Kan man polera Titan?

Det borde ju gå men vilket resultat vill du ha? Det lär inte bli lika blankt som tex rostfritt.
Personligen tycker jag att titan är vackert i sin naturlighet!

vad man söker efter kan va personer som tex i detta fall försökt polare sin titan bulton och undra vad dom tyckte om resultatet så visst kan man googla men de kanske inte alltid ger de bästa svaret

9 av 10 gånger tar det längre tid att posta en tråd här än att söka infon själv. Folk borde lära sig att söka först och fråga om man sen inte hittar något vettigt.

Han kanske hade gjort det...Men inte hittat ett vettigt svar. Ska man behöva starta varje fråga med " Jag har sökt på Google,altavista,Wikipedia osv.... Men har tyvärr inte hittat nått svar Så nu undrar jag om jag kan få ställa en fråga på detta forum utan att få en massa dryga kommentarer"? Ett forum hålls vid liv av att folk använder det. Men man kanske ska be om ursäkt innan man ställer en fråga på denna sida, för svaret på frågan kanske finns 10 sidor bakåt i en Google sökning?

Det här är ett forum = man får ställa frågor. Sen om folk tycker det är dumt/smart/slappt/knäppt/felstavat spelar mindre roll.

:tummenupp

Last edited:
Han kanske hade gjort det...Men inte hittat ett vettigt svar. Ska man behöva starta varje fråga med " Jag har sökt på Google,altavista,Wikipedia osv.... Men har tyvärr inte hittat nått svar Så nu undrar jag om jag kan få ställa en fråga på detta forum utan att få en massa dryga kommentarer"? Ett forum hålls vid liv av att folk använder det. Men man kanske ska be om ursäkt innan man ställer en fråga på denna sida, för svaret på frågan kanske finns 10 sidor bakåt i en Google sökning?

:tummenupp

Jo, jag har faktiskt sökt, men inte hittat något bra svar.
Jag har haft polerat originalburken med bra resultat, men har som sagt aldrig haft titan, och vet inte var resultatet blir om man börjar polera. Eftersom jag skall sälja mitt Yoshimura titan bolton, vill jag ju vara säker på att det kommer att bli bra innan jag börjar.

Fan va tråkigt det är med den där attityden!!!

Tänk om alla skulle Googla sina frågor då skulle alla forum dö ut rätt fort.

Fan vad tråkigt med 10 trådar om bolton. Fast det kanske bara är jag.

Googlar man så får man ett väldigt bra svar, direkt. Fast det är ju på en annan sida så det kanske inte gills.

Last edited:
Ge honom svar om polering istället för att skapa en oprah winfrey diskussion.

Har nu polerat med Autosol och det blev bra!
Tråden kan stängas nu. Visste inte att det skulle bli så mycket gnabb.

Klockers att allt gick bra :tummenupp

Skit i tjafset. Vet inte hur många gånger jag fått tråkiga kommentarer ang min fråga,stavning,grammatik osv...... Dessa kommentarer är lite SH:s "akilleshäl" tycker jag.

Det viktiga är att det inte får dig att inte vilja använda detta forum som det tänkt att användas :tummenupp

För att tjafsa tillbaka på dom som säger "google it!", om man nu söker på "polera titan" på google så kommer denna tråd på andra plats, och en annan tråd med bra svar på förstaplats.
Så nu när andra människor söker så få dom minst 2st raka svar tack vare att han startade denna tråd.

• Gilla
Reaktioner: VBK
Självsanerande. Startar man en tråd med en fråga, visar lite länkar där man försökt hitta info innan, och visar bilder i största allmänhet så blir det bra.

För att tjafsa tillbaka på dom som säger "google it!", om man nu söker på "polera titan" på google så kommer denna tråd på andra plats, och en annan tråd med bra svar på förstaplats.
Så nu när andra människor söker så få dom minst 2st raka svar tack vare att han startade denna tråd.

du skrev vad jag tänkte på, såg också att denna tråd låg som nr2 i google!

se bara till att inte sätta några feta/salta fingeravtryck på den precis polerade/slipade ytan för då ändrar du faktist sammansättningen i materialet och gör det i de flesta sprött =trasigt.

Tumregel för titan, RÖR ALDRIG UTAN HANDSKAR.

se bara till att inte sätta några feta/salta fingeravtryck på den precis polerade/slipade ytan för då ändrar du faktist sammansättningen i materialet och gör det i de flesta sprött =trasigt.

Tumregel för titan, RÖR ALDRIG UTAN HANDSKAR.

hur går de då med alla titansystem som sålts genomåren på div hojar. har alla gått sönder ?

vill bara ha svaret på min fråga. ej personligt.

Så länge det finns ett skyddande oxidskikt så är det ok men nu hade han ju slipat bort det....

Troligtvis är titanet i div avgassystem av en "mesig" sort som inte är lika känsligt för salt.

finns titansorter som spricker helt självt om du tar i det utan kandskar, blir mikroskopiska sprickor över hela ytan (där du tagit i det) som försvagar materialet.

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...