Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har hittat ett mclarm på hyllan som har legat där i 15-17 år typ.
Så nu tänkte jag att jag ska ta och ta till vara på min investering och montera larmet på en av hojjarna. (bättre sent än aldrig:D)

Jag har inte monterat något larm på någon hoj förut så jag behöver lite hjälp med en av anslutningarna.
En av kablarna ska kopplas till något som blir jord när tändningen slås av. Det är härdsmälta i kolan på mig. Jag kommer inte på något bra alls.

Någon som är lite haj på larm och som har något bra förslag så är jag tacksam för lite input :tummenupp
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag har hittat ett mclarm på hyllan som har legat där i 15-17 år typ.
Så nu tänkte jag att jag ska ta och ta till vara på min investering och montera larmet på en av hojjarna. (bättre sent än aldrig:D)

Jag har inte monterat något larm på någon hoj förut så jag behöver lite hjälp med en av anslutningarna.
En av kablarna ska kopplas till något som blir jord när tändningen slås av. Det är härdsmälta i kolan på mig. Jag kommer inte på något bra alls.

Någon som är lite haj på larm och som har något bra förslag så är jag tacksam för lite input :tummenupp

Alzheimer kommer sakta säger dom … typ på 15 år så där…. BARA SKOJA!!
Är det inte spänningsfallet som kontrolleras dvs larmet har ytterligare någon jordnings kabel med det i skallen funderade jag som följer.

OCH utan att ta fram schemat (måste jag lägga till så jag inte blir idiotförklarad)!
Plus går till låset där bryts slingan så att inget fungerar..
Vad sitter på slingan en massa funktioner som kan brytas med andra knappar i serie som startmotor, ljus etc. dessa ger inte jord.
Men en funktion som alltid är på är naturligtvis tändningen så det är väl bara att lista ut vilken kontakt som går dit eller koppla på den direkt på tändningen, den blir väl jord i serie med tändningselektroniken men om larmet är känsligt så gillar det kanske inte motståndet genom tändningen. Man kanske blåser dyra Dynan åsså..
Bättre koppla till 12V på en tändspole…
Rätt eller fel - fan vet men det känns bra men det kanske är en släng av Alzheimer..

Mvh Nisse Hult
27 minus konstigt att startmotorn sa klick klick :va
Då blev det jord så allt slocknade :tummenupp
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
En av kablarna ska kopplas till något som blir jord när tändningen slås av. Det är härdsmälta i kolan på mig. Jag kommer inte på något bra alls.

Det är ju bara att koppla ett relä med växlingsfunktion. Koppla 12v FRÅN tändnings låset till reläet(86) så det drar när du slår på tändningen och koppla jorden på (85 & 30) och (87a) till larmet. Då har du jord till larmet när du slår av tändningen (när tändning är på så har du ingenting)
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det är ju bara att koppla ett relä med växlingsfunktion. Koppla 12v FRÅN tändnings låset till reläet(86) så det drar när du slår på tändningen och koppla jorden på (85 & 30) och (87a) till larmet. Då har du jord till larmet när du slår av tändningen (när tändning är på så har du ingenting)

Tackar Kurre
Ska åka å köpa ett relä och kolla närmare på detta :tummenupp
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Nico Bakker??

Tjena!
Jag har en kompis som har en Bakker-hoj utan motor som han funderar på att avyttra. I övrigt skall den vara komplett. ( Alu-tank, WP-dämpare osv) Reggad som -84 och det har suttit en GSX-motor i.

Frågan är vad man kan få för en sådan? Prissättning?:confused:

Henrik F
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Tjena!
Jag har en kompis som har en Bakker-hoj utan motor som han funderar på att avyttra. I övrigt skall den vara komplett. ( Alu-tank, WP-dämpare osv) Reggad som -84 och det har suttit en GSX-motor i.

Frågan är vad man kan få för en sådan? Prissättning?:confused:

Henrik F
Finns den på Öland????????????
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tjena!
Jag har en kompis som har en Bakker-hoj utan motor som han funderar på att avyttra.

BILDER :yoparty

Det såldes en Bakker i höstas på Blocket.
Den hade GSX1100 rova, magnesiumfälgar mm.
Begärt pris var strax under 30k vilket jag tycker verkade billigt.
 
Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Ser ut som om jag blir tvungen att sälja av med Gsx:en.

008.jpg


Det är en 84 ES från början, dvs utan bottenkåpa.
Mer info & bilder:
http://www.sporthoj.com/garage/?Stromma
www.freakensmc.info.se.

Bra brukskick, dock är ena sido/mellankåpan skadad och bör bytas (fungerar dock ypperligt att köra med).
Originalmotor, går ok, ca 7000mil.
Bra däck fram/bak. Pirelli Sport Deamon, 110 fram (orig), 150 bak (130 orig).
Bra drivpaket.
Original avgassystem finns i ok skick, medföljer.

Besiktigad 2008 med V&H och raceinsats, dock rätt packat med dämpull vid tillfället;). Nästa bes 2010-06. Samtliga hjullager bytta vid ombyggnaden, och styrlagret straxt innan.

Fixar givetvis nya bilder vid intresse.

Pm:a för mer info om intresse finns.

/Strömma
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Tjena!
Jag har en kompis som har en Bakker-hoj utan motor som han funderar på att avyttra. I övrigt skall den vara komplett. ( Alu-tank, WP-dämpare osv) Reggad som -84 och det har suttit en GSX-motor i.

Frågan är vad man kan få för en sådan? Prissättning?:confused:

Henrik F

Hej igen!
Är det någon som har en kvalificerad gissning på priset?

Henrik
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Fråga: Nån som kommer ihåg adressen till firman i usa där man kunde köpa Mikuni RS förgasare för 679usd?
Jag ska ha med ett set hem i nästa container.
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Det beror ju lite på om det är rundrörsram eller alu. ram.
Gaffel , hjul.
En bild skulle underlätta.

Bakkern har rörram och en nyare Bakker-fyrkantssving. Alu-tank. Resten är nog GSX-prylar om jag inte missminner mig. Dubbelsits tror jag det var också.

Henrik
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
God fortsättning på er allt Kat-folk, Kul att tråden ännu lever. Kan meddela att no 122 står under duntäcket tills abstinensen kommer igen.

Kör försiktigt !

/Katana-Mannen
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hej igen!
Är det någon som har en kvalificerad gissning på priset?

Henrik

Se mitt tidigare editerade inlägg.
Om det är som du tror att det sitter GSX gaffel och hjul på den så är det egentligen bara dom rena Bakker delarna som kostar. Det blir lite skillnad när det monteras magnesiumfälgar och häftiga bromsgrejjer mm.
Ett par bilder underlättar.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top