fazerfun
Gudomlig sporthojare
Jo Jo, men den är ju inte så mycket 'Classic' längre. Om än en Klassiker...
/U
I see..ok ja det är ju annan femma...MHRF är rätt hårda på moderna moddningar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo Jo, men den är ju inte så mycket 'Classic' längre. Om än en Klassiker...
/U
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike"Ok. Som sagt din ser ju väldigt original ut... för ett otränat öga iaf![]()
Gör väl likaledes jag med. Så får vi se.
/U
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike". Bad Niklas vänligen men bestämt att "dra ännu längre in i de Smålandska skogarna".Har sedan dess åter igen försäkrat hos TH idag lite drygt 2000:- hel/hel.
Vet inte om MHRF är aktuell för min del.
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike". Bad Niklas vänligen men bestämt att "dra ännu längre in i de Smålandska skogarna".Har sedan dess åter igen försäkrat hos TH idag lite drygt 2000:- hel/hel.
Vet inte om MHRF är aktuell för min del.
"Torrmonterade" lite, så nu vet jag att allt verkar passa rätt bra. Toppen passade riktigt bra på en 1150-cylle (1100-ans två övre kylflänsar är rätt mycket större så på den cyllen såg det inget vidare ut).
Nu återstår lite vinterjobb med att bl.a. porta toppen lite.
/Ingvar
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....![]()
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....![]()
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....![]()
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....![]()
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....![]()
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....![]()
Halloj
Ingen av er som ligger & ruvar på en bättre begagnad pingelkran som ni vill bli av med, el ett DYNA 2000?
//patrik
En liten mockup av något jag ruvat på några år nu...
2. Smörjningen.
'Alla' (dragbike.com) säger att man ska plugga matningen till ventilkåpan och oljereturerna på framsidan.
Original delas oljan i blocket, en del går via dragstängerna till kammarna medan resten matas in i ventilkåpan och trycks ner i utrymmen runt tändstiften för kylning av förbränningsrummen och sedan rinna tillbaka ner i sumpen via returrören.
Jag har också funderat lite på det där som du vet.
En vettig grej ang. oljereturen som jag hittat är att plugga orginalutloppet MEN sedan leda om den i nya slangar![]()
Jag tycker det verkar vettigt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |