Katana och GSX 1100-tråden

Men det är väl Mikuni 34or så det borde väl funka? Någon här i forumet som har bättre koll på det kanske?
 
hej

har fått tag på ett par kamaxlar som är märkta insug G1 och avgas G2 är det någon som vet vad det kan vara för något?
 
insug G1 och avgas G2

Förmodligen är Cam Motion G1 och G2 identiska fast skiljer pga varvtals-snäckan.

G2 (drop-in with stock hardware)
Valve lift = 0,330"
Duration@0.04" = 246 degrees
Duration@0.05" = 240 degrees
LC = 110 degrees
Event intake = 13/53
Event exhaust = 53/13

Utväxlingen på vippan är 1.5 gånger så du kan räkna fram lyft och kamtider själv om du inte vet specarna.
 
jätte tack Anders :tummenupp:)
 
Det finns lite olika alternativ med tändstift någon som har koll på vilka som funkar bäst? (1100 -84)
 
Har lite problem med min 1100 ef -84 den missar och har sig! har bytat stift och kablar utan framgång. Någon som har lite förslag på vad det kan vara?
 
På tomgång händer det lite då och då håller man lite gas så missar den i princip hela tiden!
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top