Katana och GSX 1100-tråden

Troligtvis på 84 och framåt, är inte riktigt säker kolla på någon hemsida som har sprängskisser.
Tex Part sweden.
Och jämför reservdelsnummer.
 
Någon som har tips på var man kan köpa delar till Mikuni förgasare för en rimlig peng?
 
Ska byta ut min sluta dämpare bak på en Gsx1100 -84.
Det jag undrar är om det finns någon stötdämpare som är "bolt on" som samtidigt höjer bakändan som man kan använda?
//johan
 
Har pillat med min CV-förgasare till 1135cc motorn. Har några frågor:

Vad sitter det för originalmunstycken i den? De som sitter i nu är 128:or, är dessa för stora/små? Anledningen till att jag undrar är för att hojen inte går riktigt rent, d v s, den varvar inte jämt utan tvekar när man drar på samt kommer massa smällar från avgasröret när man släppt gasen. Har rengjort och synkat förgasarna men utan resultat. Värt att nämna är att det är öppna filter på varje förgasare. Kan det ha något med saken att göra i och med att det är vakuumförgasare? Tyvärr finns inte original luftburk så frågan är om man kan få tag i en sluten gemensam burk för fyra förgasare och prova om minskat luftflöde hjälper? Vad heter denna typ av luftburk i så fall? Och slutligen har nån koll på vad modellbeteckningen är på förgasaren? Bifogar bilder nedan.

förgasare1.jpg

förgasare2.jpg
 
sitter i nu är 128:or, är dessa för stora/små?

Mikuni original kommer i storlekar i steg om 2.5 t.ex. 125, 127,5, 130, 132.5 etc etc. Förmodligen har du ett dynjet-skit (inte felstavat) installerat. Du lär upp i bänk för att veta hur den skall justeras - om du inte själv inversterar i en bredbandslambda.
 
Ok där ser man, kan vara förklaringen till att han inte går som han ska. Värt o testa och köpa nya munstycken men ska först reda vad förgasarbryggan heter och vad det är storlek på originalmunstyckena. Om du vet nåt bra ställe där man kan köpa dessa så är jag tacksam för en länk.
 
Förgasarna bör ha en beteckning på sig i stil med BST36 eller liknande. Utan beteckning är det rätt knepigt att veta någonting med konfidens - då blir det religion - eller bänkkör för att konfirmera sig. Sitter det munstycken med jämna nummer är risken stor att även emulsionsrör och nålar är av Dynojet's berömda "kvalitet". Googla på "dynojet jets mikuni" så vet du på ett ungefär vad du ska kika efter.
 
Hittade äntligen en manual till motorn och det som är säkert är att det är 120 till yttre förgasarna och 122.5 till de mittersta. Enligt manualen är det bs36ss som är modellbeteckningen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top