Kicka KTM 640 med autodecomp?

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Efter att ha fått olika uppgifter från lite olika håll testar jag hur det ligger till i landet med era 640or med autodecomp.

Går det att kicka runt motorn utan större problem varv efter varv UTAN att använda den manuella decompen när man har autodecomp?

Min tokstannar vid TDC och är omöjligt att kicka mer om jag inte drar in den manuella decompen är era med så? Jag misstänker att min autodecomp har lagt av men vill helst inte köpa en ny kam om jag inte är säker.

Måste också använda den manuella decompen i vissa lägen när det tar tvärstopp. Om det ska vara så får nån annan svara på. Efter lite träning startar den nästan direkt varje gång ändå.

För mig tar det också tvärstopp om jag inte använder den manuella decompen. Kan inte heller använda elstarten utan den manuella decompen. Jag tror definitivt att min autodecomp är slut men det gör inte mig så mycket då jag mest kickar skiten ändå.

//Victor

Har aldrig behövt peta på manuella decompen men har heller aldrig behövt kicka fler än 2-3ggr.

Dödar tråden genom att meddela att eftar att ha bytt autodecomp (eller rättare sagt hela kammen) kan jag kicka varv efter varv utan att röra manuel decomp.

köra elstart OCH ha manuel decomp inne!? Kan/bör man göra det? O_o

varför inte? Har du ingen autodekomp blir det trögt för startmotorn att komma igång. Dra in manuella innan du trycker igång -> tryck igång så den börjar snurra och släpp manuella dekompen samtidigt -> hojen startar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT