Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Proudfoot skrev:2157153Men jag leter delar Central stöd pckväskor m.m. 4-1 system till sport förgasarna. Vet ni var man kan få tag på dessa prylar ...
ZERO-Fighter skrev:2163882Jag har väskor och pakethållare till en GS1000 -79 att sälja. Vet ej om det passar...![]()
1327cc skrev:2164292"Har en hederlig gammal förgasarbrygga av modellen Mikuni Smoothbore 33r som jag tror att jag lyckats koppla soppan fel till..."
Jag har för mig att två av dom ska kopplas till bensinkranen och dom två andra är överflöd/luftning där dessa slangar läggs ner bakom motorn. Bensinkranen byter du ut eller bygger om så att förgasarna får tillräckligt med bensin.
Biker66 skrev:2170397Kolla tidigare i den här tråden, finns beskrivet hur man kan bygga om originalhandtaget.
Har kört så i många år nu...
Njaee.. men jag blev lite inspirerad när jag äntligen börjat uppdatera hemsidan.ZERO-Fighter skrev:2172231Kolla-kolla, är det mer än bilden som är nytt?![]()
Tja, biker. Du har ju sett min hoj, jag har ju sån här enkel fjäder med stötdämpare på min hoj, Har försökt göra hojen lite mjukare genom att skruva spännskruven ovanför fjädern. På stötdämparen sitter det även en liten behållade med någon sorts behållare för någon sorts gas eller luftBiker66 skrev:2172779Njaee.. men jag blev lite inspirerad när jag äntligen börjat uppdatera hemsidan.
Sicket jobb de e...![]()
man_dizel skrev:2173342Tja, biker. Du har ju sett min hoj, jag har ju sån här enkel fjäder med stötdämpare på min hoj, Har försökt göra hojen lite mjukare genom att skruva spännskruven ovanför fjädern. På stötdämparen sitter det även en liten behållade med någon sorts behållare för någon sorts gas eller luftProva pysa på den lite och det verkar som om det finns en liiiiten mängd gas av något slag. Vad gör det?
man_dizel skrev:2173342Tja, biker. Du har ju sett min hoj, jag har ju sån här enkel fjäder med stötdämpare på min hoj, Har försökt göra hojen lite mjukare genom att skruva spännskruven ovanför fjädern. På stötdämparen sitter det även en liten behållade med någon sorts behållare för någon sorts gas eller luftProva pysa på den lite och det verkar som om det finns en liiiiten mängd gas av något slag. Vad gör det?
hehe, lite sent. Jag behövde bara nudda en nanosekund så var allt uta. verkar som om det inte fanns mycket inuti tidigare heller. Var kan man fylla på sånt? finns det att köpa på apoteket eller nptFärnbo skrev:2173357Nej, inte...
Det är nitrogengas som är till för att förhindra skumning av oljan pys inte ut nåt där jobba med stötdämparinställningen istället om du vill ha den mjukare.
Prexist.Katana org skrev:2173364Aj Aj Aj AJ... blir inte bra. Kolla förspnning/returdämp inställningar. Förspänningen borde det ju finnas iaf./Uffe
Biker66 skrev:2173384Prexist.
Du hade åtminstone en liten justerskruv längst ner på dämparen.
Vrid den till minimum och lossa förspänningen (ringen vid fjädern) med haknyckel eller dorn.
Nu har du en mjuk och gungig bakfjädring.
Gör samma sak med gaffeln.
Kolla sedan Öhlins hemsida för bra instruktioner hur man justerar fjädringen, det är ett jämrans pillande och testande...
ok, ska åka till de efter besiktningen på tisdag.Biker66 skrev:2173384Prexist.
Du hade åtminstone en liten justerskruv längst ner på dämparen.
Vrid den till minimum och lossa förspänningen (ringen vid fjädern) med haknyckel eller dorn.
Nu har du en mjuk och gungig bakfjädring.
Gör samma sak med gaffeln.
Stötdämparexperten fixar nitrogen.
Kolla sedan Öhlins hemsida för bra instruktioner hur man justerar fjädringen, det är ett jämrans pillande och testande...
Vad kan en öhlinare ligga på då om man skulle få för sig att ändra det? Vilka modeller passar då då? hmm. ska kolla med stötdämparexperten.Katana org skrev:2173364Aj Aj Aj AJ... blir inte bra. Kolla förspnning/returdämp inställningar. Förspänningen borde det ju finnas iaf. Köp en Öhlinare lr annars.......
/Uffe
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti