Katana och GSX 1100-tråden

Min 81as 1100e har tinat fram nu men gick dåligt. rengjort förgasarna.

Hur är justering orginal på luftskruvarna? står inget i haynesbok

4-1 system. smäller vid gasavdrag, skruva in för att få rikare blandning elller tvärtom? 2 varv nu
 
Hej nån som vet hur många lameller man ska ha när man kör lockup?
 
Det ska vara ett visst spel under armarna.
Man får variera antalet lameller/skivor tills man får det spelet, inget givet antal alltså.
 
Dags att plocka ut hojarna nu, träffade en sällsynt gäst i Rosenhill i onsdags, Ingvar på gathoj! Bilden är tagen på väg dit.
bulten140521s.jpg
/U
 
Säljer Lill katanan nu om nån är sugen. Annons finns i köp & sälj.
Priset går att diskutera.
 
Är det nån som vet om avgassystemet/grenröret från en Suzuki gsx 750 83 och framåt passar en gsx 1100 84?
 
Nu till nästa problem , blinkers. Får dom bakre att lysa ibland men så fort jag kopplar in en fram klickar det i relät en gång o allt slocknar. Har provat med ett annat relä men samma sak där. Några ideer ?
 
Nån som har koll på när det är dragrace för gathojar typ kjula eller lunda.
Kan man anmäla sig på plats?

Tack på förhand :tummenupp
 
Hej
Håller på att renovera en GSX1100 -83 och funderar på kedjan. Vill byta 630 till 530. Funderar på att byta till 15/48 530 det blir ett förhållande på 3.2 . Eller tänker jag galet? Hur har ni gjort för att den inte ska tok varv eller ha en högre toppfart än original.
Tack på förhand
 
Många har samma tankevurpa ;)
Du ska ha exakt samma drevning som innan om du inte vill ändra nåt - 15/42 alt. 16/42 om du monterar bredare bakhjul med lägre profil.
 
Nja Chrille man vill ju kanske inte nöta upp svingen, ett 15 kuggar blir mindre i diameter så man kanske vill gå upp lite fram självklart räknar man om bakdrevet..
 
Tja, uttrycket been there done that kan ju appliceras...
Och svingen på en 1100 är knappast tjockare vid infästning än en motsvarande årsmodell 750 som har just 15-42 drevning med 530 kedja.
 
Last edited:
Finns en riktigt bra sida för detta på nätet, ger diameter på på dreven med formel så det gav svar på din fråga. Du får googla har inte datorn här...
Men annars ger samma kuggar samma utväxling.
Gillar du köra fort så klara en lätt trimmad Gsx1100 en justering så att toppfarten höjs till 270...
Snurrar då 4000varv å ca 120-125 fint på långturer.
 
Nja Chrille man vill ju kanske inte nöta upp svingen, ett 15 kuggar blir mindre i diameter så man kanske vill gå upp lite fram självklart räknar man om bakdrevet..

Kör 17/50/530 av den här anledningen. Lagom mycket nerdrevat, då var jag hårdare med 1400:an, där fick hastighetsmätaren lösas med en Speedo-healer, fantastisk manick var ju enklare på Katanan där det bara behövde mätas omkrets på framhjulet :).
/U
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top