Katana och GSX 1100-tråden

Men det är väl Mikuni 34or så det borde väl funka? Någon här i forumet som har bättre koll på det kanske?
 
hej

har fått tag på ett par kamaxlar som är märkta insug G1 och avgas G2 är det någon som vet vad det kan vara för något?
 
insug G1 och avgas G2

Förmodligen är Cam Motion G1 och G2 identiska fast skiljer pga varvtals-snäckan.

G2 (drop-in with stock hardware)
Valve lift = 0,330"
Duration@0.04" = 246 degrees
Duration@0.05" = 240 degrees
LC = 110 degrees
Event intake = 13/53
Event exhaust = 53/13

Utväxlingen på vippan är 1.5 gånger så du kan räkna fram lyft och kamtider själv om du inte vet specarna.
 
jätte tack Anders :tummenupp:)
 
Det finns lite olika alternativ med tändstift någon som har koll på vilka som funkar bäst? (1100 -84)
 
Har lite problem med min 1100 ef -84 den missar och har sig! har bytat stift och kablar utan framgång. Någon som har lite förslag på vad det kan vara?
 
På tomgång händer det lite då och då håller man lite gas så missar den i princip hela tiden!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top