Kan det bli vackrare???

Varför det? De flesta här inne gör ungefär samma sak en eller flera gånger om året.

Dock inte i syfte att få hojen inlöst utan bara för att få veta hur mycket mer man ska kosta på den närmaste veckan :näsblod

Ptja, att med vett och vilja bånka sönder några av mina farkoster har aldrig föresvävat mig, de är ju kära ting. Det har ej heller föresvävat mig att därefter släpa resterna till FB.
 
SPOOKY!
Är en engelsman (självklart) som bygger dessa på beställning.
Samma som byggt V8 Av en Kawasaki 900 och V12 av en Z1300.
Kom inte ihåg namnet.
Googlade ett namn som jag trodde kunde stämma.
Namnet tillhörde en journalsit, känd för "Gay America".

Kom på namnet:Allen Millyard.
http://www.pinkbike.com/news/allen-millyard-part-1-2008.html
http://www.classicmechanics.com/bissue/2005-10.htm
Hur man skruvar ihop en tvåtaktsfemma:

http://www.saltmine.org.uk/kgb/mechshow.html

Tog nio timmar...
Film på densamma:
http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/Movie/kawa.shtml

Den mannen har jag läst om, han e fan inte frisk! Men otroliga maskiner han skapar... :tummenupp
 
Då är vi åtminstone 2 som gör det.

Det borde vara straffbart att ha ägt en RG 500 Gamma och INTE förstått att den aldrig fick säljas.

Definitionen på ståpäls= 8000rpm


Tjöööp den här för att stilla ångern...

http://www.mobile.de/home/parking.h...ible=0&adIdsNotFitPark=0&adIdsParkingExists=0

Själv körde jag ju RD var ju året tidigare än RG:n. Fick inte så många mil i sadeln typ 350 kanske innan den blev snodd trist nog. Men jag minns iaf liksom ni med RG:s kicken i det övre varvregistret. Sången var ju härlig den med. Lite rejsigt kändes ju också att sakna elstarten på en lite större hoj än 125:a.... :tummenupp

/U
 
Rolle rejsar, läs hans post igen... ;)

Klart jag vet att han gör, att den sysselsättningen skulle manifesteras även denna gång är ju en trivial insikt. Jag har läst hans post. :D

Att det väcker känslor att med flit smälla sönder tex en RG500 ska man dock kunna förstå även om man själv till äventyrs trivs med att destruera sina maskiner.
Det är ju ett nederlag att ha sönder vacker teknik före dess tekniska livslängd.

Men nu släpper vi det här.
 
Last edited:
Kanske en 1000cc fyra åt Jörgen?
241.jpg

Hur djup är hon,,,,,,,,,,,,:tuttar
 
Om du menar mot dagens motsvarighet till den dvs. R1 osv så är den nog hopplöst efter.

Jag har för mig att jag upplevde den som ganska svajjig i svingen vid nedlägg och gaspådrag (läs växling i kurva).

Men jag har aldrig varit duktig på att köra eller provat den på bana så jag vet faktiskt inte.

Finns det någon som kan svara på frågan som faktiskt kört båda varianterna på bana?

Jag kollade med min bror och han hade ungfär samma tider på Sviestad på sin RG 500 som de har i dag,,, sen tror jag säkert att en potent sporthoj typ CBR 954 RR 02:hihi har bättre väghållning t,ex ,, de var ju lite mjuka i köttet om man jämför med dagens hojar
 
Vill inte spotta skit i glädjebägaren, men banan är ombyggd ganska nyligen, vilket har sänkt tiderna kraftigt. Tror faktiskt inte en RG 500 ens hade haft en rimlig chans mot en modernare 250. Men härliga är dom!!
 
Sant, mycket sant..


ja, hånglade med sånna bak i redbull trailern en gång, under överenseende av malle melander, vägde inget, och ett par BST fälgar, porr


och vad har vi här?

....en BSL väl ? nästan granne med Britten har jag för mig.....3cyl.....noll resultat dock.......
 
Skickar in lite bidrag som hittades i depån på Snetterton 2007

En del verkar samla på Tz700/750

I en depåbox stod en Honda V4 motor, samt en gammal Mick Grant fyrtaktsracer men jag tror inte det var ovalkolvaren utan en 'vanlig' formula hoj

Sedan Noby Aoki 2000?, Barry Sheenes första ? Rg samt hans sista 500 som varn en Yamma, och en Randy Mamola Cagiva årsmodell ? och en gammal trepips 500 Yamma.

Alla kändishojarna givetvis med tanken signerad av deras gamla förare :yoparty

Undrar vad värdet i denna garagebox var :tungan


Om någon är intresserad så finns det lite mer högupplösta och större varianter.
 

