Kan Swedie (eller någon) förklara för mig?

Status
Ej öppen för fler svar.
100 spänn på att GR är här inne under annat namn :tummenupp alltid lika :fyllisar när hans "myt" lever vidare iom diskussionsförbudet.

(är personligen helt ointresserad av dennes äventyr till hojjs)

Ett experiment, då det är så många nya personer här utan erfarenhet rörande diskussioner om GR.

Hur länge kommer den här tråden hålla vettig nivå? (den har redan börjat urarta)

Lycka till.
Jag själv är inte s¨å intresserad av att sitta o läsa inlägg efter inlägg om Gr, men jag bryr mig inte särskilt mkt om andra gör det. Låt dom ha sin tråd, finns miljarder andra trådar för andra att läsa på sh :tummenupp

Jehova, jehova, jehova... :D :D :D (ni som inte sett Life of Brian ser säkert ut som frågetecken nu).

Fenomenet med dessa fortåkarfilmer är så överspelat, jag har svårt att välja vad som är mest trist, att se GR fara fram som en tok, eller kika på bilar som aldrig tycks tröttna på att köra mot rött i Sthlm (alt. måla lite på en vägg och kika på när färgen torkar).

Att ingen ställt till med någon jättesmäll än är väl bara att tacka slumpen för, det räcker med att tant Agda byter fil utan att snegla i backspegeln, eller Benke rödtjut som vinglar ut i gatan något överförfriskad..
Men lever man i DENIAL så går väl tankarna inte så långt tyvärr.

Däremot är extramaterialet som brukar följa med filmerna rätt kul att snegla på, och väcker en del nostalgiska minnen om ljumna sommarkvällar på rattlåsrakor och sönderbränt ansikte på Tullinge...

/J

Last edited:
Kolla lite filmer från Isle of Man TT istället. Där kan du se bättre förare i tuffare miljö istället för lamskallen GR.

Undrar hur cool folk tycker han är den dagen han får en barnfamilj att köra av vägen?

:nicka Instämmer helt.

så många inlägg men ingen som ÄNNU svarat på den ursprungliga frågan!!!!...

VARFÖR får man inte prata om ghostrider på detta forum???

han är/var ju medlem här, men har lämnat oss för att satsa på sidan zatzy. :näsblod

så många inlägg men ingen som ÄNNU svarat på den ursprungliga frågan!!!!...

VARFÖR får man inte prata om ghostrider på detta forum???
Jag har redan svarat på det. Alla trådar spårar ur där GR diskuteras.

Det behövs ingen närmre förklaring om exakt vad som händer i dessa trådar. Det är självförklarande.

Det är precis sådant som händer i GR-trådarna som är anledningen till att många tycker SH "blir sämre och sämre" för att sådant tillåts.

Jaha den lagen. Ok.

PUL: "Det finns ett undantag för litterära, konstnärliga och journalistiska ändamål, då namnuppgifter får publiceras helt fritt enligt Tryckfrihetsförordningen. Tryckfriheten kräver sådana undantag. Med journalistiska ändamål menas "att informera, utöva kritik och väcka debatt om samhällsfrågor av betydelse för allmänheten." Undantaget omfattar bland annat den som är yrkesverksam journalist eller som arbetar för etablerade medier, men även andra kan behandla personuppgifter för journalistiska ändamål. Normalt omfattas inte uppgifter av rent privat karaktär. [1]"

Är jag att anse som "rent privat karaktär"? Som om min bror som jobbar med radio gör samma inlägg?

Last edited:
Ska väl inte hacka på talgen längre, men nog väcker det viss munterhet när Aftonbluddret gör stor sak av att sagde GR "äntligen" är avslöjad:D .

Hade internet funnits å varit lika utbrett som nu, som på 80 å 90-talet. Hade det vart stort rabalder om sveavägen & kistarakan-gangsters som tokgasat.

