Kan man ha mer otur?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Skulle ju köra upp i fredags, allt var helt okej. Min plastfarsa som jobbar ute i viared tog gammelhojen till jobbet på morgonen. Jag kommer ut vid halv 12-tiden för att kunna värma upp och öva lite. Skulle köra upp 12:45.
Går ut för att göra en säkerhetskontroll på hojen så att jag vet vad jag ska göra sen. Ska dra igång hojen och krypköra lite....vad händer...jo inte ett skit! Hoj-aset har stendött :eek:

Känner bara hur paniken kommer och jag blir mer och mer förbannad. Massa gubbar från plastfarsans jobb kommer och hjälper till, inget verkar hjälpa.
Tiden verkar iallafall gå jävligt fort, helt plötsligt är det 5 minuter kvar till uppkörning och jag fattar att det är helt kört :(

Åker till mötesplatsen och förklarar sen för gubben att hojen inte funka.
Han säger att dom ska försöka fixa en ny snabb tid p.g.a detta missöde.

Vilken jävla skithelg det här har varit, bra väder och inget kort :huvet

Jaja, nu funkar helt plötsligt hojen, det enda som vi kom fram till är att det är något elfel nånstans...kul va?

Nu tänker jag iallafall ha en backup-hoj till nästa uppkörning :hihi

Riddick skrev:
fan va surt.. :( hoppas det löser sig nästa gång :tummenupp

Ja man får ju hoppas det iallafall...bara att bita ihop.

Tråkigt bara att man får betala avgiften en gång till :huvet

sven666 skrev:
neeeeejjjj!!!
fan va trist.. en sån skitgrej med :död

jag som ville se din nya kwacka... :gnissla

Den ska du nog få se, dock råkade jag lägga hojen på rullgrus för ett tag sen :mad:
Så just nu är ena sidan inte så värst fin, lite spruckna kåpor och annat smått och gått, men den funkar och skall snart fixas till :tummenupp
Tur att man har försäkring, även om det kostar skjortan.

Ush o fy vilken mardröm!

Hoppas att du får en ny tid väldigt snart o tar kortet! Själv har jag några veckor kvar till uppkörning och fått panik för att dom kan icke godkänna killens blinkers som sitter på så nu ska vi jaga nya tillfälliga blinkershållare till dem.
VIll inte bli avvisad från platsen för att dom anser att blinkersarna är för små och aldrig kunnat bli godkända. :(
Kan dom klanka ner på slipon??

*hört att det är riktigt griniga pellar dom där kontrollanterna*

/AC

Jäkligt trist! Dumt att säga att man lär sig av sina misstag, men det var väl precis vad du gjorde idag. Hoppas att du snart får en ny tid så du kan va med ute och åka! :banana

Annchua skrev:
Ush o fy vilken mardröm!

Hoppas att du får en ny tid väldigt snart o tar kortet! Själv har jag några veckor kvar till uppkörning och fått panik för att dom kan icke godkänna killens blinkers som sitter på så nu ska vi jaga nya tillfälliga blinkershållare till dem.
VIll inte bli avvisad från platsen för att dom anser att blinkersarna är för små och aldrig kunnat bli godkända. :(

/AC

Tyvärr så lär dom kunna klanka ner på slip-on, beror på hur högt det låter...
Fråga alla medlemmar i ADHD hur mitt slip-on låter.. :yoparty

Annchua skrev:
Ush o fy vilken mardröm!

/AC

Tror nog inte att dom kollar direkt ifall du har godkända blinkers o.s.v. Själv var jag skraj för att dom skulle bli sura ifall jag inte hade reflex bak. Jag klämde på mitt hemmabygge av en bit av en gammal plastdunk med påskruvad reflex när jag ser att kontrollanten inte ens har reflex på sin hoj :va
Jag tror att dom skiter i sånt faktiskt.
Lycka till med uppkörningen :tummenupp
Hoppas du har mer flyt än mig iaf :hihi

Ny uppkörningstid nu...Fredag den 28/5 alltså nästa vecka redan...*pust*

Fan nu gäller det, måste bara fixa fram en ny hoj nu :gnissla

Vågar ju knappast lita på den gamla igen :mad:

Och snälla snoopy, för guds skull, fixa en hoj som fungerar denna gången :tummenupp tråkigt å inte få kortet för en sån sak :(
men de e klart, du kunde inte förutse att sånt skulle hända men men...lycka till denna gången då :tummenupp

Håller tummarna :nicka

Riddick skrev:
Och snälla snoopy, för guds skull, fixa en hoj som fungerar denna gången :tummenupp tråkigt å inte få kortet för en sån sak :(
men de e klart, du kunde inte förutse att sånt skulle hända men men...lycka till denna gången då :tummenupp

Håller tummarna :nicka

Ja, den här gången ska jag antagligen ha en helt annan hoj iallafall. Antingen skall jag kanske låna polarens hoj eller så får jag helt enkelt hyra en hoj nånstans.

Går det att hyra hojar nånstans i Borås :va

$noop skrev:
Ja, den här gången ska jag antagligen ha en helt annan hoj iallafall. Antingen skall jag kanske låna polarens hoj eller så får jag helt enkelt hyra en hoj nånstans.

Går det att hyra hojar nånstans i Borås :va

snacka med körskolan.

du måste ev ta en lektion innan och så att dom får kolla så att du verkligen kan köra.. innan dom lånar ut den..

fast du får ju slanta.........

Chille skrev:
snacka med körskolan.

du måste ev ta en lektion innan och så att dom får kolla så att du verkligen kan köra.. innan dom lånar ut den..

fast du får ju slanta.........

Har redan snackat med dom, dom kunde inte låna ut hoj. Har bara kört ett par lektioner privat.

Bergmans hyrde visst ut hojar. Så det blir där ifall allt annat skiter sig.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph