Katana och GSX 1100-tråden

Katana org skrev:
2137452 Liten fråga bara, har du gjort rent förgasarna? Den borde ju strta med enbart choke, i lagom dos förståss :banana

/Uffe

Nej, det har jag inte gjort av två anledningar:
1: Det "ska" var gjort förra sommaren av förra ägaren.
2: Jag har letat lättare fixar eftersom jag inte har någon koll på hur man sedan ställer in förgasarna igen...
 
Katana-mannen skrev:
2137744 Snyggt, har funderat på detta, vad säger SBP?

KatanaMannen
Tjaa .. kan ju köra ett år till innan nästa besiktning, kör väl till SBP när det är dags och låtsas som det regnar så får man se vad de säger.
Halva hojen är ju en Bandit 1200 men tycke själv att det inget som "sticker ut" så med lite tur så slinker den igenom.
 
GSRecycle skrev:
2137791
Halva hojen är ju en Bandit 1200 men tycke själv att det inget som "sticker ut" så med lite tur så slinker den igenom.

Så talar en sann entusiast :yoparty Håller med Biker om :tuttar
 
Hittade den här intressanta tråden så jag regade mig på forumet.

Har en gammal GSX 1100EF 84a som har legat i kartonger i >10 år som ska plockas ihop innan sommarn är över. Håller på att göra om start-frihjulslagret eller vad det nu heter och tänkte göra om den till samma typ som Suzuki började att använda 1989(?) men frågan är om det går ta själva lagret ifrån 89an och svarva en hållare för denna eller ska man slänga ditt ett industrilager eller finns det något färdigt att köpa som löser problemmet?
 
Last edited:
GSRecycle skrev:
2137791 Tjaa .. kan ju köra ett år till innan nästa besiktning, kör väl till SBP när det är dags och låtsas som det regnar så får man se vad de säger.
Halva hojen är ju en Bandit 1200 men tycke själv att det inget som "sticker ut" så med lite tur så slinker den igenom.

Oh har du papper på en bandit 1200 också?

Kat-Man
 
Nya brukshojen nästan färdig!
Ska bara dit en bakfälg från en R1100 -86.Nå´n som har en som ligger i vägen? :)

Brorsans nästa projekt!!!!!!!!!!!
 

Bifogat

  • Kopia av PICT5118.JPG
    Kopia av PICT5118.JPG
    132.4 KB · Visningar: 285
  • PICT5109.jpg
    PICT5109.jpg
    99.2 KB · Visningar: 275
Katana-mannen skrev:
2143868 nej inte det, men jag har planer på att genomföra en likande operation framöver, därav mina funderingar...
Okey Katanamannen, jag hade svårt att bestämma ang. motorvalet.
Hade en R motor liggande som var avsedd för projekt som aldrig blev av
och har två hojar med GSX motorer stående i garaget. Var inne ett tag på
att ta en av dessa GSX motorer till Katana men det blev till slut R motorn som åkte i.
Att sätta i en GSX 1100 motor hade varit betydligt enklare då man hade sluppit göra nya motorfästen, montera oljekylare, ändra el-kablar osv
Men varför gör det enkelt när man kan krångla till det.

Så mitt råd om du har en bra GSX så behåll den :)
(Är den dålig så renovera den)
 
Katanapilot skrev:
2142678 Nya brukshojen nästan färdig!
Ska bara dit en bakfälg från en R1100 -86.Nå´n som har en som ligger i vägen? :)

Brorsans nästa projekt!!!!!!!!!!!


Hmmmmnn...Jag har en R-fälg 17*5,5 som sitter i en gsx sving komplett med R ok,distanser,däck,drev och stålomspunnen bromsslang.

Bara BOLT-ON.... :tummenupp
 
Almost

Nu är hojen så gott som klar! fattas kedja och lite el som måste göras, ett par distanser till framhjulet måste ordnas också.
 

Bifogat

  • min3.JPG
    min3.JPG
    87.6 KB · Visningar: 281
  • mindre1.JPG
    mindre1.JPG
    126.1 KB · Visningar: 250
Last edited:
Kamöverfall GSX 1100 -84

Har lyckats med att få en brusten kamaxelöverfall. Yttre vänster insug. Är det någon som vet var man kan få tag på sådant eller är det någon som har en GSX org topp liggande.
 
Sidewinder

Majkel - hur är det att köra med Sidewinder och USD-gaffel, det är inte allt för långt mellan krök och framhjul (särskilt inte vid inbromsning)?
 
ArneT skrev:
2145577 Majkel - hur är det att köra med Sidewinder och USD-gaffel, det är inte allt för långt mellan krök och framhjul (särskilt inte vid inbromsning)?
Fick faktiskt samma fråga i katanabilder-tråden också.
Har inte kört något ännu, men jag har förstått att jag måste göra nått åt systemet. Om jag kapar rören vid utblåsen ett par cm borde det gå bra.
Tror inte det märkst något på effekten, och om det gör det så hellre det än att jag står på näsan vid nån korsning.
 
export kammar

någon som vet var man kan hitta export kammar till min klassiker en gsx 1100 es -84:a har letat med ljus och lykta utan att hitta några till rätt pris

fråga till någon som vet effekt mässigt hur stor skilnad är det mot orginal kammarna har 4-1 system monterat nu med öppna filter och ner drevat 1 kugg på främmre drevet
tänkte att det skulle kanske vara en vitamin kick för min klassiker
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top