Katana och GSX 1100-tråden

Troligtvis på 84 och framåt, är inte riktigt säker kolla på någon hemsida som har sprängskisser.
Tex Part sweden.
Och jämför reservdelsnummer.

Någon som har tips på var man kan köpa delar till Mikuni förgasare för en rimlig peng?

Ska byta ut min sluta dämpare bak på en Gsx1100 -84.
Det jag undrar är om det finns någon stötdämpare som är "bolt on" som samtidigt höjer bakändan som man kan använda?
//johan

Har pillat med min CV-förgasare till 1135cc motorn. Har några frågor:

Vad sitter det för originalmunstycken i den? De som sitter i nu är 128:or, är dessa för stora/små? Anledningen till att jag undrar är för att hojen inte går riktigt rent, d v s, den varvar inte jämt utan tvekar när man drar på samt kommer massa smällar från avgasröret när man släppt gasen. Har rengjort och synkat förgasarna men utan resultat. Värt att nämna är att det är öppna filter på varje förgasare. Kan det ha något med saken att göra i och med att det är vakuumförgasare? Tyvärr finns inte original luftburk så frågan är om man kan få tag i en sluten gemensam burk för fyra förgasare och prova om minskat luftflöde hjälper? Vad heter denna typ av luftburk i så fall? Och slutligen har nån koll på vad modellbeteckningen är på förgasaren? Bifogar bilder nedan.

förgasare1.jpg

förgasare2.jpg

sitter i nu är 128:or, är dessa för stora/små?

Mikuni original kommer i storlekar i steg om 2.5 t.ex. 125, 127,5, 130, 132.5 etc etc. Förmodligen har du ett dynjet-skit (inte felstavat) installerat. Du lär upp i bänk för att veta hur den skall justeras - om du inte själv inversterar i en bredbandslambda.

Ok där ser man, kan vara förklaringen till att han inte går som han ska. Värt o testa och köpa nya munstycken men ska först reda vad förgasarbryggan heter och vad det är storlek på originalmunstyckena. Om du vet nåt bra ställe där man kan köpa dessa så är jag tacksam för en länk.

Förgasarna bör ha en beteckning på sig i stil med BST36 eller liknande. Utan beteckning är det rätt knepigt att veta någonting med konfidens - då blir det religion - eller bänkkör för att konfirmera sig. Sitter det munstycken med jämna nummer är risken stor att även emulsionsrör och nålar är av Dynojet's berömda "kvalitet". Googla på "dynojet jets mikuni" så vet du på ett ungefär vad du ska kika efter.

Hittade äntligen en manual till motorn och det som är säkert är att det är 120 till yttre förgasarna och 122.5 till de mittersta. Enligt manualen är det bs36ss som är modellbeteckningen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!