Katana och GSX 1100-tråden

Laderegulator

Jag citerar bara han Tom Kelly. "The only substitute for cubic-inches, is more cubic-inches"


En liten undran. Är det någon som vet vart man kan få tag i laddregulatorer som laddar lite högre än originalarna?

Hei Kurt!
Kjøpte en herfra, http://www.electrexworld.co.uk/
Lader nå med 14,5V.
Husk bare og koble den røde ledningen direkte til batteriet, og ikke via original ledn.nett!

S.
 
Jag citerar bara han Tom Kelly. "The only substitute for cubic-inches, is more cubic-inches"


En liten undran. Är det någon som vet vart man kan få tag i laddregulatorer som laddar lite högre än originalarna?

Tja bli vän med Lucas mannen som uppfann det plötsliga mörkret ;)

Bästa Tipset gav Katana83!! Ta bort ladd reduceringen som finns när du slår av ljuset... Då har du pressat ut allt som går med original prylarna!!

PS. U = P / I vettduväl...
 
Sverige - ROM

Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

OBS ! Jag söker med ljus o lykta efter 2 st vevstakar , 20 mm till en EF motor! Gå in och läs SSR's tråd på O.S.S så förstår ni varför !

PM:a om ni har prylarna !!
 
Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

Sverige - Rom gjorde jag på min Gsx1100e då med turbo trim.:D
Det var -93 resan blev ca 600mil startade från Ume och slutade i Ö-vik :tummenupp
 
En av mina motorer började skramla idag . Verkar komma från vänster sida . Har nu kollat så att generatorn satt fast och det gjorde den .
Ska lyfta av ventilkåpan senare idag och se om jag hittar något. Någon som har någon ide vad det kan vara ? Det verkar skramla mellan tomgång och upp till ca 3500varv .

Mathias
 
Ventilkåpan borta och där uppe var allt frid och fröjd. Hör något "metallskrammel" när man juckar motorn fram och tillbaka några cm men vart kommer det ifrån . Vore det en orginalmotor skulle jag bara ställa den bakom garaget till den dagen man inget har och göra kommer men nu är det inte så.
 
startmotorkoppling alternativt utgående lager.
 
Vad menar du med startmotorkopplingen? Är någon skruv av så det skramlar eller? Jag har ju bytt på några motorer när alla är av.
På tal om annat så blev man med hoj ikväll igen en kawa Z1000R.
Någon som är intresserad för jag har nog egentligen inte tid med en till hoj till.
 
Last edited:
Kanon grepp på moholms strippen idag 6.39 & 9.98 231 Km/h blev det som bäst :) Tack Mk 402m.se för en trevlig dag :)
Lasse
 
Vad menar du med startmotorkopplingen? Är någon skruv av så det skramlar eller?

Det är det första jag skulle kolla iaf, av med generatorkåpan och känn efter vad som händer därinne.
 
Kanon grepp på moholms strippen idag 6.39 & 9.98 231 Km/h blev det som bäst :) Tack Mk 402m.se för en trevlig dag :)
Lasse

Tjena, en får gratulera:tummenupp Kom upp till Eskilstuna den 17-18/9 vettja (jag kommer iaf att vara där).

http://www.kjuladragway.com/RKS2010/2011_RULESMO.html

/Ingvar

Stockholm - Rom...med en GSX MD 80 tar det endast 2,10 hr om man använder alla 48 000 hästkrafterna..

Långsemester med trimmad GSX går jättefint ..provade det i början på 80:talet. Stor fin Masseck kåpa (heter det så ) , krauser packväskor ,
1168 motor med Smottis 33: or och V&H 4-1. Blivande hustrun åkte med och blev inte avskräkt , trots en klotning på "Ringen ".

Annars håller jag med Biker ,sunt förnuft har åkt ut genom dörren för länge sedan. Prylhögen bara väser beköver bara hitta tiden att komma igång igen.

