Katana och GSX 1100-tråden

E.T.

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Tobo
Hoj
VLS/Aprilia 550
Kåpor

Hej
Provar med en köpes annons här ist. Här kanske "rätt" folk läser:) Undrar om nån här har ett par sidokåpor till en gsx 1100 -82a att sälja?

mvh E.T.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar

Som muuusik!!
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hej, har inte kollar bakåt i tråden, så du får ursäkta om svaret finns där.

Vad är specificationerna på din motor som gav detta fina resultat ?

Det är 1168cc, ca:10:1 i komp, RS36, hemportad GSXR-topp -91 med 30/26 ventiler och originalkam, Cope steppat ormbo + V&H megafon med "race"-insats.
Nu har jag satt i 120-munstycken och den piggnade till ytterligare. Jag tänkte snart bänka den igen för att kolla blandningen. Mattes bänk är mycket "sträng" och ~137 hästar gör att det far iväg rätt ordentligt:tummenupp .

Det skulle göra gott att öka på kompet ordentligt men eftersom det är min pendlar-hoj har jag varit lite orolig att få värmeproblem på sommaren i bilköerna med för högt komp.

/Ingvar
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver:yoparty .

Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk

/Ingvar

Var trattarna påmonterade? Lite svårt att se på filmen. Då är det till honom man ska åka så man inte får ett sådant glädjepapper som sist, lr? :tummenupp
Dippen vid 6 som du anger ser ju ut att vara synonymt iaf.
 

Bifogat

  • Dynrun070925.jpg
    Dynrun070925.jpg
    61.1 KB · Visningar: 68

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Var trattarna påmonterade? Lite svårt att se på filmen. Då är det till honom man ska åka så man inte får ett sådant glädjepapper som sist, lr? :tummenupp
Dippen vid 6 som du anger ser ju ut att vara synonymt iaf.

Japp, trattar och filter var påmonterade:tummenupp . Vill man ha fler hästar kan man alltid ta bort filtren och insatsen. Nordman här på forumet fick 6 hästar till i sin Bandit när han för testets skull plockade bort sina K&N filter (från RS36-orna). Även bortmonterande av insatsen i "megafonen" lär ge en hel del. Kan dock fresta på grannsämjan:D . "Andersson turbo" har ju invigning av sin bänk nästa lördag, jag tänkte åka dit och testa om det är bra väder.

/Ingvar
 

Bifogat

  • broms 1 copy.jpg
    broms 1 copy.jpg
    74 KB · Visningar: 59
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Blå kurva Murray step pipe.
Röd kurva ,samma avgassystem med hem snickrad insats.
Brummar fortfarande rätt så gott:D
 

Bifogat

  • Bänkkörning.JPG
    Bänkkörning.JPG
    84.8 KB · Visningar: 74

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Japp, trattar och filter var påmonterade:tummenupp . Vill man ha fler hästar kan man alltid ta bort filtren och insatsen. Nordman här på forumet fick 6 hästar till i sin Bandit när han för testets skull plockade bort sina K&N filter (från RS36-orna). Även bortmonterande av insatsen i "megafonen" lär ge en hel del. Kan dock fresta på grannsämjan:D . "Andersson turbo" har ju invigning av sin bänk nästa lördag, jag tänkte åka dit och testa om det är bra väder.

/Ingvar


Hackigt men bra med vrid tidigt i registret om jag läst kurvan rätt:tummenupp
Skillnaden på 38:eek:r vs 36:eek:r?!
Som sagt vore kul med en kurva nu efter att kopplingen är moddad så den orkar hålla i, var ju problem sist:yoparty
Att se skillnaden trattar vs filter likaså. Du hade alltså inte bestyckat om för trattarna? Behövs kanske bara om man kör dom filterlösa...

/U
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Hej,

Finns det någon i Stockholms området som kan låna ut helikoil verktyg till mig? Har hal lyckats få gängpaj på två skruvar till kamaxelöverfallen igår, nr jag endå håller på kommer jag även att göra om en (långa skruvarna som går ner till blocket) då jag misstänker att den har lyckats dra av pga för hård spänning :) Någon snäll själ som kan låna ut verktyg?
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
premiär tur..

Inte klar till 100% men inga stora grejjer kvar.
Förutom att lyckas med att ta sig genom bullertestet på Bilprovningen förtsåss

:hihi

Själv Då

Premiär tur blir nästa vecka !:tummenupp bortrest tis-lör..sen blir det meka av !:tummenupp :D
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Hejhej :)

För ett bra tag sen (förra året) var jag här och visade mitt gamla projekt. Nu är den iaf nästan färdig. Ska bara göras ordentligt ren och besiktas. Här kommer ett smakprov. Fler bilder finns i mitt garage.

gula faran.jpg

front.jpg

Som ni kanske ser är hojen från 86. Motorn är en gsxr från 92, 1216cc och dyno. Kåpor kommer från ducati men lysena fick jag bygga om. Satte i lysen från duke2 och fick "ögonen", framskärmen och kedjeskyddet byggt i kålfiber.

Jag kanske mest borde hålla till i gsxr-tråden, men då jag en gång började här så ville jag bara visa lite ;)
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top