplat bort komponenter en efter en för att kolla om någon av dem orsakar problemet. Men inget har hjälpt, den är stendöd.
El är inte min starka sida och nu har jag slut på idéer. Någon som varit med om något liknande och har något tips?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top