Katana och GSX 1100-tråden

Ska prova att byta tändplatta

Tror du har taskig kontakt på vägen, riv isär alla kontakter från tändplattan fram till spolarna i tur och ordning om du inte kan utesluta direkt med att mäta upp var du har förlusterna. Ofta skitfel då det "glappar" såhär.
/U
 
Provstartad och klar för 2014. Vill köra 8.50 som sämst:gnissla

View attachment 401284

Fler bilder: http://mattebusa.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=12&start=160#p851

/Ingvar

En räser byggd i detalj som en bling/bling hoj för gatan:tummenupp

Själv önskar jag Mattes hjälp med att få lite mer fart på bränsle/luft-blandningen på 1400:an... men gissar att det inte bara kostar dollares utan även tid i väntrummet. Inte för att det egentligen behövs då vridet är kul nog, men men!
/U
 
Schnyggt Ingvar, ser snabb ut. Blir väl till att släppa gasen efter 350m i år.
 
Mycket snyggt katana 83 vill oxå ha:) var köpte du den? är den godkänd.
Tack på förhand
 
Tack, är helnöjd med hur det ser ut. Hoppas att ljusinsatsen leverar bättre ljus oxå.
Finns hur mycket som helst på en viss köpsajt på webben.
Så vitt jag vet kom E-märkningskrav på hojjar 1985 men vad vet jag :) ser bra ut iaf.....
 
Hej!
Kör en GSX1100E-82.

Har en blandskruv på org. fuggen (BS 34) som sitter fast och är såpass sliten att den inte går att skruva bort, ngn som har några tips?

Tanken är att jag ist. för att borra och tvinga upp den, tänkte anpassa munstyckena.

Den går något tunnt som det är, tror inte munstyckena är anpassade efter 4-1 montering, samt har high-flow luftfilter.

Någon som har koll på org.-bestyckningen, och eller tips på bestyckning?
Så kan jag fixa delar innan jag plockar isär den.

Den går även väldigt högvarvigt på tomgång, tror ni detta beror på felbestyckningen?
Har sprayat runt och tror inte jag har intags-läcka.

Tack för hjälpen i förhand. :)
 
Hej!
Kör en GSX1100E-82.

Har en blandskruv på org. fuggen (BS 34) som sitter fast och är såpass sliten att den inte går att skruva bort, ngn som har några tips?

Tanken är att jag ist. för att borra och tvinga upp den, tänkte anpassa munstyckena.

Den går något tunnt som det är, tror inte munstyckena är anpassade efter 4-1 montering, samt har high-flow luftfilter.

Någon som har koll på org.-bestyckningen, och eller tips på bestyckning?
Så kan jag fixa delar innan jag plockar isär den.

Den går även väldigt högvarvigt på tomgång, tror ni detta beror på felbestyckningen?
Har sprayat runt och tror inte jag har intags-läcka.

Tack för hjälpen i förhand. :)

Vad har du för mail ? Jag har en 77 sidig pdf fil som beskriver det mesta ang. BS34 förgasarna...
Skulle tippa på att du nehöver 135 /140 i huvudmunstycken med 4-1 och andra filter. Mvh Henrik
 
Hej är det nån som vet var man kan köpa oljetryckskontakt och det lilla alublocket man sätter på vortex toppsmörjningskit så lampan fungerar.
 
Om du har en vacumkran vrid om till pri läge och koppla bort vacumslangen. Det kan hända att förgasaren drar tjuv luft om vacumkranen inte fungerar som den ska.
 
Inte konstigt att jag inte får den att gå bra.. Verkar inte tända på cyl 2,3.. Ingen märkbar skillnad på gång eller varvtal om man drar tändkablarna på dem iaf.. :huvet Men på cyl 3 så ser det ut på tändstiftet som att den tänder.. Och på cyl 2 så är det bara svart på tändstiftet (kan vara vakumfel på kranen, har beställt repsats).

Blir ingen skillnad om man byter mellan spoarna, och tändstiften, fortfarande bara 1 och 4 som tänder..

Tips? :(
 
Jag höll på likadant med min 1100 men felet blev avhjälpt på 10 sec när jag slog över till pri läge på kranen. samt pluggade ingångs hål i förgasare.
 
Jag höll på likadant med min 1100 men felet blev avhjälpt på 10 sec när jag slog över till pri läge på kranen. samt pluggade ingångs hål i förgasare.


Hade du också problem med cyl 2, 3? Hur kommer det sig isf? Testade du med att reparera kranen?

Jag utgick från att det måste vara tändsystemet som kronglar, så har beställt ett Dyna S system.. Men kan detta bero bara på kranen?
 
Om du vrider över till pri läge på kranen kan du testa omgående men glöm inte att plugga ingånshålet för vacum på förgasaren. (Det som kan hända är att förgasaren flödar om du glömmer att stänga soppa kranen för i pri läge rinner det bensin hela tiden). Med andra ord sätta på när du kör (pri läge) och stäng av (off) när du lämnar motorcykeln. Glöm inte att starta med torra stift är stiften blöta sen tidigare kan motorn gå dåligt för det.
 
Om du vrider över till pri läge på kranen kan du testa omgående men glöm inte att plugga ingånshålet för vacum på förgasaren. (Det som kan hända är att förgasaren flödar om du glömmer att stänga soppa kranen för i pri läge rinner det bensin hela tiden). Med andra ord sätta på när du kör (pri läge) och stäng av (off) när du lämnar motorcykeln. Glöm inte att starta med torra stift är stiften blöta sen tidigare kan motorn gå dåligt för det.


om det droppar ur vakumslangsanslutningen på kranen vid "pri" läge.. Betyder det att membranet i kranen är kört?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top