Katana och GSX 1100-tråden

Testar detta forumet/tråden istället, någon som har en idé om vilket slip-on som passar bra till min 1991 gsx-r?
 
Startfrihjulet tillputsat(passade på att fixa till ett extra),nya rullar och fjädrar inköpta.
Ny o-ring på nålventilen,så nu läcker det inte längre.

Nu är det hopp om det.
 
=Drex= skrev:
Testar detta forumet/tråden istället, någon som har en idé om vilket slip-on som passar bra till min 1991 gsx-r?

Ett hederligt gammalt Yoshimura 4-1 kanske....för inte menar du väl att du ska ha orginal grenröret kvar?!
 
löst framdrev

Tyckte att det vibrerade som f-n i fotpinnarna runt 120, visade sig att framdrevet satt löst trots att låsbrickan satt som den skulle.
Troligen tidigare ägaren som slarvat med att dra det hela med rätt moment.
Fixat nu och nu går det som det ska.
/Vitas
 
vitas skrev:
Tyckte att det vibrerade som f-n i fotpinnarna runt 120, visade sig att framdrevet satt löst trots att låsbrickan satt som den skulle.
Troligen tidigare ägaren som slarvat med att dra det hela med rätt moment.
Fixat nu och nu går det som det ska.
/Vitas

Inte så säker på att det var förre ägaren som slarvat, mitt framdrev har oxå lossnat.

Det är viktigt att man verkligen får dit låsbrickan rätt, samt använder ny låsmutter.

Speciellt om det inte är originaldrev.
 
vitas skrev:
Tyckte att det vibrerade som f-n i fotpinnarna runt 120, visade sig att framdrevet satt löst trots att låsbrickan satt som den skulle.
Troligen tidigare ägaren som slarvat med att dra det hela med rätt moment.
Fixat nu och nu går det som det ska.
/Vitas
Loctite vet väl de flesta redan vad det är, men för de som inte gör det så brukar det finnas på macken.
 
Last edited:
Har också strulat med den där ¤&% muttern.
Gängorna på min utgående axel är dessutom skadade, så gammal mutter på dessa satt inte kvar ens med loctite.
Däremot blev det bättre med en ny mutter, de är behandlade med låsmedel från fabrik förutom att de har fräsch låsning i toppen.
Då jag flyttat ut mitt drev blev det ännu bättre när jag svarvade ner inre sidan på muttern så den greppade längre in på mina sargade gängor.

Har för övrigt beställt 10mm offsettat drev, ska bli spännande att se vad det ger för nya möjligheter.
 
Sjysst rör....

En jobbarkompis till mig har under en tid nu letat frenetiskt efter ett sjysst system till sin katana... tydligen så har V&H lagt ner produktion till Katana :kocko ...

Nån som har några idéer på vart man kan hitta ett system med sjysst ljud och utseende?!

:confused:
 
vitas skrev:
Tyckte att det vibrerade som f-n i fotpinnarna runt 120, visade sig att framdrevet satt löst trots att låsbrickan satt som den skulle.
Troligen tidigare ägaren som slarvat med att dra det hela med rätt moment.
Fixat nu och nu går det som det ska.
/Vitas

Hade samma problem. Då det va jag själv som dragit drevet och kikat så låsbrickan satt rätt och en ytterligare låsbricka som skruvas i i axeln var kontrollerad och satt rätt. Inget hjälpte. Nu kör jag samma grejjor fast jag har även locktight på. Har inte haft problem efter det. Fast man kanske kan kalla det problem, muttern sitter så jäkligt att man knappt får loss den.
 
Fick just mitt offsettade drev från Japan.
Det ser klart seriöst ut, ska monteras snarast !

Det kanske är fler som önskar offsettade drev ?
Nu pratar vi 530 med 16 eller 17 kugg. Offset: 7, 10 eller 13mm.

Pris: Gissar nånstans runt 350-450 kr beroende på antal, frakt, tull o moms.
 
Ungefär så jag känner för min också.... :D :D
 
Äsch då, charmtroll där... :rodnar

Eller...fjäskar du för det där garagefixet vi dividerade om tidigare ?? :D :D


Fan, det blir många inlägg när man bara sitter och vaktar andra konsulter... :tråkad
 
Biker66 skrev:
Äsch då, charmtroll där... :rodnar

Eller...fjäskar du för det där garagefixet vi dividerade om tidigare ?? :D :D


Fan, det blir många inlägg när man bara sitter och vaktar andra konsulter... :tråkad


:rofl :rofl

Konsulter är bra. Sålänge man inte betalar och slipper vänta på dom.
 
stenström skrev:
En jobbarkompis till mig har under en tid nu letat frenetiskt efter ett sjysst system till sin katana... tydligen så har V&H lagt ner produktion till Katana :kocko ...

Nån som har några idéer på vart man kan hitta ett system med sjysst ljud och utseende?!

:confused:


Jag har ett V&H CS (föregångaren till supersport) på väg hem från USA, beggat......

Kan fixa det mesta i avgasväg om du är beredd att vänta ca 2 mån.

Vad är det för typ du vill ha ? megafon, vanligt eller sidewinder ?

mvh H
 
Katanapilot skrev:
Hej på er alla!

Ikväll är det jubel.
Har startat 1428:an,och det lät väldigt vackert.
Spann som en "Kat" :hihi
Mera :fyllisar

Ha det alla vänner

Kul kul. Ska nog själv ut till garaget och se om man inte kan få ihop hojen. Kanske en liten provstart skulle sitta fint.
 
Katanapilot skrev:
Hej på er alla!

Ikväll är det jubel.
Har startat 1428:an,och det lät väldigt vackert.
Spann som en "Kat" :hihi
Mera :fyllisar

Ha det alla vänner

..."puh".... ingen blir väl gladare än jag :D
saknar gammel rovan lite :( men var nu rädd om den aldrig under 10500 rpm :)
Fick fart på min egen 1216 idag så det ser ut att bli premiär till helgen med kåpor den här gången :hihi
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top