Kan det bli vackrare???

Jag håller nog på Jörgens linje med lite äldre spjutspetsmaskiner, ja man är nog gammal på riktigt...

P9140019.jpg

Aaah,, en gammal RG eller är det en RGB, mekade sån på mitten av 1980,,,,,,, de hade fan världens lättaste förgasar, var gjorda i nån sort magnesium.
Cool hoj
 
Aaah,, en gammal RG eller är det en RGB, mekade sån på mitten av 1980,,,,,,, de hade fan världens lättaste förgasar, var gjorda i nån sort magnesium.
Cool hoj

Det är racing det.
 
skaffa ny, direkCt!:fatta! sen kanske det blir junior och jörgen på h1 och h2:tummenupp

JA det skulle vara kul. Smyga upp på varsin sida om intet ont anandes singelhojar som står och väntar vid rödljus. I samma sekund som det blir röd-gult blir det juniors uppgift att utstöta ett gällt "Beeb-Beeb" inifrån hjälmen! Sedan försvinner vi.
th_beepbeep.gif
 
Usch,den enda hoj jag riktigt har ångrat att jag sålt,är RG.n.

Då är vi åtminstone 2 som gör det.

Det borde vara straffbart att ha ägt en RG 500 Gamma och INTE förstått att den aldrig fick säljas.

Definitionen på ståpäls= 8000rpm
 

Bifogat

  • bikeright.jpg
    bikeright.jpg
    38.8 KB · Visningar: 367
Last edited:
JA det skulle vara kul. Smyga upp på varsin sida om intet ont anandes singelhojar som står och väntar vid rödljus. I samma sekund som det blir röd-gult blir det juniors uppgift att utstöta ett gällt "Beeb-Beeb" inifrån hjälmen! Sedan försvinner vi.
th_beepbeep.gif

:rofl

ska se om jag får tag på hojen, sen brassar vi helvet:hihi
 
Då är vi åtminstone 2 som gör det.

Det borde vara straffbart att ha ägt en RG 500 Gamma och INTE förstått att den aldrig fick säljas.

Definitionen på ståpäls= 8000rpm

Håller med,, min bror tävlade på RG 500,,,,,, vilket hoj, den skulle vara kul jämför med dagens hojar, jag tror den står sig rättbra faktiskt
 
Kanske en 1000cc fyra åt Jörgen?
241.jpg

zinio.jpg


För övriga:
ft2_1.jpg


Själv fortsätter jag att drömma om:
2.jpg
 
Last edited:
En liten anekdot

Någons bekant tyckte att hans hoj började dra för mycket omkostnader i form av reparationer o dyl, alltså tar han hjälp av denne någon för att rendera cykeln i så kallat inlösningsskick.
Med ängsliga blickar över axeln gav sig de bägge kanaljerna ut med hojen på en släpvagn.
Första stoppet på en lång sluttande parkering tillbringades springandes/rullandes med hojen, hängandes på sidan, i full karriär för att med ett abrupt stopp stanna mot en stor sten.
Efter ett antal försök kunde de möjligen med god vilja ana en vinkelavvikelse mellan övre och undre gaffelbenen.
-Inte nog, blev domen.
-Här krävs högre hastigheter för att få godtagbart resultat !
Ekipaget ställdes på släpet igen och kördes ut till vägarna vid Skokloster.
-Finemang, gynnsamma raksträckor för att få fart på skrotet och fri sikt så ingen kan komma å störa!
Men hur göra?
Till slut satte sig den bekante bakom ratten och styrde kosan över de fina vägarna medan tidigare nämnde någon stod med cykeln på släpvagnen.
Vid tutning/nitti knyck sparkades objektet av släpet för att förvånansvärt nog rulla upprätt hur snyggt som helst efter vagnen.
'Någon' ser förskräckt hur objektet närmar släpet igen och knackar ivrigt på bakrutan så den bekante fortsätter gasa.
Till slut svänger vägen, och hojen lägger sig snällt i diket utan en skråma...
Men, nu visste kumpanerna hur det fungerade så samma procedur upprepas ett antal gånger med varierande resultat, från långa gnistglidningar på sidan till en snygg highsider.
När mörkret slutligen lade sig var de nöjda med cykelns skick och puttrade hemåt för inlösen nästa vecka.

