Katana och GSX 1100-tråden

Håller på att plugga lite oljekanaler just nu. En liten fråga: visst är det bara på trycksidan man pluggar?

Med andra ord nere i motorblocket vid bakre cylinderbultarna samt uppe i toppen (om man vill). Sen lämnar man oljekanalerna i framkanten av toppen och motorblocket.
 
Svetsade ihop nya kopplingskorgen idag med superhubben. Blev riktigt bra tror jag.

Däremot känner jag att måttet är rågat med den förbannade lock-upen. Skulle aldrig ha köpt den. Distanserna är fel och inga shims. Nån mer med en MTC lock-up (Danne?) som vet vad det ska vara för längd på distanserna inne i fjädrarna? Tror det är där det spökar för mig.
 
Ett ljus i mörkret. :)

Foto0024.jpg


Hur fint som helst blev det.

Foto0028.jpg


Sen rev jag bort lock-upen och skruvade dit alla originaldelar i kopplingskorgen. Fungerar perfekt... :död
 
Idag kom det lite sköj saker i posten.

DSC_0175.jpg


Vad är då detta?

DSC_0178.jpg


Jo...

En stycken uppsättning Astralitefälgar.

DSC_0188.jpg


Hade ju nån tanke att montera dom här på min hoj men efter att ha testat lite löst med bakfälgen nu här i eftermiddag så tror jag att jag håller mig till OZ Racing fälgarna jag redan har. Passar betydligt bättre.

Men hursomhelst mycket trevliga och sällsynta fälgar. :tummenupp
 
Idag kom det lite sköj saker i posten.

DSC_0175.jpg


Vad är då detta?

DSC_0178.jpg


Jo...

En stycken uppsättning Astralitefälgar.

DSC_0188.jpg


Hade ju nån tanke att montera dom här på min hoj men efter att ha testat lite löst med bakfälgen nu här i eftermiddag så tror jag att jag håller mig till OZ Racing fälgarna jag redan har. Passar betydligt bättre.

Men hursomhelst mycket trevliga och sällsynta fälgar. :tummenupp

vad var det för bredd på fälgarna och storlek ? kommer du sälja vidare ?
 
vad var det för bredd på fälgarna och storlek ? kommer du sälja vidare ?

3.5x17" och 5.5x17". Fälgarna köpte jag som en delbetalning för lite pengar jag är skyldig farsgubben. Tog ju hans fälgar OZ fälgar till min GSX bland annat. Är tänkt att dom ska monteras på hans Kawasaki Z1000 Mk.II.

Att dom kommer säljas vidare är nog inte troligt. Dom växer ju inte på träd direkt. Fick tag på dessa av en slump via en kille på Isle of Man. :)
 
Tänkt börja pyssla med kolvringarna nu i veckan så jag tänkte bara passa på att fråga: vad rekommenderar ni för ring-gap? :va

Wiseco själva skriver att man ska ha 0.004" gap per 1" borr. Alltså jag som har 77mm borr (3.03") ska då ha ca 0.012" i ring-gap (0.30mm). Köra på deras rekommendation eller har ni några andra förslag?
 
Måste komma med ett bidrag i GAY-sträckardebbatten som har härjat i tråden under sommaren.
Jag har dock inte koll på vad som är gay & vad som är okey.
Mina nya RS trottlarna är iaf ganska hala :yoparty
 

Bifogat

  • gaytrottlar.JPG
    gaytrottlar.JPG
    42.2 KB · Visningar: 96
Måste komma med ett bidrag i GAY-sträckardebbatten som har härjat i tråden under sommaren.
Jag har dock inte koll på vad som är gay & vad som är okey.
Mina nya RS trottlarna är iaf ganska hala :yoparty

Äsch, vilket rackel. Köp Mikuni TMR eller Keihin FCR gasare med rullagrade trottlar och slipp det där med att dom kan fastna. :D

Men om vi nu ska debattera: tycker trottlarna där var rätt gay. :tummenupp
 
Måste komma med ett bidrag i GAY-sträckardebbatten som har härjat i tråden under sommaren.
Jag har dock inte koll på vad som är gay & vad som är okey.
Mina nya RS trottlarna är iaf ganska hala :yoparty

Hallå vad är det där!?!? Röda trottlar??????
 
Jag blir nog tvungen att kasta K&N filtrena och åka med korta trattar i fortsättningen.
Blåa korta trattar kanske för att höjja gayfaktorn i topp:D

Efter förra inlägget kom jag på att jag har ett par korta blåa trattar liggande. Var bara tvungen att testa, direkt.
Spelar ingen roll om det är blått eller rött som 'e gay :D
 

Bifogat

  • gayfuggar4.JPG
    gayfuggar4.JPG
    30.4 KB · Visningar: 63
Efter förra inlägget kom jag på att jag har ett par korta blåa trattar liggande. Var bara tvungen att testa, direkt.
Spelar ingen roll om det är blått eller rött som 'e gay :D

Gay i kvadrat kanske? :D

Du ska då alltid vara värst! :tungan
 
Till slut lyckades jag få på cylindern. Var inte helt lätt när den där f*rbannade kamkedjesläpan är så tight i cylindern att den knappt går att rubba. Nåja, nu är det på plats.
 
Efter förra inlägget kom jag på att jag har ett par korta blåa trattar liggande. Var bara tvungen att testa, direkt.
Spelar ingen roll om det är blått eller rött som 'e gay :D

Hmm vi lär väl aldrig få se dessa igen, du ska väl dölja dom med filter ..
Filter är inte manligt som rökaren sa på 80 talet, då var det knappt någon som använde kondom heller...

Tja Ere' gay så spelar det väl ingen roll :arsele smaken e som baken...

Seeing is beliving syns dom inte finns dom inte - behåll trattarna på!! :yoparty
 
Tror även jag hittat varför vippan blivit kass. Var som misstänkt att smörjhålet var igensatt - men gissa av vad? Papper!

Hade för tusan glömt en pappersbit i motorn när jag pillade med motorn tidigare i vår. Filtret såg ut som en stor lurvig tuss och silen i oljesumpen var helt igensatt.

Ska pilla isär toppen och lossa på alla vippor och blåsa rent så vi slipper något liknande missöde framöver.
 
Efter förra inlägget kom jag på att jag har ett par korta blåa trattar liggande. Var bara tvungen att testa, direkt.
Spelar ingen roll om det är blått eller rött som 'e gay :D

Skicka dit 2-3 färger till så har du en hel regnbåge....:crash:hihi närå, det ska inte häcklas om de som inte har samma läggning som jag.
Men det är den blå sträckaren som är gay, inget annat:tungan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top