Katana och GSX 1100-tråden

munstycksstorlek

hej jag tänker hänga på kn-filter och ett laser 4-1 på min gsx1100-83.finns det nån här som kan rekomendera lämplig munstycksstorlek???? :confused:
 
Glöm kn om du kör med vakuumfuggar. Fuggarna kan bli alldeles uppåt väggarna av kn-filter.
Kn är avsett för mekaniska fuggar, typ Mikuni flatslide eller smoothbore.
 
ETT KN-filter som man monterar lika som original-filtret tillsammans med 4-1 och bortplockat lock på luftrenaren funkar med vakuumfuggar.

Däremot funkar inte 4st separata KN, den typen där filtret sitter direkt på förgasaren ihop med vakuumfuggar.

Men det var väl det du menade..

http://www.dynojet.com/pdf/3133.pdf kanske kan ge lite ledtrådar om munstyckena
 
KZ skrev:
... Men det var väl det du menade...
Eh, jovisst var det så. Uttryckte mig onekligen rätt luddigt. Men det var tidigt och jag satt och åt frukost. Det får man väl skylla på hoppas jag? :D

smegma:
Sorry om jag lurades. :7peta Men avsikten var bra. :fyllisar
 
KZ skrev:
Däremot funkar inte 4st separata KN, den typen där filtret sitter direkt på förgasaren ihop med vakuumfuggar.

Så det är ingen som har lyckats med individuella luftfilter på en gammal GSX?

Låter konstigt. På B12'an får man byta trottelnål till en smalare, typ CBR600, byta från 107.5 till 150 på huvudmunstycket och gå från 37.5 till 35 på lågfarten - då funkar iaf B12'ans CV36'or med individuella luftfilter, eller snarare dual-pod filter - den typen som följer med gsxr1100'ans Stage 3 kit.

Ingen som haft tålamod att justera in en "utgångspunkt" att jobba vidare från? Kan inte tänka mig att ingen här har gjort det, väl..?
 
Nu är frågan iofs inte ställd till mig men visst går det väl men oftast med rätt mycket jobb. Allt går ju bara man är envis nog.
Men från 107,5 till 150 på hmunstycke var ju en hygglig ombestyckning. :) Nästan vinst i herrklassen. :D
Du brukar ju själv avråda från individuella kn på vakuumfuggar. :7peta
 
andersbrink skrev:
Så det är ingen som har lyckats med individuella luftfilter på en gammal GSX?

Det kan det mycket väl vara, däremot har jag blivit avrådd att montera individuella filter på originalförgasarna av folk som begriper detta betydligt bättre än jag.

Körde själv med ett KN-filter när jag hade original-montorn, hade då 130 som huvudmunstycken, tyckte dock de var i största laget. Nu är dock inte smegmas motor, lika som min, så jag vet inte om den infon hjälper honom.....

Tycker du att det är en bra idé att montera individuella filter, 4-1 och behålla originalförgasarna?

Såg faktiskt en kille vid Brostugan för några år sen som hade individuella filter och originalförgasare.
 
KZ skrev:
ETT KN-filter som man monterar lika som original-filtret tillsammans med 4-1 och bortplockat lock på luftrenaren funkar med vakuumfuggar.

Däremot funkar inte 4st separata KN, den typen där filtret sitter direkt på förgasaren ihop med vakuumfuggar.

Men det var väl det du menade..

http://www.dynojet.com/pdf/3133.pdf kanske kan ge lite ledtrådar om munstyckena
ja jag menar separata filter.ramen ska förstärkas så det blir ingen plats till luftburken.vad jag kunde förstå när jag läste om dynojet så kan man ha sep.filter ihop med deras steg3 kit :)
 
Robban_C skrev:
Du brukar ju själv avråda från individuella kn på vakuumfuggar. :7peta

Fast de med ork och tålamod bestyckar hojen istället för att hänga här å nöta ut tangentbordet. :D Att folk har lyckats betvivlar jag inte, däremot så finns de nog inte här på forumet och kan dela med sig av infon.

