Katana och GSX 1100-tråden

Katana 1100 som bluddrar som bara den efter 6000 varv och inte kan varva mer, är det ett tecken på att jag behöver gå upp i munstycke? Det är rs36or med orginal ef motor och v&h. Känns som att det är brist på bensin vid större gaspådrag.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

130 borde fungera....
Vad sitter det i nu?
 
Har varit ute i lådorna och hittat :

GSX Cylinder 1135 cc , 12 : 1 i komp med kolvar , beggat , 18 mm kolvbult

GSX 1100 topp , 28,5 / 24 mm ventiler , HD fjädrar

Kopplingskorg , billet , rak skuret drev , 1100 utväxling


GSX cylinder , 1198 cc , 10,5 : 1 kolvar ingår. 18 mm bult

pm:a med email så kan ni få bilder och pris. / Mvh Henrik

tjabba!
du har inget 4-1 system (har en gsx1100e 1982)
mvh
fredrik
 
Det är inte så att pistången fastnat halvvägs och inte återgått i normalläge?
/U

Var ute och åkte idag, hojen kändes piggare än normalt, inbillning...? Efter att ha åkt färdigt tänkte jag ge mig i kast med acc pumpen igen. Såg märkligt ut, pistången satt högre upp närmare plastläppen - allt fungerar som det ska. Rengöringen av pistången måste ha gjort susen, tack för tipset. :tummenupp
 
Efter några repor i Västervik idag så fick man iallafall 6,84 vilket jag är nöjd med men katanapilot kom på vad felet var att det inte gick fortare ( jag har ju Yamaha-fälgar)
 
Efter några repor i Västervik idag så fick man iallafall 6,84 vilket jag är nöjd med men katanapilot kom på vad felet var att det inte gick fortare ( jag har ju Yamaha-fälgar)

Då blev det ju bra till slut!!!!
Dit med Suzuki fälgarna till nästa gång ,så är du nog nere på 6.70 :)
Kul att ses i alla fall.
 
Innan du rycker kopplingen kanske du vill veta följande:

Axial spel ger ett klingade ljud i kuggarna som är tydligt på tomgång (ännu tydligare om man öppnar oljepåfyllningen. Helt tyst blir det aldrig!

När fjädrarna i korgen (de som sitter på baksidan) är slut hörs ett tydligt ljud varje gång du slår på gasen i tom gång mao rap rap med gasen och kopplingen svarar med krsss krssh . Svårt att beskriva ljud :gnissla

Tar inte många minuter att demontera passa på att kolla upp alles enligt manualen!

Kopplingen byts till superhub eller moddas enligt samma koncept det är det enda raka, sedan håller korgen utan problem! Min superhub monterades 1984....

//NH

Tack för en fin beskrivning, en ledtråd till är att när man kopplar ur tystnar ljudet helt och hållet (men det kanske det gör oavsett fel). Dessutom hör man ljudet om man drar hojen fram och tillbaka med 1:an i (utan att ha motorn igång).

OM det nu är axialspelet så uppfattade jag det som om att man INTE kan chimsa på en 82:a enligt tidigare svar. Hur åtgärdar man det då?



Kat-Man
 
Last edited:
Oljekylare

Tack för en fin beskrivning, en ledtråd till är att när man kopplar ur tystnar ljudet helt och hållet (men det kanske det gör oavsett fel). Dessutom hör man ljudet om man drar hojen fram och tillbaka med 1:an i (utan att ha motorn igång).

OM det nu är axialspelet så uppfattade jag det som om att man INTE kan chimsa på en 82:a enligt tidigare svar. Hur åtgärdar man det då?



Kat-Man

Hej alla glada!!!!

Nu kunde man ju få vara lite glad,för nu kommer jag upp på hojen så jag kan köra,men va f n händer då,jo jag får bakhjuls punka till o börja med,jaja bara att köpa ett nytt fint bakdäck.Glad ihåg åker jag till jobbet för att tvätta av den,va ser jag då jo en massa olja som kommer genom luftutsläppet på hö sidokåpa det stora hålet i kåpan, jo då läcker min oljekylare så nu kan man inte köra igen. Det är ingen som ligger på en oljekylare till en 1100 r -91 tack på förhand.

Sigge
 
Första turen på GSX´n igår efter operationen.. (har tagit bort tjocktarmen) gick bra lite stelt bara... nu ska bara kroppen återhämta sig 100% så man kan ge sig på lite längre aktivare körningar..

//Fredrik
 
Nån som har en 77-80mm stål-lamellpackning liggandes som passar -84:ans årsmodell?
 
Fuktar kopparpackningen?

Ja, inne i cylindern till och med. Ska ge mig på den en vända till fast använda riktigt packningsklister den här gången, inte skrotet jag hade köpt på Laitis.

Visar det sig att det är ringarna som läcker åker jag väl på att köpa nya och hona om cylindern igen. :död
 
Ja, inne i cylindern till och med. Ska ge mig på den en vända till fast använda riktigt packningsklister den här gången, inte skrotet jag hade köpt på Laitis.

Visar det sig att det är ringarna som läcker åker jag väl på att köpa nya och hona om cylindern igen. :död

Hur menar du nu, ehh, inne i cylindern? Har du mycket "blow by"/hög oljeförbrukning så har det inte med packningen att göra. Pinkar det däremot ut lite olja mellan cylle och topp kan du sikta in dig på packningen.

/Ingvar
 
Jag provade Katanan igår med nya förgasarna och det var första gången på många år som jag inte tordes ge fullt vid provkörningen. Satan vilken skillnad det blev med delar som funkar..
 
Jag provade Katanan igår med nya förgasarna och det var första gången på många år som jag inte tordes ge fullt vid provkörningen. Satan vilken skillnad det blev med delar som funkar..

Perfekt, nu behöver du bara anmäla dig till Kjula nästa helg:)

/Ingvar
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top