Undrar vad han fick för sin RG...
 
Kanske en 1000cc fyra åt Jörgen?
241.jpg

zinio.jpg

Ååååh jääävlar! :Rockbanan
Men undras hur den pressade veven håller med en skänkel till, för att inte tala om den inte helt överdimensionerade växellådan och kopplingen :näsblod

Någons bekant tyckte att hans hoj började dra för mycket omkostnader i form av reparationer o dyl, alltså tar han hjälp av denne någon för att rendera cykeln i så kallat inlösningsskick.
Med ängsliga blickar över axeln gav sig de bägge kanaljerna ut med hojen på en släpvagn.
Första stoppet på en lång sluttande parkering tillbringades springandes/rullandes med hojen, hängandes på sidan, i full karriär för att med ett abrupt stopp stanna mot en stor sten.
Efter ett antal försök kunde de möjligen med god vilja ana en vinkelavvikelse mellan övre och undre gaffelbenen.
-Inte nog, blev domen.
-Här krävs högre hastigheter för att få godtagbart resultat !
Ekipaget ställdes på släpet igen och kördes ut till vägarna vid Skokloster.
-Finemang, gynnsamma raksträckor för att få fart på skrotet och fri sikt så ingen kan komma å störa!
Men hur göra?
Till slut satte sig den bekante bakom ratten och styrde kosan över de fina vägarna medan tidigare nämnde någon stod med cykeln på släpvagnen.
Vid tutning/nitti knyck sparkades objektet av släpet för att förvånansvärt nog rulla upprätt hur snyggt som helst efter vagnen.
'Någon' ser förskräckt hur objektet närmar släpet igen och knackar ivrigt på bakrutan så den bekante fortsätter gasa.
Till slut svänger vägen, och hojen lägger sig snällt i diket utan en skråma...
Men, nu visste kumpanerna hur det fungerade så samma procedur upprepas ett antal gånger med varierande resultat, från långa gnistglidningar på sidan till en snygg highsider.
När mörkret slutligen lade sig var de nöjda med cykelns skick och puttrade hemåt för inlösen nästa vecka.

Undrar vad han fick för sin RG...

Hedningar!!! :4skrika :gråta

Imorgonbitti kommer ett antal tvåtaktstalibaner få en dålig start på dagen när de läser om detta ritualmord :gnissla
 
Last edited:
Jag har spaden på axeln och ska gå och gräva en väldigt liten grop att gömma mig i innan morgonen gryr !
 
Ååååh jääävlar! :Rockbanan
Men undras hur den pressade veven håller med en skänkel till, för att inte tala om den inte helt överdimensionerade växellådan och kopplingen :näsblod



Hedningar!!! :4skrika :gråta

Imorgonbitti kommer ett antal tvåtaktstalibaner få en dålig start på dagen när de läser om detta ritualmord :gnissla

Varför det? De flesta här inne gör ungefär samma sak en eller flera gånger om året.

Dock inte i syfte att få hojen inlöst utan bara för att få veta hur mycket mer man ska kosta på den närmaste veckan :näsblod
 
Ååååh jääävlar! :Rockbanan
Men undras hur den pressade veven håller med en skänkel till, för att inte tala om den inte helt överdimensionerade växellådan och kopplingen :näsblod
SPOOKY!
Är en engelsman (självklart) som bygger dessa på beställning.
Samma som byggt V8 Av en Kawasaki 900 och V12 av en Z1300.
Kom inte ihåg namnet.
Googlade ett namn som jag trodde kunde stämma.
Namnet tillhörde en journalsit, känd för "Gay America".

Kom på namnet:Allen Millyard.
http://www.pinkbike.com/news/allen-millyard-part-1-2008.html
http://www.classicmechanics.com/bissue/2005-10.htm
Hur man skruvar ihop en tvåtaktsfemma:

http://www.saltmine.org.uk/kgb/mechshow.html

Tog nio timmar...
Film på densamma:
http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/Movie/kawa.shtml
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top