Det är inte lätt - ska erkännas, är det en första-gångs-hojare med begränsade resurser bör man trots allt avråda från individuella på CV. Det är (well, iaf för de flesta andra) roligare att åka än att mecka. :hihi
 
Robban_C skrev:
Va? Kanske man skulle prova. :D
Fast jag hinner ju knappt mecka heller. :va :)

Var faktiskt seriöst inne på att prova CV 36:or på 1198:an förra året, när jag inte fick till mellanregistret med RS36:orna, blev dock avrådd.

Det är fjädertryck till kolvarna, nålar, flottörhöjd, munstycken, tillsatsluftmunstycken mm. som allt ska lira ihop, helst över hela registret....

Största problemet med CV 36 skulle dock vara att de helt enkelt var för små.

Kanske enklare om motorn i övrigt är original.

Om nån har kört trimmat med CV förgasare med separata filter och lyckats få till dem, skulle det vara intressant att veta.

BTW:

Separata filter och vakkumfuggar funkade utmärkt på min Amazon -65.. :D
 
KZ skrev:
Om nån har kört trimmat med CV förgasare med separata filter och lyckats få till dem, skulle det vara intressant att veta.

BTW:

Separata filter och vakkumfuggar funkade utmärkt på min Amazon -65.. :D

CV40'or Dynojet steg 3 kit på min R motor har funkat i flera år, borrad, portad andra kammar och lustgas...Huvudmunstycke 165, nålen i mitten, lågfarten kommer jag inte ihåg.
 
RPM lover skrev:
Jag köpte en givare som är till en BMW 635...

Vet att det var länge sen och att du sålt och allt, men får man besvära om årsmodell på 635:an? De som säljer grejerna vet ju inget.

EDIT: Det gäller alltså en oljetryckskontakt, det var ju länge sen...
 
andersbrink skrev:
Fast de med ork och tålamod bestyckar hojen istället för att hänga här å nöta ut tangentbordet. :D Att folk har lyckats betvivlar jag inte, däremot så finns de nog inte här på forumet och kan dela med sig av infon.

Det är inte lätt - ska erkännas, är det en första-gångs-hojare med begränsade resurser bör man trots allt avråda från individuella på CV. Det är (well, iaf för de flesta andra) roligare att åka än att mecka. :hihi


Jag har gjort det en gång i tiden, men inte på en GSX utan på en CB900 Boldór.
 
Varför stångas med gamla CV förgasare när det finns modernt insprut på eBay
för en spotstyver
 

Bifogat

  • insprut_02.jpg
    insprut_02.jpg
    52.9 KB · Visningar: 239
  • insprut_03.jpg
    insprut_03.jpg
    42.1 KB · Visningar: 232
  • insprut_01.jpg
    insprut_01.jpg
    48.7 KB · Visningar: 198
Sexigt !!
Vad är det/kommer det ifrån ??
Är det up and running nu ?
 
Biker66 skrev:
Sexigt !!
Vad är det/kommer det ifrån ??
Är det up and running nu ?

Insprut, pump osv från H***A CBR 600 -02
Megasquirt styrbox

Startade den för fösta gången häromkvällen, gick på tomgång efter lite
justering. Inte läge att gasa för mycket när man bor i radhus så det är dax att flytta den till något obebott område för tuning.
 
Jon_G skrev:
Vet att det var länge sen och att du sålt och allt, men får man besvära om årsmodell på 635:an? De som säljer grejerna vet ju inget.

EDIT: Det gäller alltså en oljetryckskontakt, det var ju länge sen...

Har ingen anning till vilken årsmodell det var...sorry...gick bara på värden på givaren och storlek när jag tittade i katalogen hos den lokala bildesspecialisten.

Är det nån annan som kommer ihåg ?...Gradin....Biker66...
 
Last edited:
GSRecycle skrev:
Varför stångas med gamla CV förgasare när det finns modernt insprut på eBay
för en spotstyver

Hmmmm....

Nu börjar det likna nåt. :)

Skulle vara intressant att höra hur det fungerar efter att du kört lite.

Vad har du för motor?

Kommer du åt att mappa som du vill?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top