Kan du skrapa knäpuckarna i asfalten

Jag


  • Antal röstningar
    0
Knäskrap på gata är vardagsmat. Jobbar just nu med att försöka skrapa så lite som möjligt då det tär på ekonomin att ha med sig fem extraset puckar vid varje runda :rolleyes
Hade jag varit fjortis hade jag nog blivit jätteimpad av att läsa det där... :rolleyes:
 
meningen med puckar är väll helt enkelt att man inte ska slita sönder skinnet när man lägger ner. Hellre fransad knäpuck än knäskål...
 
Jag tycker att det stör koncentrationen när man får i knäet. Bara en bra markering att man inte ska luta mer, så fort det åker i så åker det upp lika fort.
Jag tycker tvärtom, knäet ger trygghet och så länge det inte är tryckt mot kåpan vid skrap är det en bit kvar tills det släpper :)
 
Första gången vart jag lite oroad och undrade va som skrapade i.
Jag inbillade mig att man kör fort då man fått i knät i asfalten vilket inte är fallet.
 
På bana går det utmärkt att knäskrapa även i regn. På gata har jag aldrig försökt ens. Av nån märklig anledning känns det otäkt att luta mycket på väg. :tungan
 
Jag kan skrapa knän på både gata och bana. Men jag tror inte jag kör snabbare för att jag skrapar knä. Vet heller inte om jag har användning för knäskrap. Finns säkert de saker jag skulle kunna tjäna mycket mer på. T ex sena inbromsningar, spårval, växling mm. Men att skrapa knä klarar nog det flesta av att göra som inte är totalt fastkrampade i styret och sadeln. Men hur mycket ger det. ap-hängs-skrap här ju bland det fulaste som finns, någon som verkligen tvingar ner sig i backen.,
 
Då menar jag altså riktiga stabila knäskrap som är kontrollerade och inte posörskrap med aphäng.


Inga problem alls!:tummenupp

Puckarna går i lite då och då men man skall passa sig för kalla däck, annars så kan det bli lite väl spännande.
Motorvägspåfarter tillhör favoriterna.:tuttar
 
I sommar ska jag lära mig armbågsskrap (iaf posör-armbågsskrap), det ser fränt ut:yoparty
 

Bifogat

  • armskrap.JPG
    armskrap.JPG
    53.1 KB · Visningar: 77
På bana blir det mest hela tiden, på gata blir det i kända kurvor ibland, samt påfarter och avfarter lite då och då.
Tycker det är en himla nice känsla att ligga i en lång sväng med knät lätt släpandes i backen, gärna med posörgnistor efter...haha


/Pajje
 
Armbågsskrap är mäktigt, värt att satsa på, trots den uppenbara posörfaktorn.
Själv tycker jag att knäskrapande bara har ökat mitt självförtroende och med det farten.
I alla fall på banan, gata vete tusan om jag vågar. :näsblod
Den mer fysiska kopplingen till maxlutning gör att jag enklare sätter en bra ingångsfart i kurvor. Funkar också som en bra måttstock till hur mycket fortare jag borde kunna köra i snabbare svängar mm. Joråsåatt..
 
Japp jag posör skrapar knätt på en rak sträcka en gång :tummenupp
men då på min gamla zxr400.. Vågar nog inte nu med k7 an:gnissla
 
På bana självklart, men på vägen har ja bara testat men inget ja har som mål varje åktur.... Det blir så jobbigt om vägverket vart ute och grusat mitt i sommaren som dom gör ibland!:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top