Katana och GSX 1100-tråden

Är det någon som har en bakre kamsläpa eller två som är slut ??
Jag är egentligen bara ute efter metallvinkeln som man skruvar fast i blocket.
 
Hayabusa 2006 gaffel med bromsok och framskärm säljes. TJÖÖÖP!
 
har fått ett intressant erbjudande om r1 prylar ( komplett gaffel med fälg,komplett sving med fälg.)hur mycket jobb att få in grejerna i ett gsx 1100 e chassi? drömmer om ett retro kurvåkar projekt...( katanan har ju svängradie som en dragspelsbuss med den förlängda svingen och rejk)
 
har fått ett intressant erbjudande om r1 prylar ( komplett gaffel med fälg,komplett sving med fälg.)hur mycket jobb att få in grejerna i ett gsx 1100 e chassi? drömmer om ett retro kurvåkar projekt...( katanan har ju svängradie som en dragspelsbuss med den förlängda svingen och rejk)

Gaffelbenen kan du förmodligen montera i ett par gamla 750R kronor från 90-96 (eller vad det var) så passar den.
Svingen blir det till att fräsa lite för att den ska passa.
I ramen går det att bredda lite. Jag skulle byta ut orginalfästena mot nya (och passa på att byta till fästen för grövre svingaxel samtidigt).
Fråga säljaren hur bred svingen är och mät sedan ramen, då vet du hur mycket svinger behöver minskas.
Fästen i ramen för fjädring är "bara" mätning och svetsjobb.
Jag har annars en 750R -88 sving med fräsch fjäder som är anpassad för en GSX ram som du kan få köpa.
Övriga förstärkningar som man kan/bör göra på ramen finns info om i tråden och på oldskoolsuzuki webben.
http://oldskoolsuzuki.info
Hör av dig om du vill ha hjälp kompis:tummenupp
 
Last edited:
Nu är strd gaffeln utkastad ur garaget och en nyare 4mm grövre är monterad,donerad från en "bandit" ca 2 cm kortare är orginalet men det kompenseras av att jag även kastade dit 17" hjulet från banditen i stället för skottkärrehjulet som någon före mig minterat :confused:
ska väll åxå lyfta i bakhjulet från samma bandit i chassiet under kommande dagar,ser ut som om det är ca 25mm som skiljer i offset på gamla bakdrevet o nuvarande,, lite o klura på hur det ska få plats men det löser sig :tummenupp
har även hittat trevliga kombi instrument att häkta dit med flera bra funktioner.
bilder kommer när distanser är klara till bakhjulet.

lite skoj o se att det bara var att hänga dit gaffeln utan att ens krångla med lagerbyten eller stolpmoddar,, precis samma passning på en 82:a som på en tidig bandit,, komiskt :tummenupp
mvh jocke[/QUOTE]
 
har fått ett intressant erbjudande om r1 prylar ( komplett gaffel med fälg,komplett sving med fälg.)hur mycket jobb att få in grejerna i ett gsx 1100 e chassi? drömmer om ett retro kurvåkar projekt...( katanan har ju svängradie som en dragspelsbuss med den förlängda svingen och rejk)

Gaffeln är inga större bekymmer. Bara att svarva om det över lagerläget och gänga om "styraxel" så har du gaffen på GSX:en men sen så är det ju alltid småtjafs med styrstop och instrumentfästen och dyligt.
Baksvingen är lite besvärligare den är några cm för bred för GSX ramen vid "svingaxeln".och så allt småtjafs där också
 
Tackar och bugar för hjälpsamma svar,steg 2 i projektet är att förklara för ungar och sambo att vi låter utbyggnaden av huset få vila lite..............
 
Tackar och bugar för hjälpsamma svar,steg 2 i projektet är att förklara för ungar och sambo att vi låter utbyggnaden av huset få vila lite..............

Förutom garage-delen då.... för att: litet hus stärker bara sammanhållningen och danar karaktären dessutom är det billigare att värma upp, stort hus är bara jobbigt att ha sen när ungarna flyttar hemifrån:D

/Ingvar
 
haha,ja det tråkiga är att först renoverade men ett gammalt ruckel i x antal år= lite stålar till hojprojekt.sen inser man att det likt förbannat inte räcker till med ordningställd källare osv,då börjar man bygga ut i x antal år=lite stålar igen.När man väl är färdig? Då drar väl barnen och kroppen säger ifrån att ligga ute i garaget o skruva!
 
haha,ja det tråkiga är att först renoverade men ett gammalt ruckel i x antal år= lite stålar till hojprojekt.sen inser man att det likt förbannat inte räcker till med ordningställd källare osv,då börjar man bygga ut i x antal år=lite stålar igen.När man väl är färdig? Då drar väl barnen och kroppen säger ifrån att ligga ute i garaget o skruva!

Är inne i renoveringssvängen den verkar aldrig ta slut allt slukar varenda penny... 20 år nu....
Men man lär sig :D om varje projekt tar lite längre tid så hinner man tjäna lite mera stålar å då kan man fynda lite MC prylar... :tummenupp

Problemet är bara när i helvete får man vara i fred i garaget :va
 
vad är bästa/smidigaste lösningen ang. R1 bakdelen till gsx chassit? vill ju gärna ha r1 bakfälgen... gsxr sving? något förslag?
 
R..?

vad är bästa/smidigaste lösningen ang. R1 bakdelen till gsx chassit? vill ju gärna ha r1 bakfälgen... gsxr sving? något förslag?

R vadå ? Är inte det oäkta delar från icke Suzuki ? Fy !
 
vad är bästa/smidigaste lösningen ang. R1 bakdelen till gsx chassit? vill ju gärna ha r1 bakfälgen... gsxr sving? något förslag?

Så här kan det se ut när R1 delar har används. Dock med en förstärkt originalsving
 

Bifogat

  • PICT0928b.JPG
    PICT0928b.JPG
    102.7 KB · Visningar: 134
  • Bus.jpg
    Bus.jpg
    112.1 KB · Visningar: 143
USA order

Jag ska beställa delar från USA. Någon som behöver ngt ? Jag har redan lagt en order på en ny vxl låda...

PM :a med vad ni behöver + tele nr.

behöver veta part nbr , namn och pris ni är beredda att betala i USD så får ni jfr pris av mig. Allt till självkostnad och delad frakt. //:tummenupp

H
 
Delar !

ibland får jag nys om lite delar från de jag brukar handla av. Jag har sagt till att vi har ett forum med galningar som förbrukar GSX delar i parti och minut. SÅ här kommer en lista på julklappar till hojarna :

(fick ett mail igår )

GSX 1100 -83


Topplock - 28.5/24 mm ventiler , komplett Pris : 8000 kr
BigBlock Cyl , 1327 cc , 10.5-1 cr Pris : 8000 kr
Motorblock , HD cyl. studs , passande bigblock cyl ovan : 6000 kr
Vevaxel , stora tappen (vet ej om det är raksksuret ) - 5000 kr
Kopplingskorg , HD bakplatta - 3000 kr
Top End smörjningskit - 1800 kr

Priser blir lite beroende på kurs och frakt , men jag har gjort en uppskattning och inkluderat det i priset.

Jag tjänar inget på detta. Förmedlar bara. Hoppas få bilder och mer info under veckan.

PM:a intresse - men hör bara av er om ni är seriöst intresserade..

Mvh H
 
Last edited:
Nu äntligen är gaffeln på väg från USA.

Har däremot inte hört något från Upperton gällande toppen så Svenska posten gör väl det den gör bäst - försenar paket. :död
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top