Katana och GSX 1100-tråden

man_dizel skrev:
2174011 Vad kan en öhlinare ligga på då om man skulle få för sig att ändra det? Vilka modeller passar då då? hmm. ska kolla med stötdämparexperten. :)

Finns säkert ngn som passar, ta reda på vad du har för "bakdel" bara.
Ny skulle jag nog gissa på en sådär 3-5k. Men finns ju säkert ngn som har en över, kolla med RR-teamen ex vis. Dombyter ju o renoverar dom grejerna i ett väldigt tempo. Annars har jag en adress till en gube på Öhlins som kanske kan hjälpa till PM:a i så fall.

/Uffe
 
man_dizel skrev:
2174011 Vad kan en öhlinare ligga på då om man skulle få för sig att ändra det? Vilka modeller passar då då? hmm. ska kolla med stötdämparexperten. :)

Du kör med en dämpare va? Jag har en Öhlinare över...
 
Hej alla glada Katanaåkare, jag skulle behöva lite hjälp med ett elektriskfel som jag upptäckte igår kväll när jag putsade hojen för besiktning på måndag. Det är så att när jag blinkar åt vänster så funkar allt bra och det blinkar fint men när jag ska blinka åt andra hållet blir det så att båda lamporna lyser konstant, Jag har kollat lamporna, reglaget, rälet. Finns det någon elkunnig person som kan hjälpa mig med detta problem? besiktninstiden närmar sig och jag vill helst slippa ändra tid för en sketen blinkers. :) någon?
 
man_dizel skrev:
Det är så att när jag blinkar åt vänster så funkar allt bra och det blinkar fint men när jag ska blinka åt andra hållet blir det så att båda lamporna lyser konstant, Jag har kollat lamporna, reglaget, rälet.

Fel watt-tal på de högra blinkerslamporna (inklusive trasig indikatorlampa i panelen) eller glapp kontakt någonstans på vägen fr.o.m. blinkersomkopplaren fram till lamporna inklusive jordningen av lamporna. Något annat fel kan det inte vara.
 
andersbrink skrev:
2176450 Fel watt-tal på de högra blinkerslamporna (inklusive trasig indikatorlampa i panelen) eller glapp kontakt någonstans på vägen fr.o.m. blinkersomkopplaren fram till lamporna inklusive jordningen av lamporna. Något annat fel kan det inte vara.
Jag har bara en indikatorlampa på min instrumentpanel. Men ska kolla de andra sakerna nu har skrivit. Hoppas att det löser sig, satt med skiten i flera timmar igår. :död

vad ska dte vara för watt tal på lamporna då? Så jag har ett riktmärke? De är då miniblinkers av ngot slag. ingen diod.
 
man_dizel skrev:
2176532 Jag har bara en indikatorlampa på min instrumentpanel. Men ska kolla de andra sakerna nu har skrivit. Hoppas att det löser sig, satt med skiten i flera timmar igår. :död

vad ska dte vara för watt tal på lamporna då? Så jag har ett riktmärke? De är då miniblinkers av ngot slag. ingen diod.

21watt
 
Jubel

Idag hoppas det av lycka i Kalmar.
Startat 1428:an för första gången i år ,med nytt Dyna 2000 system.
Lätt som en plätt :banana
Kan knappt nudda startknappen ,brummar igång på stört.
 
Katanapilot skrev:
2176571 Idag hoppas det av lycka i Kalmar.
Startat 1428:an för första gången i år ,med nytt Dyna 2000 system.
Lätt som en plätt :banana
Kan knappt nudda startknappen ,brummar igång på stört.
Grattis... Komemr du köra på gata med hojen då? :) Tänkte på värmeutvecklingen o sånt. :)
 
man_dizel skrev:
2176643 Grattis... Komemr du köra på gata med hojen då? :) Tänkte på värmeutvecklingen o sånt. :)

Jepp den kommer att snurra på gatan(Posör)
:D
Men man behöver ju inte stressa den när det är +25 grader.
Måste köras med förstånd.
 
Last edited:
Katanapilot skrev:
2176571 Idag hoppas det av lycka i Kalmar.
Startat 1428:an för första gången i år ,med nytt Dyna 2000 system.
Lätt som en plätt :banana
Kan knappt nudda startknappen ,brummar igång på stört.

