Kan man slanga med en Aprilia RS? =)

Att slanga me en 125a e inget problem om man kan det :rolleyes:
Har två kompisar som kör me Yamaha DT 125 som e rätt duktiga på det. En av dem har kommit 1,8 km :yoparty
En annan kompis kommer också en bit me en RD 125a.
 
_audi_4_ever_ skrev:
Att slanga me en 125a e inget problem om man kan det :rolleyes:
Har två kompisar som kör me Yamaha DT 125 som e rätt duktiga på det. En av dem har kommit 1,8 km :yoparty
En annan kompis kommer också en bit me en RD 125a.


DT ja!

Vi snackar SPORTHOJAR här.

Lite lättare att få upp en DT på bakhjulet än en RS.
 
stoooffe skrev:
Gött då får du filma slangningar med den! :yoparty
Tror det är lika svårt att slanga med 250n som med zpeppys 125a. Handlar om att ha rätt teknik snarare då dessa hojar inte gasreser. Kanske att man kan mixtra till drevningen lite men jag tror att jag siktar på att lära mig fina stoppies först faktiskt. Stoppie känns mindre riskabelt.
 
philsson skrev:
Tror det är lika svårt att slanga med 250n som med zpeppys 125a. Handlar om att ha rätt teknik snarare då dessa hojar inte gasreser. Kanske att man kan mixtra till drevningen lite men jag tror att jag siktar på att lära mig fina stoppies först faktiskt. Stoppie känns mindre riskabelt.



okeej :)

Men när du kan dina stoppies får du börja med slangningarna. :tungan



BTW

Ingen mer här som har nån film?
 
stoooffe skrev:
okeej :)

Men när du kan dina stoppies får du börja med slangningarna. :tungan



BTW

Ingen mer här som har nån film?
jaja.. men då kanske man har en offroad också. Känns som en 4t enstånka är perfekta hojen att lära sig slanga på. :tummenupp kanske stoppies också för den delen

_audi_4_ever_ skrev:
Yamaha RD då? Räknas inte de som sporthoj eller? :)
klart den gör.. :fatta! :hihi
 
philsson skrev:
jaja.. men då kanske man har en offroad också. Känns som en 4t enstånka är perfekta hojen att lära sig slanga på. :tummenupp kanske stoppies också för den delen


klart den gör.. :fatta! :hihi



Jo klart. Något lättare att lära sig på.

Man kanske skulle köpt en gammal cross som man bara hade till att lära sig slanga osv med. :va
 
stoooffe skrev:
Jo klart. Något lättare att lära sig på.

Man kanske skulle köpt en gammal cross som man bara hade till att lära sig slanga osv med. :va
har man råd tycker jag absolut det. Mycket svårt att lära sig slanga på en 2t spec en sporthoj med lite effekt.
 
stoooffe skrev:
hehe ja ekonomin e inge vidare för tillfället. :näsblod


För väl vänta till sommaren o se vad man kan hitta efter att man sommarjobbat. :tummenupp
Sen kan de vara kul att ha nåt att sprätta snö med under det mörka halvåret.
helgjobb?..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top