Katana och GSX 1100-tråden

Nu är den breddade bakfälgen klar till -81an med 160 däck lätt monterat!
en behövde väl ett framdrev med offset om jag inte är felunderättad.
Var det någon är som hade sådana?

Ska inte behövas...har dervet längst ut på splainsen och 6"fälg med 190däck....

Om någon här har ett par öhlinare till min gsx 1100-82 att sälja, skicka ett pm:tummenupp.

Har en gsx1100 -82 som jag funderar på att vässa rejält. Till vintern ska toppen ska portas maximalt och följas av borrning till 1168 och komphöjning. Siktar på omkring 150 på slangen när allt är gjort. Jag tänkte börja med nya förgasare redan nu då vakumoriginalen suger och jag vill köra nu. Jag undrar därför om RS36or kan räcka till för den effekt jag siktar på innan de blir en restriktion.?

Helt plötsligt dog motorn när jag var ute o körde o allt komp försvann . Vad tror ni , är toppackningen gången eller?

Låter som när min kamkedjeskruv gick av, när jag låg i 180 lade sig skallen mellan kamkedjan och vevdrevet.
Resultat: Avsliten kamkedja och sexton krökta ventiler...

Det enda som hände när man försökte starta var att det visslade lite genom förgasare och rykrör :hihi

Japp , ungefär så mycket händer i motorn . Får lyfta på locket o se efter vad man hittar.
Om det är toppen så kanske någon här har en lätt portad 82-83 topp till salu

Last edited:
Nu är katanan klar + fått sällskap av en riktig racer:banana

vad gör jag för fel bilderna blir inte godkända fast det är jpg filer funkar varken med kamera eller iphone?

vad gör jag för fel bilderna blir inte godkända fast det är jpg filer funkar varken med kamera eller iphone?

Prova göra bilderna mindre. Det problemet har uppkommit lite från och till för mig också, men när jag förminskat mina bilder till kanske 2-300 kb så har det funkat fint.

Akut hjälp.

Kamöverfall GSX 1100 EF -84 sökes , den längst ut till vänster på 1-ans cyl.

Någon som vet om G på kammarna är strypkammar ?

Strypkammar lyfte inte lika högt så det borde gå att mäta fram har dock inte uppgifter framme..

Hej! Jo men tänkte om det gick att se på märkningen. Du har inget kamöverfall liggandes??

Överfallen är AR-borrade ihop med lagerbanan i toppen.
Vilket betyder att ett överfall från en motor inte behöver passa i en annan motor.
Är det något man inte ska förstöra eller tappa bort så är det överfall.

Tänk på detta när du får tag i ett annat överfall, montera det försiktigt och kolla noga om det passar.

jo jag vet , ska höra med en bekant om han tror att det går att svetsa.
Är det samma överfall i 750es ?

Varför svetsa? Om toleransen är för stor? Svetsning av så små detaljer brukar slå sig långt förbi brukbarhetens och rimlighetens gränser..

jo jag vet , ska höra med en bekant om han tror att det går att svetsa.
Är det samma överfall i 750es ?

Allt går att svetsa, frågan är bara om man lagar eller lagar sönder det man svetsar. Med tanke på tidigare inlägg om din motor - kollat vad en begagnad motor kostar?

Allt går att svetsa, frågan är bara om man lagar eller lagar sönder det man svetsar. Med tanke på tidigare inlägg om din motor - kollat vad en begagnad motor kostar?

Fast detta är inte den tidigare motorn som gick sönder . Har fler hojar att åka med men just nu står det still pga detta.
Överfallet är trasigt där man fäster ventilkåpan , alltså någon har satt i insatsgängor så det är tunna väggar och har nu spruckit i tre bitar.
Fick förslag på att använda kemisk metall men är skeptisk till det inuti en motor.

Last edited:
Skaffa nytt överfall, slipa ned 'fötterna' en aning så det blir lite för lågt och arborra till rätt dimension.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back