Katana och GSX 1100-tråden

Nån som vet om en cykel, helst fullt fungerande, men sunkig ratbikevarning gör inget, bara priset är rätt. Skicka ett PM. Jag är ute efter en 80-81 (ET/EX) allra helst med stora tanken, men även EZ typen är intressant till rätt pris. Har lite byggplaner :)
 
Äntligen en koppling som funkar :) efter 3 x bänkning och 12 repor i bänken så gav katanan 202 hk vid 10400 rpm & 153 NM vid 8600 rpm på bakhjulet :)
Nu väntar vi bara på bättre väder !
Lite dåligt med komp, nya hög komp kolvar på väg hem ;)
 
Äntligen en koppling som funkar :) efter 3 x bänkning och 12 repor i bänken så gav katanan 202 hk vid 10400 rpm & 153 NM vid 8600 rpm på bakhjulet :)
Nu väntar vi bara på bättre väder !
Lite dåligt med komp, nya hög komp kolvar på väg hem ;)

Seså, den magiska gränsen bruten:tummenupp Vad kör du för komp nu och vad kommer det att bli?

/Ingvar
 
Tänkte lägga ut lite krokar om det är någon som är intresserad av att bli ägare till en Katana 82 turbo. Jag vet att det är fel tråd men jag tror att det är här som de riktiga entusiasterna finns. Påkostad med rakskuret i primär och växellåda. 1327cc och smidda kolvar,lockup koppling, Marklundportad topp,svetsad vev, oljekylare och intercooler,750 drev till oljepump, Medföljer till Suzuki 1100R 87a komplett gaffel med hjul ,bromsar,kronor ,styre mm.sving med hjul och bromsar. Extra tank och nästan all plast har jag också. Ett st 4-1 megafon medföljer. Hojen skulle behöva en omlackering. OBS Den är reggad med turbo vilket innebär betydligt mindre besvär vid besiktning och poliskontroller! Ring vid intresse eller mer info då jag sällan kollar i datorn tel 070-5898553. Pris 50 tusen ev kan något 6 cyl som Honda CBX 1000 eller Kawa 1300 tagas i byte. Mvh Mikael:tummenupp
 
Tjena SUZUKI
Den har jag ju sett den är fin!!
Svårt att sätta ett pris utan att du listar allt du gjort med maskinen, trots allt motorjobbet är ju det som de flesta måste lämna bort men samtidigt har svårt att värdesätta du måste hitta rätt köpare!!
Exteriör dvs med en tråkig original motor skulle tippa på 20-25' men det har du ju inte 1327 är ju extra allt! Har du laggt t.ex. 40' i motorn borde priset hamna upp mot 50' med rätt köpare!

Den är ju fin, kan du inte behålla den eller ska du ha plats för något nytt? :7peta
Det var ju ganska trångt i kåken.

//NH
 
Lite info : 1327cc , steg 2 portad , modifiedkammar , RS38 , cuttad , svetsad o balanserad vev , förstärkt koppling. ISR-kronor med 750R gaffel , FZR1000 17" hjul , förlängd sving , Öhlinare m.m. .Den går mycket stabilt på vägen ingen som helst wobbel . Det sitter en annan dyna på nu.
Säljer mer än gärna motorn löst om någon är intresserad.

Hade tänkt 35-40000kr för hela hojen
 
Last edited:
Bytte bromscylinder (fram) på min GSX 1100E idag eftersom bromsen var obefintligt. Packningarna i kolven var slut.
Efter att ha fyllt på ny bromsvätska och luftat så tar inte bromsen effektivt.
När jag luftar så får jag inte ute ut någon vätska ur luftningsnipplarna som sitter uppe på anti-diven.
Vad gör jag för fel?
Kan det vara luft kvar i den delen av systemet?
 
Äntligen klar, nu väntar jag bara på att få kolvarna bearbetade:gnissla

/Ingvar

Va!:va Jag som var säker på att vara sist på hjul för i år... nästan färdigservad just nu, sen blire:rock

/U
 
Gubbar för fan...
I morgon är det onsdag å det blir flera hundra vid Donken, å ni filar kolvar som om det gällde att trimma livet ur en gammal puch...

Köp ett par hojar till så kan Ni skruva året runt - kan det bli bättre??

Tar Ni bilen in i morgon eller?

//NH
 
Gubbar för fan...
I morgon är det onsdag å det blir flera hundra vid Donken, å ni filar kolvar som om det gällde att trimma livet ur en gammal puch...

Köp ett par hojar till så kan Ni skruva året runt - kan det bli bättre??

Tar Ni bilen in i morgon eller?

//NH

Vad är Donken och var ligger den?

/Ingvar
 
Det stod ju inte om det var 402m eller 201m, om det var preppat m.m:va

Hmm, leda mig till målet. Då måste ni ju hinna ikapp först:D

/Ingvar

Hmm det var allvarligt det här.. här kommer en artikel som berör ämnet...

TEST

Vi kommer å leder dig till målet nästa onsdag, ge inte upp! Vi ställer upp för dig :krama

//Katana GSX gänget
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top