Sverige - Rom gjorde jag på min Gsx1100e då med turbo trim.:D
Det var -93 resan blev ca 600mil startade från Ume och slutade i Ö-vik :tummenupp

Jag har åkt på Europasemester med Triumph Trident -69'a också. Visst går det men känns mycket enklare med en modern maskin.
Gammel GSX-en känns dock rätt för kortturer på 400m eller lite drygt det kanske till fiket o.s.v.

/Ingvar
 
Last edited:
Ventilkåpan borta och där uppe var allt frid och fröjd. Hör något "metallskrammel" när man juckar motorn fram och tillbaka några cm men vart kommer det ifrån . Vore det en orginalmotor skulle jag bara ställa den bakom garaget till den dagen man inget har och göra kommer men nu är det inte så.


Tyvärr så måste du dra av svänghjulet för att kontrollera status.. använd rätt avdragare avsedd för suzuki !!

Startmotor koppling, löst svänghjul etc. Ljudet påminner om kopplings problem men det påverkas naturligtvis inte av om kopplingen trycks in :va

//NH

PS Om det låter lika när kolvarna är mitt läge som i ändläge (när du juckar) kan du nog utesluta ringar/kolvar/stakar..

startmotorkoppling alternativt utgående lager.

Utgående drev låter som en amerikansk polisbil haha
Pajade för en tid sedan vände mig om flera ggr för att se vad som kom bakom :va

//NH
 
Last edited:
Jag vill härmed meddela att den nu har en ny glad ägare med mycket mera energi än jag att slutföra projektet.
köparen är en duktig hojbyggare som kommer göra den läcker som tusan.
mvh jocke.


Tjena!
jag känner att jag inte har tid nog att lägga på mitt projekt bestående av en Gammel gixxer från -81 med Katanakläder,, motor är lite fixad o har wiseco 1170cc smoothis 33:or, Vance&Hine megafon system finns åxå med
accelspolar och dyna tändning,har mekat dit en banditgaffel från en 600:a som är 4mm grövre än strd,modefierat så att busa bromsoken passar utan krångel.
fram o bakhjul kommer åxå från samma 600:a,
någon som känner sig manad att komma med ett bud på allt ? skicka pm isf.
obs! alla delar säljes tillsammans delar inte på paketet.
seriösa frågor besvaras samma dag.
mvh jocke.
 
Last edited:
katana

Hej kan du inte skicka några bilder på katanan kunde kanske varit något för min grabb han vill också börja köra lite race.
Tjena!
jag känner att jag inte har tid nog att lägga på mitt projekt bestående av en Gammel gixxer från -81 med Katanakläder,, motor är lite fixad o har wiseco 1170cc smoothis 33:or, Vance&Hine megafon system finns åxå med
accelspolar och dyna tändning,har mekat dit en banditgaffel från en 600:a som är 4mm grövre än strd,modefierat så att busa bromsoken passar utan krångel.
fram o bakhjul kommer åxå från samma 600:a,
någon som känner sig manad att komma med ett bud på allt ? skicka pm isf.
obs! alla delar säljes tillsammans delar inte på paketet.
seriösa frågor besvaras samma dag.
mvh jocke.
 
Jag frågar samma sak som ovanstående. Har du några bilder på objektet?
 
köpte en gsx 1100 e från 84 som ska byggas om lite lätt ..
men hur ska man bete sig med motorn ?

vad krävs det för o få 1168 cc ? har inte tänkt o riva hela motorn i vinter , då framgaffel + sving står i fokus

mvh mugge
 
Ökning av volym

köpte en gsx 1100 e från 84 som ska byggas om lite lätt ..
men hur ska man bete sig med motorn ?

vad krävs det för o få 1168 cc ? har inte tänkt o riva hela motorn i vinter , då framgaffel + sving står i fokus

mvh mugge

antingen köper en cylinderram & kolvar eller så borrar du din rad & köper kolvar plus toppackning/cylinderfotspackning sedan är det några timmars skruvning :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top