Först, och kanske viktigast:
Snälla svara bara på detta om du har erfarenhet och har provat.
Jag kör supermono med en KTM 640, och enda sättet att starta hojen är med elstart, alternativt springstart. Den manuella decompen finns inte kvar på motorn.
Nu ska jag byta kam, och prova att köra på en steg 2 från Lelles. Tyvärr sitter ingen autodecomp på den, så jag behöver lite tips (verkar inte gå att köpa löst heller).
Av egen erfarenhet vet jag att motorn med originalkam är extremt svårstartad utan autodecompen, men jag har hört att kammar med mer lyft ska göra att behovet av autodekomp minskar. Kan det stämma. Blir motorn alltså lättare att dra runt när man byter kam?
Hjälp!
/Fohlin
Snälla svara bara på detta om du har erfarenhet och har provat.
Jag kör supermono med en KTM 640, och enda sättet att starta hojen är med elstart, alternativt springstart. Den manuella decompen finns inte kvar på motorn.
Nu ska jag byta kam, och prova att köra på en steg 2 från Lelles. Tyvärr sitter ingen autodecomp på den, så jag behöver lite tips (verkar inte gå att köpa löst heller).
Av egen erfarenhet vet jag att motorn med originalkam är extremt svårstartad utan autodecompen, men jag har hört att kammar med mer lyft ska göra att behovet av autodekomp minskar. Kan det stämma. Blir motorn alltså lättare att dra runt när man byter kam?
Hjälp!
/Fohlin