Fan, nu orkar jag inte hålla mig längre. Jag var med i början av tråden och hackade på talgen för att jag tyckte det var roligt att skyminingsdrakarna vinklade på att polisen "äntligen" fått en hint om vem vår käre GR är.
Jag har full förståelse för att Swedie inte vill ha tjattrådar om detta fenomen här på forumet. Kanske är det så att det i just fallet GR handlar om att det vi borde diskutera, nämligen fenomenet och "vansinnesdåden", allt för lätt kommer i bakgrunden för personliga åsikter om personen i fråga? Kanske är det så att vi borde värna oss mer om att diskutera saker än personer?
För övrigt har jag, även om jag är relativt nyregistrerad, (har, för att använda en sh-kompis uttryck,l lurkat runte länge...) den bestämda åsikten att SH är ett utomordentligt forum. Här får man hjälp med de frågor man har (tack Jörgen, Elwe och Dr Bike

). Men här finns också utrymme för att vädra lite åsikter i skilda ämnen nu när årstiden gör sitt bästa för att dra ner rullgardinen för oss... (Ok, dessbättre ser jag att det blir allt ljusar utanför fönstret och det påstås att det kommer en vår även i år). Naturligtvis har OT-forumet en funktion att fylla. Och med bra moderatorerm och med den enkla valfrihet vi alla har att inte läsa det vi inte vill läsa så lär det inte finnas något att anmärka mot.
Sedan vill jag bara säga till er alla som talar om yttrandefrihet att det är en av de viktigaste sakerna vi har att värna om i vårt land. Men dessvärre, eller snarare dessbättre, så är det upp till den som ansvarar för ett medium att avgöra vad som är förenligt med denna yttrandefrihet. Och dit hör exempelvis inte ogrundade personpåhopp!!!!!!
Nu har jag snart glömt vad det var jag ville säga, men jag försöker i alla fall göra en sammanfattning: Swedie bestämmer och han gör ett bra jobb- Yttrandefriheten innebär inte att man får vräka ur sig vad som helst, var som helst. Fenomen kan mycket väl diskuteras, men skit i personliga vendettor i sammanhanget. Tycks om GR men inte om namnet bakom.
Helvete, det här blev lång och jag är inte tvärsäker på att jag fått med allt. Men jag tycker vi alla ska försöka hålla Sporthojs fana högt och inte grotta ner oss i pseudodiskussioner och personangrepp!
Tycker jag!
Fabror O...