Katana och GSX 1100-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...eftersom du kan mäta spänning men som försvinner har du glappis/oxidering på någon kontaktering. Det är bara att suga tag i omaket att gå igenom all kontaktering. Jag har kikat igenom ditt elschema och det finns inget extraordinärt att nämna. ON/OFF på styret är dock en god kandidat. De kontakter du har gått igenom förser du med dielektriskt fett som t.ex.
 

thedalecarlian

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2021
Ort
Borlänge
Hoj
Hayabusa -02, GSX 1100 ES -83, GSX 1100 E -81
...eftersom du kan mäta spänning men som försvinner har du glappis/oxidering på någon kontaktering. Det är bara att suga tag i omaket att gå igenom all kontaktering. Jag har kikat igenom ditt elschema och det finns inget extraordinärt att nämna. ON/OFF på styret är dock en god kandidat. De kontakter du har gått igenom förser du med dielektriskt fett som t.ex.
Ok, tack för tipset! Jag får gå igenom allt igen och putsa/fetta upp och se om det hjälper.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Efter någon veckas väntan så kom idag Katana dekalerna på plats, alltid något.
 

Bifogat

  • 1D233A5D-3AF7-4D22-AC37-0011A97FD76E.jpeg
    1D233A5D-3AF7-4D22-AC37-0011A97FD76E.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 56

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Idag har bägge luftats, Katanan dock i området hemmavid. Vet inte om jag är felkonfigurerad men bromspedalen på
1100R sitter enligt min högerfot för högt upp och flyttar man ner den ett pinnhål så hamnar den alldeles för långt ner. Finns det olika typer av bromspedaler?.
 

Bifogat

  • 2A8EB7CC-9E1F-4632-A515-D07E1D5E69E8.jpeg
    2A8EB7CC-9E1F-4632-A515-D07E1D5E69E8.jpeg
    4.3 MB · Visningar: 21
  • D14A053F-4183-4766-9254-DFB360D2F9A5.jpeg
    D14A053F-4183-4766-9254-DFB360D2F9A5.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 19
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vet inte om jag är felkonfigurerad men bromspedalen på 1100R sitter enligt min högerfot för högt upp och flyttar man ner den ett pinnhål så hamnar den alldeles för långt ner. Finns det olika typer av bromspedaler?.
Du kan småjustera lite på bakbromsen med #3 mha muttrarna #5.
suzuki-gsxr1100-1989-k-usa-e03-rear-master-cylinder-model-k_big3IMG00904617_893c.gif
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej alla!
Ytterligare en fråga i detta eminenta forum.
Har förstått att kopplingskorgen på Katanan låter satan när motorn går på tomgång och att den tystnar när man drar in kopplingen. Undrar nu om det finns någon som kan hjälpa mig att fixa detta. Har sett att det går att nita om korgen och svetsa samt slipa dessa. Om Ni avråder från det så undrar jag var man kan hitta en komplett koppling inklusive korg. Finns det någon som kan lösa detta hyfsat nära Sthlm så skulle det vara fantastiskt.
Tacksam för svar.

Mvh
Magnus
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Gällande kopplingskorgen på Katanan så har jag varit i kontakt med Grumpy1260 vilka kunde skicka en till mig men då måste jag skicka min gamla till dom först, alltså en typ av återbruk där dom då renoverat min gamla och skickr till en ny ägare vilket är kanonbra tycker jag. Har dock inte plockat ur min ännu så det kan kanske ta ett tag innan jag gör slag i saken med Grumpy.
Har också en hojkompis som är riktigt duktig på gamla Suzuki och han kunde nog fixa min. Har förresten idag också tömt alla 3 hojarna på etanolsoppa och bytt ut den mot några liter akylatbensin i varje tank samt startat upp samtliga, så nu får de stå på underhållsladdning till vårkanten. Kommer dock starta upp dom lite då och då för att dra runt oljan i dom.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Ok, men varför skulle lameller och kolvringar rosta om man varmkör en motor, har jag gjort fel under alla år då?
Inte bra i såna fall såklart.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Du lär köra flera mil för att motorn bli varm nog tillräckligt länge för att kondensfukt och oförbränd bränsleblandning som emulgeras i oljan hinner förångas. "Baileys" i oljenivåfönstret kan botas med en längre stunds inspirerad körning. Det är därför man även rekommenderar att direkt köra iväg lugnt istället för att låta hojen stå med choke på tomgång i flera minuter.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
He he, nej men normala 20?.
Faktum är att de hojarna som gått piss på våren när de fått stå stilla över vintern var en FWS400 och en GPZ900, var förmodligen där och då jag bestämde mig för att starta upp hojarna lite då och då. Tar dock till mig det du skriver?.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det enda problemet är ju att soppan kan dunsta/oxidera i flottörhuset och avlagringarna täpper igen munstycken. För det finns det ett antal alternativ t.ex. tanka alkylat eller tömma förgasarna (dräneringsskruven underst på flottörhuset).
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top