Så gammel stumpan lever fortfarande :)
ställde du tändningen på 35 grader som jag hade på den eller gick du ner till 32?
 
RPM lover skrev:
2176723 Så gammel stumpan lever fortfarande :)
ställde du tändningen på 35 grader som jag hade på den eller gick du ner till 32?

35 grader,måste ju lita på dem som har erfarenheten
:D
Går ju att sänka om man vill,vet att Cope rekomenderar 34 grader.

man_dizel skrev:
2176717 Stora krafter kräver stort ansvar. :tungan
Vet inte vilken erfarenhet du har av dessa gamla motorer,men jag har åkt sen -88.
Började orginal,och slutade med en 1168 med allt godis innan jag köpte denna 1428 och kan bara säga att det är milsvid skillnad "cubic rules".
Har inte testat fullt ut ännu dvs utan insats på strippen.
Har ett mål ,att komma ner under 9,80s :D
 
man_dizel skrev:
2176532 Jag har bara en indikatorlampa på min instrumentpanel. Men ska kolla de andra sakerna nu har skrivit. Hoppas att det löser sig, satt med skiten i flera timmar igår. :död

vad ska dte vara för watt tal på lamporna då? Så jag har ett riktmärke? De är då miniblinkers av ngot slag. ingen diod.

Det där har drabbat mig oxå. Visade sig att det läckte fukt in på ena bakre originalblinkersen. Jordfel mao, som Brinken sa. Fixat och ua nu.


/Uffe
 
Blinkers

Jag hade samma problem förut med att ena sidan funkade och den andra inte. Jag höll på att bli tokig, bytte lampor etc. Jag testade sedan med att byta blinkers från den sidan som funkade till den andra och tog reda på vilken blinkers som var felaktig. Jag försökte laga men det funkade bara sporadiskt (nåt elfel). Till slut köpte jag två nya blinkers och sedan dess har det funkat.
 
Last edited:
Katanapilot skrev:
2176751 35 grader,måste ju lita på dem som har erfarenheten
:D
Går ju att sänka om man vill,vet att Cope rekomenderar 34 grader.

Vi provade ju att sänka och höja när den bänkades men den lämnade bäst vid 35 grader, sänka kan du ju göra när du bara ska snurra på stan för att få ner värmen lite.
 
andersbrink skrev:
2176450 Fel watt-tal på de högra blinkerslamporna (inklusive trasig indikatorlampa i panelen) eller glapp kontakt någonstans på vägen fr.o.m. blinkersomkopplaren fram till lamporna inklusive jordningen av lamporna. Något annat fel kan det inte vara.
Fan det var så enket som att det var fel lampa på ena blinkersen. Ibland blir man klok i efterhand. Nu funkar den bra. :)

Imorgon får jag väl höja framgaffeln så jag inte slår i någon farthinder till besiktningen. är det någon som vet hur man gör för att tysta ner en Katan, förutom att byta ljuddämparen? Har hört att man kan proppa den full med byggnadsisolering :) Det kan väl inte stämma eller? Vet inte dB gränsen så det får bli en chansning. Någon som känner till en enkel metod för att få tyst på älendet?
 
man_dizel skrev:
2179698 Fan det var så enket som att det var fel lampa på ena blinkersen. Ibland blir man klok i efterhand. Nu funkar den bra. :)

Imorgon får jag väl höja framgaffeln så jag inte slår i någon farthinder till besiktningen. är det någon som vet hur man gör för att tysta ner en Katan, förutom att byta ljuddämparen? Har hört att man kan proppa den full med byggnadsisolering :) Det kan väl inte stämma eller? Vet inte dB gränsen så det får bli en chansning. Någon som känner till en enkel metod för att få tyst på älendet?
Jag köpte ett paket svinto och proppade ljuddämparen full utanför besikningen. Ett tips är att gasa ur den lite innan man kör in för det såg jävligt roligt ut när tvålen i svintot ryker när dom gör db testet. :lol
 
smen skrev:
2180073 Jag köpte ett paket svinto och proppade ljuddämparen full utanför besikningen. Ett tips är att gasa ur den lite innan man kör in för det såg jävligt roligt ut när tvålen i svintot ryker när dom gör db testet. :lol
Så det är svinto som gäller för imorgon. :) Jag tänkte ställe in varvstoppet till det lägsta. tror att det är 8000 varv minst tror jag. hmm. Varvar de till max eller? hehe.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top