Kicka KTM 640 med autodecomp?

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Efter att ha fått olika uppgifter från lite olika håll testar jag hur det ligger till i landet med era 640or med autodecomp.

Går det att kicka runt motorn utan större problem varv efter varv UTAN att använda den manuella decompen när man har autodecomp?

Min tokstannar vid TDC och är omöjligt att kicka mer om jag inte drar in den manuella decompen är era med så? Jag misstänker att min autodecomp har lagt av men vill helst inte köpa en ny kam om jag inte är säker.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Måste också använda den manuella decompen i vissa lägen när det tar tvärstopp. Om det ska vara så får nån annan svara på. Efter lite träning startar den nästan direkt varje gång ändå.
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
För mig tar det också tvärstopp om jag inte använder den manuella decompen. Kan inte heller använda elstarten utan den manuella decompen. Jag tror definitivt att min autodecomp är slut men det gör inte mig så mycket då jag mest kickar skiten ändå.


//Victor
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Har aldrig behövt peta på manuella decompen men har heller aldrig behövt kicka fler än 2-3ggr.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Dödar tråden genom att meddela att eftar att ha bytt autodecomp (eller rättare sagt hela kammen) kan jag kicka varv efter varv utan att röra manuel decomp.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
köra elstart OCH ha manuel decomp inne!? Kan/bör man göra det? o_O

varför inte? Har du ingen autodekomp blir det trögt för startmotorn att komma igång. Dra in manuella innan du trycker igång -> tryck igång så den börjar snurra och släpp manuella dekompen samtidigt -> hojen startar.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top