Ja kommer ihåg att det var reportage om att "poppo" hade jagat en hojåkare å rammat denne. Å att de skulle vart "Påsen" som var känd åkare då på 80-talet.

Och på 90 talet hade det varit stort om Mr-X som det skrevs om i Bike.

Så GR är ingen ny företeelse direkt och det är väll opp till var & en att lufta sina åsikter. Så länge dom inte är kränkande eller agiterande för att uppnå vissa DÅLIGA syften...

Jag har redan svarat på det. Alla trådar spårar ur där GR diskuteras.

Det behövs ingen närmre förklaring om exakt vad som händer i dessa trådar. Det är självförklarande.

Det är precis sådant som händer i GR-trådarna som är anledningen till att många tycker SH "blir sämre och sämre" för att sådant tillåts.

Äh, sånt här måste ju kunna diskuteras - det är ju direkt negativt för gemene mans syn på oss som kör motorcykel, alla dras över en kam (japp, det fungerar precis så).

Merparten av gatåkarna är ju samlade här, blir rätt naturligt (och effektivt) när det avhandlas här - att det leder till heta diskussioner är bara naturligt.
Det enda jag kan tänka mig är att moderatorer får lite mer att göra, men ser man till att styra med järnhand så ger det sig ju med tiden..

Att inte kunna diskutera den här typen av saker är ju mer eller mindre ett tecken på att de som tycker det är lite ballt har medhåll från de som sköter sajten, jag tvivlar på att de som ogillar det här vill hålla sporthoj fritt från diskussioner? :)

Personligen så tycker jag det är skit, jag vill kunna fortsätta köra båge i många år till utan att allmänheten tror man är ooooutlaw/självmordspilot/barnamördare.

/J

Last edited:
Kolla lite filmer från Isle of Man TT istället. Där kan du se bättre förare i tuffare miljö istället för lamskallen GR.

Undrar hur cool folk tycker han är den dagen han får en barnfamilj att köra av vägen?

Jag håller med dig, han är livsfarlig, det är bara en tidsfråga innan det händer nåt. Att han däremot är en duktig förare kan man inte förneka.
Men frågan kvarstår, det kan väl inte skada att diskutera honom? Nu kanske detta har gjorts innan min tid på Sporthoj och det visade sig inte fungera, men ett nytt försök?

Låt mig fråga så här då, vad är det ni vill diskutera om GR?

Det slutar bara med tjafs, alltid. Det blir olika läger och dispyter.

Han har ett sätt att förhålla sig till saken som helt & hållet på egen hand gör att diskussionerna urartar fullständigt varenda gång.

Tror inte majoriteten av Sporthoj.com medlemmarna som varit med länge eller ens de som varit med under kortare tid bryr sig speciellt mycket om GR och hans framfarter i trafiken.

Det var otroligt mycket snack om det när första filmen kom, men sedan dess har ju intresset svalnat markant.. Lite som med Getaway filmerna som bara blev sämre och sämre.

Och till sist vill jag bara säga
"GR sKa bRa55a hElvEt3, g@sen i b8tt2n!!1!"
:lol

Det är precis sådant som händer i GR-trådarna som är anledningen till att många tycker SH "blir sämre och sämre" för att sådant tillåts.[/QUOTE]

Ok jag hör dagligen tvärt emot :tummenupp

Ja personligen tycker att är man inte intresserad av sådana trådar läs inte dom då.. hur svårt kan de vara..???

Sen är Sporthoj bra på många vis men också väldigt mycke moraltjaffs hit o dit..
Åker man sporthoj så åker man sporthoj som den skall köras dvs aktivt..

Visst de e trist som fan om andra blir skadade av folks framfart,men va hade folk trott självklart så kör folk som svin jag med :) o då kan de hända olyckor.

Den där mannen är en vuxen man dvs han får ta ansvar för sina egna handlingar..

Haha hojvärlden har förändrats mycket de senaste 10 åren helt klart..

Mr E

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...