Kan det bli vackrare???

Man ser ju tydligt att de har motorstativ allihopa. Jag kan inte fatta varför Watz tycker att jag inte behöver ett! :D

KTM:en är läckrast!

Ser TZ svingen normalt ut som Praditas?
 
Man ser ju tydligt att de har motorstativ allihopa. Jag kan inte fatta varför Watz tycker att jag inte behöver ett! :D

KTM:en är läckrast!

Ser TZ svingen normalt ut som Praditas?
Du betalar honom väl inte tillräckligt bra.
tycker TZ svingen ser väldigt standard ut, förutom kanske vid axelinfästningen.
 
Man ser ju tydligt att de har motorstativ allihopa. Jag kan inte fatta varför Watz tycker att jag inte behöver ett! :D

KTM:en är läckrast!

Ser TZ svingen normalt ut som Praditas?

Det är bara proffs som har motorstativ. Amatörer står med motorn lös på arbetsbänken.

Du har väl inte förtjänat proffstatus ännu :pannkyss

Köp eller gör ett motorstativ, samt hjulställning med plats för minielverk (givetvis påkopplingsbart på depåmoppen) så är du ett steg närmare
 
En film som jag misstänker är att aprilias motoringengör Gigi Dall'Igna svarar på vad som är annorlunda på deras nyutvecklade RSA250 motor. Är på Italienska så jag fattade inte så mycke.. :)

[YOUTUBE-ID]XZafqNLkBiY&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Aprilia RSA 125 2008 är en grymt läcker hoj!

451942.jpg


För att inte nämna en RSA 250 2008!!

ca60-1.jpg


Fantastiska skapelser!

Vad skiljer RSA och RSW? :va
 
Fantastiska skapelser!

Vad skiljer RSA och RSW? :va

RSA är den nya värstingversionen från aprilia. I 125GP kom den 2007 och i 250GP 2008. Även om dom testades ut under några race åren innan. RSW var den värsta modellen innan RSA kom.

Det syns tydligast på 125:an vilken som är vilken. RSW har luftintag på sidan av kåpan och avgasrör under sadeln. RSA har luftintag mitt i kåpans front och avgasrör på höger sida. På 250:in måste man ha bättre ögon och där ser man det tydligast på tanken mm vilken som är vilken. På motorerna syns det största skillnaden.

Båda har nyutveklade motorer där man flyttat sliden från sidan av motorn till att sitta ovanpå. Båda hojarna har smalare ramar och helt annan elektronik. Den gamla elektroniken hette S-DAS2 och den nya XPA. Tror det är Digitek som tillverkar dom.

En RSA 125 har jag hört varit bänkad av ett team till 56,4bhk. Det var ca 3-4hk mer än deras RSW dom också hade.
 

Jag har varit på Goodwood Festival Of Speed, ger mig ståpäls bara jag
tänker på det så här flera år senare. Alla och allt är där. Jag stod en meter
bredvid Jim Redman när han varmkörde Hondasexan. Sånt biter sig fast.
Polarn och jag konstaterade att nu har vi varit på IOM och det här, nu kan
vi dö lyckliga.
 
KTM säljer ut sina fjolårshojar från 250GP. Kallio, Aoyama och Simons KTM FRR250.

Dom säljs utan reservdelar, support och man måste vara hos KTM känd samlare utav racercyklar och lova att inte tävla med den. Priset har dom satt till 80.000 euro.

10531_6.jpg


Även 4st KTM Red Bull Rookies cyklar och MX2 Världsmästaren Tyla Rattray och Tommy Searle´s cyklar är till salu.

Mottot för försäljningen är "Ein Stück Motorsportgeschichte" ( En bit motorsporthistoria).
 
Inte alltför högt pris för en fjolårs-fabrikare.
Synd att de inte fick användas istället bara ;)
När hamnar de i nordgrens garage då? ;)
 
Inte alltför högt pris för en fjolårs-fabrikare.
Synd att de inte fick användas istället bara ;)
När hamnar de i nordgrens garage då? ;)

Får jag inte skriva på internet! ;)

Innerkorgen på kopplingen är gjord i titan. Den kostar 550 euro. KTM köpte 14st sånna. Så 87.000 sek kostade bara deras innerkorgar som dom köpte till deras 250cc . :)
 
Njaaa ......

Lite lätt villha faktor på den hojen :kär:kär

Den du vill ha är den hojj Erv Kanemoto byggde åt Gary Nixxon , den funkade det gjorde inte den där av ett antal skäl varav de viktigaste var att , ett , motorn satt för långt ifrån svingarmlagringen så den hade våldsamma moment reaktioner , Två ; detta gjorde ramen vek
 

Bifogat

  • kr7502 140%.jpg
    kr7502 140%.jpg
    105.1 KB · Visningar: 184
Lekstuge pinaler

Vad är det för ram och sving?

Ramen var en gång i tiden en Honda 250 -89 ,(hette de NS-250 kanske...?) vilken sågats i sär ityp 11 bitar dock utanatt ändra förhållandet mellan styrhuvud å svingarmslagring ty -89:an har jag förstått , är smått berömd för sin väghållning , något vilket bekräftas med råge i denna cykel...svingen är av samma ursprung men om jag kommer ihåg rätt en 93:a , breddad 22mm samt förstärkt , mycke har jag byggt men denna funkar banne mig även om man fullständigt skiter i att ställa in fjädringen, aldrig har jag åkt på något vilket aldrig gör något man får puls utav , men den blev tyngre än gammaramens ynka 7 kilo , 7 kilo crom moly stål kan nog ha funkat men inte 7 kilo begagnade japanska jaktplan...
 

Bifogat

  • Gamma swing IV.jpg
    Gamma swing IV.jpg
    147.2 KB · Visningar: 183
  • Gamma swing sågad.jpg
    Gamma swing sågad.jpg
    139.5 KB · Visningar: 183
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top