Katana och GSX 1100-tråden

Dom började väl med det på -83:an (delvis svetsad). Samma med -84:orna och framåt.
 
nu har man plockat ner i stort sett hela hojen :)

en liten fundering ,, törs väl knappt säga det här , men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?
 
Tror smärtgränsen börjar vara nådd i originalsvingen med ett 180 däck. En GSXR sving brukar man ta helt enkelt för att den är enkel att modda för att få på plats samt att den rymmer lite mer gummi. :)
 
Tror smärtgränsen börjar vara nådd i originalsvingen med ett 180 däck. En GSXR sving brukar man ta helt enkelt för att den är enkel att modda för att få på plats samt att den rymmer lite mer gummi. :)

får tacka viktor :) ,, du får nog svara på en hel del funderingar framöver :)
 
nu har man plockat ner i stort sett hela hojen :)

en liten fundering ,, törs väl knappt säga det här , men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?

kolla en bit bak i tråden,det är fler än du som har funderingar på att häda:D,jag ställde liknande frågor och fick många bra svar (katanakurre mfl)
 
kolla en bit bak i tråden,det är fler än du som har funderingar på att häda:D,jag ställde liknande frågor och fick många bra svar (katanakurre mfl)

kom ju på det sen efteråt ,, skulle hållt mig till suka delar
men jag kom över sakerna riktigt billigt ,, men jag skäms inombords
 
Återföll i år, efter 2års frånvaro från mc-världen.
Fast i praktiken är det nog 3-4år sen jag körde aktivt..

Först en Husaberg FE400 -98, för en liten slant.
Sen ikväll kom jag hem med en Suzuki GSX1100E -82 :tummenupp
Jag hade en sån för ett par år sedan, som jag ångrade djupt att jag sålde.
Men hade problem med garageplats osv då jag var ungkarl ...
Nu har jag hus (och fru), med förråd... Å plats..
Synd den var i Miami Vice utörande, t.o.m vit sadel :näsblod
Den ska nog bli svart när jag är klar med den..

gsx1100-1.jpg
 
Den ska nog bli svart när jag är klar med den...

Nej för fan, mer åttital än sådär går inte !
Parkera dendär utanför korvmojen med matchande ställ vore stencool :yoparty
 
men en r1 fälg med 180 däck ska det bli !! går det bra o pressa ut org svingen ,, har sett att en del använder sig av gsxr svingen ,,, några fördelar med den ?

Har ett 190däck och R1 Fälg i en originalsving i ena hojen men det är trångt och trixit. men det går :tummenupp

Har haft en breddad gxsr fälg 7" och ett 190däck i samma sving men det var lättare att få till den kombinationen.
 
Last edited:
Har ett 190däck och R1sving i ena hojen men det är trångt och trixit. men det går :tummenupp

Har haft en breddad gxsr fälg 7" och ett 190däck i samma sving men det var lättare att få till den kombinationen.

då går det ju iaf :)

jag hade tänkt o pressa ut svingen ca 20 mm ,, men allt är ju i huvet än så länge ,, ska ner o mäta lite mer seriöst ,, men det ska fan gå :)
 
då går det ju iaf :)

jag hade tänkt o pressa ut svingen ca 20 mm ,, men allt är ju i huvet än så länge ,, ska ner o mäta lite mer seriöst ,, men det ska fan gå :)

Sänk in ryckutgämnaren 6mm in i fälgen så går det bra. Så kan man även ha R1:ans hållare till bromsoket. Tänk på att kedjan på en R1 fälg går långt från däcket och då blir det problem med kedjans frigången från ramen. Förmodar att du vill ha däcket i centrum och inte till höger om centrumlinjen på hojen......
 
Last edited:
Sänk in ryckutgämnaren 6mm in i fälgen så går det bra. Så kan man även ha R1:ans hållare till bromsoket. Tänk på att kedjan på en R1 fälg går långt från däcket och då blir det problem med kedjans frigången från ramen. Förmodar att du vill ha däcket i centrum och inte till höger om centrumlinjen på hojen......

tanken är ju att det ska vara centrerat ,,, svarva är ju betydligt enklare än o pressa .... hur löste du det med bulten ? ,, kör du med andra lager / orginal axel ,, eller har du fräst ur spåret i svingen till yama axeln ?
 
Någon som har bra koll eller en samanställning på lite prylar
som kan plockas över till en GSX1100E -82?

Tex: styrkrona (med dämpare) från hoj X passar bult on på GSX1100E..
Sving Y passar rakt av osv..

Sen har jag lite minnesbilder av en Yoshimura tempgivare som jag hade på min gamla GSX, vars hittar jag igen en sådan nu..?
Tror jag köpte min på motospeed sist, men såg inget nu.

Extra oljesmörjning funderade jag till toppen sist jag hade en.
Nu kanske man ska göra allvar i saken?

Är det mycket pyssel att få till lite oljekylning tro?

Enklaste vägen att väcka liv i motorn, som är helt original..
Antar att ett par Mikuni RS36/38 + Vance&Hines + K&N Filter är första steget.
Det sitter original vacuumförknasare kvar på den jag köpte... :rolleyes:

Denna tråd är gigantisk, har gjort en del nostalgiattacker med sökmotorn i den, men det är svårt.
Hittade igen mina gamla inlägg då och då (från 2004..) t.o.m
Kanske nån som har stenkoll kan ge mig länkar på svar? :banana
 
Last edited:
Delar

Hej

Jag kan fixa det mesta du behöver, både nytt & beg.

mvh Henrik

073-0253922
 
Måste sälja ut lite åkdon.

Har min GSX 1100 -81 i fint skick.
svart med blåa dekorer.
Ny vit Guiliari sadel, V&H system nytt, Laverdastyre.
I övrigt original.
Behöver lite pyssel.
Finns en 84 motor och en extra svesad vev på sidan om.
Snyggt Sveavägsstukad utan att förstöra original looken.
Finns nån bild i denna tråden nånstans.

Någon som är intresserad?
PMa gärna.
 
Bänkning imorn hos Marklund. Hoppas på omkring 145 hästar. Blir det mycket mindre än så har jag justerat nåt fel. Slänger upp bild och film imorn.

Sprängs motorn köper jag den du har liggande Kamikaze Kid. :)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top