Katana och GSX 1100-tråden

Bra jobbat ingvar:tummenupp
hoppas du får ner flertalet av dom i backen oxå så du kan köra från plastraketerna ordentligt :D
 
Tjena tänkte åka en sväng till Peter Andersson "Öppet hus dag"
Nån som vill ta en sväng? tänkte var där kl 12:00
/Danne
 
JJJ_5027.jpgJJJ_5062.jpg
lite bilder av den hoj jag köpte för några år sedan o började riva i,,
jag hann/orkade inte slutföra projektet så den såldes till "soda" i kungsör som byggde den till denna skepnad,, den ligger för övrigt ute på blocket nu om nu någon skulle vara sugen på en sanslöst snygg hoj.

kan man få lite feedback på bygget :tummenupp:tummenupp
// Jocke
 
Har en 550 katana och tänkte kolla om det spelar nån roll om man har korta eller långa tändhattar till stiften?
Ställde frågan i teknik delen men det var ingen som nappade där.
 
Med armbågen i backen

Man ska nog tagga ned lite när man sitter på en gammal GSX1100E...
La ned den till arbågen tog i tyvärr så hade däcken redan släppt..:va
Suck det mesta går väl att rikta upp men jag behöver ha tag i stora framlampan
å instrumenten till 82/83.. hojen kanade rakt in i kantstenen.
Alla förslag mottages med största tacksamhet! :tummenupp
Skick svar som PM så slipper vi läsa mera om eländet här.
Ps jag mår prima knappt ett märke på stället asfalten var som polerad!:mad:

//NH
 
Man ska nog tagga ned lite när man sitter på en gammal GSX1100E...
La ned den till arbågen tog i tyvärr så hade däcken redan släppt..:va
Suck det mesta går väl att rikta upp men jag behöver ha tag i stora framlampan
å instrumenten till 82/83.. hojen kanade rakt in i kantstenen.
Alla förslag mottages med största tacksamhet! :tummenupp
Skick svar som PM så slipper vi läsa mera om eländet här.
Ps jag mår prima knappt ett märke på stället asfalten var som polerad!:mad:

//NH

Synd att höra att du vurpat med hojen. Jag har lite grejer ifall du är intresserad specifikt till katana. Du kan PMa mig om delar när du känner för det.
 
Äntligen hittat felet varför inte hojen startade med startknappen.Någon som har ett kompl. handtag höger sida till en -82 till salu.
 
Äntligen hittat felet varför inte hojen startade med startknappen.Någon som har ett kompl. handtag höger sida till en -82 till salu.

Samma t o m EF serien -85/86, ett tips. Annars så är ju dom moderna lite rejälare. Men jag förstår varför du vill behålla "plug&play" har varit där själv. Hittade en knappsats från en EF-85 då min inte gick att laga längre utan risk för driftavbrott.


Startade upp Katanan igår efter att den stått sedan Bikers och min tur till Våfflan oktober(?), ett kort tryck på starten och iväg, den hade knappt släppt luft ur däcken sedan sist :) men vad liten den kändes, men väger "lätt" och ligger stadigt på vägen mot 1400:an. Nu går ju inte 1400:an illa på vägen på något vis, men tyngd och storlek känns. Men det är tvärtom dom emellan i respons från "spisen". Och då ska 1400:an vara original... utom mapplåda och avgassystem/luft. Men det är väl det här som är den stora skillnaden mellan att "mata" mekaniska förgasare och sprut.

/U
 
Last edited:
Samma t o m EF serien -85/86, ett tips. Annars så är ju dom moderna lite rejälare. Men jag förstår varför du vill behålla "plug&play" har varit där själv. Hittade en knappsats från en EF-85 då min inte gick att laga längre utan risk för driftavbrott.


Startade upp Katanan igår efter att den stått sedan Bikers och min tur till Våfflan oktober(?), ett kort tryck på starten och iväg, den hade knappt släppt luft ur däcken sedan sist :) men vad liten den kändes, men väger "lätt" och ligger stadigt på vägen mot 1400:an. Nu går ju inte 1400:an illa på vägen på något vis, men tyngd och storlek känns. Men det är tvärtom dom emellan i respons från "spisen". Och då ska 1400:an vara original... utom mapplåda och avgassystem/luft. Men det är väl det här som är den stora skillnaden mellan att "mata" mekaniska förgasare och sprut.

/U

Enkel lösning på problemet såga upp ramen på Katanan å stoppa i 1400 rovan ;)
//NH
 
Någon som ska ut o köra något på söndag. Vore kul att samla några katanor eller gammelgixxrar någonstans och bara snacka skit. ?
 
Någon som ska ut o köra något på söndag. Vore kul att samla några katanor eller gammelgixxrar någonstans och bara snacka skit. ��

Jag kommer högst troligt köra hoj i helgen, vilken vet jag inte, men trolig vistelseort är "Bulten-ring" och Rosenhill.
 
Hoj
har haft lite motgångar i garaget i afton.
Håller på å monterar ihop en orginalrova, när cyllen skulle dit så halkade den ner ett par cm å lyckades knäcka nedre kompressionsringen på ena kolven :-(

Någon som har orginal kolvar eller bara ringar liggandes ?? Har ingen lust att köpa en hel kolvringsats för en kolvring.
Behöver som sagt bara den nedre komp ringen. (kolvringen i mittespåret)

Hade hoppats å slippa hela melodifetivalen :huvet
 
Ska kolla, tror att det ligger någonstans !
/ Lasse
 
Tack Friman å Burnadanne för anmält intresse :tummenupp
Jag tror att posten har med sig lösningen på mitt problem i morgon :)
Jag hör av mig ifall jag fortsätter å klanta mig och behöver mer hjälp :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top