Bifogat

  • hondamotor.jpg
    hondamotor.jpg
    126.1 KB · Visningar: 331
  • noby och barry.jpg
    noby och barry.jpg
    220.3 KB · Visningar: 218
  • Noby.jpg
    Noby.jpg
    223.2 KB · Visningar: 281
  • tz 750 andra sidan.jpg
    tz 750 andra sidan.jpg
    210.7 KB · Visningar: 179
  • tz 750 igen.jpg
    tz 750 igen.jpg
    219.6 KB · Visningar: 201
  • tz 750.jpg
    tz 750.jpg
    219.1 KB · Visningar: 218
  • Barry yamma.jpg
    Barry yamma.jpg
    204.7 KB · Visningar: 175
  • hondamotor närbild.jpg
    hondamotor närbild.jpg
    127.3 KB · Visningar: 256
Och så forsätter vi för dagen, fortfarande hojar ur nämnda depåbox...

Tz750orna i förra inlägget är inte från den depåboxen, de var alldeles för sunkiga för att platsa!

Vi börjar med en tidig Barry Rg, om någon undrar så behövdes inte ljuddämpare :yoparty och sedan var de en säkerhetsrisk :gnissla

Och tanken givetvis signerad :yoparty

Och sedan lite bilder på Randys Cagiva, och signerad tank... Gillar passningen mellan kåpor tank etc. Fint detaljarbete :tummenupp

Sedan två bilder på Barry Sheene inspirerad lack, dock en helt 'vanlig' standard Rg. Mycket gasglad förare som höll på att highsida ut ur varannan kurva ungefär. Konstigt nog lyckades han inte på en hel helg :rolleyes:

Och några fler bilder finns i samlingen.
 

Bifogat

  • rg andra sidan.jpg
    rg andra sidan.jpg
    220.3 KB · Visningar: 164
  • rg.jpg
    rg.jpg
    221.1 KB · Visningar: 160
  • randy tank.jpg
    randy tank.jpg
    221.6 KB · Visningar: 155
  • mamola 2.jpg
    mamola 2.jpg
    218.3 KB · Visningar: 196
  • mamola cagiva.jpg
    mamola cagiva.jpg
    218.2 KB · Visningar: 214
  • barry tank.jpg
    barry tank.jpg
    210.8 KB · Visningar: 173
  • barry rg andra sidan.jpg
    barry rg andra sidan.jpg
    219.1 KB · Visningar: 158
  • barry rg.jpg
    barry rg.jpg
    229.4 KB · Visningar: 174
NSR250SP eller är det NS250R-SP

Fyller på med en liten 2taktare, som står i garaget varje dag. Ett par turer varje säsong blir det. En liten smällkaramell. SM-guld 91 och 93 med Kungsbackas Lars Bosson vid styret. Ljus och blinkers är ok. reggad och klar.
 

Bifogat

  • IMG_0192 hp.jpg
    IMG_0192 hp.jpg
    173.1 KB · Visningar: 247
  • IMG_0202 hp.jpg
    IMG_0202 hp.jpg
    155.8 KB · Visningar: 219
Enda tvåtaktaren jag vill ha just nu är ingen banhoj.
Kanske går att motardera?
800cc på 135kg kan ju vara intressant.
husky%20proof%202000.jpg


En 500 verkar lite för liten.
attachment.php
 
Last edited:
Och fortsätter med en tvåcylindrig tz som fått en extra cylinder ditmonterad :D

Mick Grants vad det nu är för något slinker med trots att den har lite för mycket delar i motorn.
 

Bifogat

  • mick grant.jpg
    mick grant.jpg
    206.9 KB · Visningar: 174
  • scitsu4.jpg
    scitsu4.jpg
    216 KB · Visningar: 191
  • scitsu3.jpg
    scitsu3.jpg
    203.9 KB · Visningar: 165
  • scitsu2.jpg
    scitsu2.jpg
    224 KB · Visningar: 193
  • scitsu.jpg
    scitsu.jpg
    206.7 KB · Visningar: 225
Mmm.. avgasrör..

Här e nåra bilder att värma sig med.
 

Bifogat

  • DSC00066.JPG
    DSC00066.JPG
    74.6 KB · Visningar: 291
  • DSC00067.JPG
    DSC00067.JPG
    76 KB · Visningar: 385
  • DSC00065.JPG
    DSC00065.JPG
    72.7 KB · Visningar: 263
  • DSC00064.JPG
    DSC00064.JPG
    80.8 KB · Visningar: 292
  • DSC00063.JPG
    DSC00063.JPG
    71.1 KB · Visningar: 323
  • DSC00062.JPG
    DSC00062.JPG
    73 KB · Visningar: 297
...lite till för oss gamlingar.
 

Bifogat

  • RandyM.JPG
    RandyM.JPG
    33 KB · Visningar: 186
  • KennyR3.JPG
    KennyR3.JPG
    60.5 KB · Visningar: 189
  • FreddieS5.JPG
    FreddieS5.JPG
    75.2 KB · Visningar: 280
  • RonH1.JPG
    RonH1.JPG
    52.2 KB · Visningar: 215
  • RonH.JPG
    RonH.JPG
    53.1 KB · Visningar: 204
  • WayneR10.JPG
    WayneR10.JPG
    27.4 KB · Visningar: 226
  • WayneR13.JPG
    WayneR13.JPG
    36.1 KB · Visningar: 189
  • KennyR12.JPG
    KennyR12.JPG
    67.3 KB · Visningar: 193
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top