Katana och GSX 1100-tråden

Före: Ja så såg den ut när den intet ont anande hamnade i mitt garage.
View attachment 400897

Efter: Anabola och plastikopererad
View attachment 400896

Kolla en bit ner på:
https://www.facebook.com/pages/Mattebusase/591311624271143

/Ingvar

Lite synd är det allt!
Att den nästan färdiga gathojen fått stryka på foten för en renodlad räser, gissar att hade du insett vart det skulle bära av vid dom första moddarna så hade du börjat kapa i något lik i s? För att undvika missförstånd här så vill jag understryka att jag för den skull gillar räsern skarpt!

/U
 
Lite synd är det allt!
Att den nästan färdiga gathojen fått stryka på foten för en renodlad räser, gissar att hade du insett vart det skulle bära av vid dom första moddarna så hade du börjat kapa i något lik i s? För att undvika missförstånd här så vill jag understryka att jag för den skull gillar räsern skarpt!

/U

Jo så är det.
Samtidigt är det ett lärande under resans gång och man kan ju inte spara allt. Men jag gillar version 1 bra. Den gick också helt OK med högkompat, exportkammar, RS36-or, lättportat och ett våldsamt ljudligt avgassystem.

/Ingvar
 
drevmutter1a.jpg

Någon som är i behov av en utgående axel till en 1135:a ?
Axeln är i bra skick, ett bättre beggat drev medföljer utan extra kostnad :hihi




FAAn vad less man blir på folk å deras fulmeckande. När jag äntligen fick isär skiten visar det sig, inte helt oväntat, att det naturligtvis vad gängpaj som låg bakom fetsvetsarna.
MEN gängorna på axeln är ganska OK så det är muttern som har fått gängsallad å då går idioten på med fetsvetsen :död

Vad tror ni om härdningen i axeln efter fetsvetsning i den.
Är den användbar eller bara å skicka till metallåtervinningen?
 
Jag skulle inte bry mig, den har ju bevisligen suttit kvar sedan svetsningen gjordes...

Muttern i sig tar inte ta några större laster.
Den ska bara hålla drevet på plats i sidled medan splinesen hanterar de stora krafterna.

Slipa bort svetsbulorna och rensa de gängor som är kvar. Eventuellt kan du svarva ner insidan av muttern för att nå lite bättre gängor.
 
Muttern är redan i metallåtervinningen, den var sopren på insidan när jag var klar med mutterpickan:D
Axeln kan fungera att använda om man snyggar till gängorna lite. Gängorna på mitten är lite lägre än dom övriga. Får prova å se helt enkelt.
 
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?
 
Komp prov? Ventil utan spel?
Start gas i varje cylinder för att kolla om det är soppa eller tändningsrelaterat...
Men du har säkert gjort detta å mer därtill..
 
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?

Testat att flytta tändkablar från fungerande 2/3 till 1/4? Men som sagt du har säkert kollat allt det väsentliga...
/U
 
Startgas provade jag och då tänder den till så är inne på bensinfel
 
då cylle 2 & 3 går på samma tändspole och fungerar så är min spontana tanke precis densamma som Katana_orgs att det är problem med tändningen på cylle 1 & 4 som använder den andra tändspolen.
Skifta plats på spolarna och kolla om felet också flyttar. Felsök vidare därifrån.
 
har bytt från orginal till dyna spolar men ingen skillnad.Får väl ta bort rs förgasarna från min 1327cc och prova , dom vet jag ju är ok. Vart ska jag börja leta fel på dom tre flödande orginal förgasarna tycker ni?
 
Flödaröver kan bara vara 2 saker flottörnivå och eller skit i ventil nålen för soppa som stängs av av flottören.
Men tar du isär dom gör rent överallt!!
Ärgade förgasare får problem på låga varv.
 
Flödaröver kan bara vara 2 saker flottörnivå och eller skit i ventil nålen för soppa som stängs av av flottören.
Men tar du isär dom gör rent överallt!!
Ärgade förgasare får problem på låga varv.

Ska testa detta . Ska även prova mina 33-or ikväll så får vi se vad som händer
 
Jag har fått ett mail från en kontakt i USA som har lite GSX delar att sälja.
OBS ! Jag har ej satt priserna och jag tjänar inget på detta. Så om man tycker det är för dyrt eller vill pruta mm - jag kan inget göra år priserna.
frakt tillkommer på priserna. Priserna beror också lite på dollarkursen vid köptillfället.

Bigblock nytt 1428 cc med nya kolvar , flat top . 7500 kr. Han kan tänka sig att dela på kolvar / block. Blocket går att borra upp till 1500 cc.
Bigblock beg, ej kolvar , 83 mm borr. 3400 kr .
Helt nya rocker arms för EF/EFE 1135 motor : 2400 kr
Tjusig blå cam tensioner , ny : 350 kr
HD cam chain guide , ny : 400 kr
HD Valve springs , nya : 800 kr

Maila mig på n523mc@gmail.com vid intresse.


Kör försiktigt därute ! / Henrik
 
Tror jag börjar närma mig felet. Satte på ett par RS36 och då hoppade den igång på alla fyra . Lät den stå igång i ca 1min och stängde av den . När jag sedan skulle prova igen gick den bara på 3. Ska prova mina 33-or först sedan åker den motorn ur och i med nästa istället.
 
Jag har fått ett mail från en kontakt i USA som har lite GSX delar att sälja.
OBS ! Jag har ej satt priserna och jag tjänar inget på detta. Så om man tycker det är för dyrt eller vill pruta mm - jag kan inget göra år priserna.
frakt tillkommer på priserna. Priserna beror också lite på dollarkursen vid köptillfället.

Bigblock nytt 1428 cc med nya kolvar , flat top . 7500 kr. Han kan tänka sig att dela på kolvar / block. Blocket går att borra upp till 1500 cc.
Bigblock beg, ej kolvar , 83 mm borr. 3400 kr .
Helt nya rocker arms för EF/EFE 1135 motor : 2400 kr
Tjusig blå cam tensioner , ny : 350 kr
HD cam chain guide , ny : 400 kr
HD Valve springs , nya : 800 kr

Maila mig på n523mc@gmail.com vid intresse.


Kör försiktigt därute ! / Henrik


Mailat! ;)
 
Mer delar ..

kamaxlar , web cam 168 - 2900 kr
Justerbara kamdrev - 290 kr
HD kamkedja - 350 kr
HD cyl studs - 490 kr
Drt finns även motorblock , borrat för att passa bigblock cylinder.

// H
 
Köpte mig en orginal 1100 82 i helgen men den vill bara gå på 2 o 3 cyl. Har provat 4st förgasare varav 3st flödade över , bytt till dyna tändspolar men ingen skillnad . Några tips på vad/var jag ska göra ?

Tändplattan ?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top