Katana och GSX 1100-tråden

Kåpor

Hej
Provar med en köpes annons här ist. Här kanske "rätt" folk läser:) Undrar om nån här har ett par sidokåpor till en gsx 1100 -82a att sälja?

mvh E.T.
 
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar
 
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar

Som muuusik!!
 
Hej, har inte kollar bakåt i tråden, så du får ursäkta om svaret finns där.

Vad är specificationerna på din motor som gav detta fina resultat ?

Det är 1168cc, ca:10:1 i komp, RS36, hemportad GSXR-topp -91 med 30/26 ventiler och originalkam, Cope steppat ormbo + V&H megafon med "race"-insats.
Nu har jag satt i 120-munstycken och den piggnade till ytterligare. Jag tänkte snart bänka den igen för att kolla blandningen. Mattes bänk är mycket "sträng" och ~137 hästar gör att det far iväg rätt ordentligt:tummenupp .

Det skulle göra gott att öka på kompet ordentligt men eftersom det är min pendlar-hoj har jag varit lite orolig att få värmeproblem på sommaren i bilköerna med för högt komp.

/Ingvar
 
Last edited:
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar

Var trattarna påmonterade? Lite svårt att se på filmen. Då är det till honom man ska åka så man inte får ett sådant glädjepapper som sist, lr? :tummenupp
Dippen vid 6 som du anger ser ju ut att vara synonymt iaf.
 

Bifogat

  • Dynrun070925.jpg
    Dynrun070925.jpg
    61.1 KB · Visningar: 68
Var trattarna påmonterade? Lite svårt att se på filmen. Då är det till honom man ska åka så man inte får ett sådant glädjepapper som sist, lr? :tummenupp
Dippen vid 6 som du anger ser ju ut att vara synonymt iaf.

Japp, trattar och filter var påmonterade:tummenupp . Vill man ha fler hästar kan man alltid ta bort filtren och insatsen. Nordman här på forumet fick 6 hästar till i sin Bandit när han för testets skull plockade bort sina K&N filter (från RS36-orna). Även bortmonterande av insatsen i "megafonen" lär ge en hel del. Kan dock fresta på grannsämjan:D . "Andersson turbo" har ju invigning av sin bänk nästa lördag, jag tänkte åka dit och testa om det är bra väder.

/Ingvar
 

Bifogat

  • broms 1 copy.jpg
    broms 1 copy.jpg
    74 KB · Visningar: 59
Last edited:
Blå kurva Murray step pipe.
Röd kurva ,samma avgassystem med hem snickrad insats.
Brummar fortfarande rätt så gott:D
 

Bifogat

  • Bänkkörning.JPG
    Bänkkörning.JPG
    84.8 KB · Visningar: 74
Japp, trattar och filter var påmonterade:tummenupp . Vill man ha fler hästar kan man alltid ta bort filtren och insatsen. Nordman här på forumet fick 6 hästar till i sin Bandit när han för testets skull plockade bort sina K&N filter (från RS36-orna). Även bortmonterande av insatsen i "megafonen" lär ge en hel del. Kan dock fresta på grannsämjan:D . "Andersson turbo" har ju invigning av sin bänk nästa lördag, jag tänkte åka dit och testa om det är bra väder.

/Ingvar


Hackigt men bra med vrid tidigt i registret om jag läst kurvan rätt:tummenupp
Skillnaden på 38:or vs 36:or?!
Som sagt vore kul med en kurva nu efter att kopplingen är moddad så den orkar hålla i, var ju problem sist:yoparty
Att se skillnaden trattar vs filter likaså. Du hade alltså inte bestyckat om för trattarna? Behövs kanske bara om man kör dom filterlösa...

/U
 
Hej,

Finns det någon i Stockholms området som kan låna ut helikoil verktyg till mig? Har hal lyckats få gängpaj på två skruvar till kamaxelöverfallen igår, nr jag endå håller på kommer jag även att göra om en (långa skruvarna som går ner till blocket) då jag misstänker att den har lyckats dra av pga för hård spänning :) Någon snäll själ som kan låna ut verktyg?
 
Last edited:
premiär tur..

Inte klar till 100% men inga stora grejjer kvar.
Förutom att lyckas med att ta sig genom bullertestet på Bilprovningen förtsåss

:hihi

Själv Då

Premiär tur blir nästa vecka !:tummenupp bortrest tis-lör..sen blir det meka av !:tummenupp :D
 
Hejhej :)

För ett bra tag sen (förra året) var jag här och visade mitt gamla projekt. Nu är den iaf nästan färdig. Ska bara göras ordentligt ren och besiktas. Här kommer ett smakprov. Fler bilder finns i mitt garage.

gula faran.jpg

front.jpg

Som ni kanske ser är hojen från 86. Motorn är en gsxr från 92, 1216cc och dyno. Kåpor kommer från ducati men lysena fick jag bygga om. Satte i lysen från duke2 och fick "ögonen", framskärmen och kedjeskyddet byggt i kålfiber.

Jag kanske mest borde hålla till i gsxr-tråden, men då jag en gång började här så ville jag bara visa lite ;)
 
Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top