yammie
Nipple sucker
Ska kanske säga att jag inte jobbat alla 200h. Det mesta är ob-tillägg för helger och kvällar.
Kan du förklara hela tanken med det upplägget då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska kanske säga att jag inte jobbat alla 200h. Det mesta är ob-tillägg för helger och kvällar.
Fast så jävla svårt ska det väl inte vara att få tag på någon som är med i facket!? Inte ska man väl behöva gå med i facket bara för att få svar på det, eller är det bara tomtar med i facket som tycker det är rätt åt folk om de inte är med?
Syftade inte på att FACKET ska hjälpa honom utan en icke-egoistisk person som är med i facket.
Och åka snålskjuts är aldrig fel, jag har gjort det i 7 år och sover lika gott ändå. Facket klarar sig säkerligen utan min hjälp och behöver jag hjälp så frågar jag någon som är med.
Kan du förklara hela tanken med det upplägget då?
Finns egentligen ingen tanke bakom. Som jag skrev tidigare så är det mesta
ob-timmar. På helger så har vi dubbel lön. Så jobbar jag en lördag mellan 10:00 och 15:00 så jobbar jag 5h men ska ha dubbel lön för sista timmen då den räknas som obekväm så totalt ska jag ha betalt för 6h. På detta vis kommer man inte upp i 200h men jobbar man en helg med inventering och börjar 08:00 på en söndag och håller på till 22:00 så kan ni själva räkna ut att det fort blir timmar av det. Bara en sådan helg rör det sig om 28 timmar som jag ska ha betalt för. Det som ställer till det är att vi inte haft detta system förräns i mitten av 08. Så jag får tillgodo göra mig en massa timmar retroaktivt för 07 och 08.
På tal om facket skulle jag vilja berätta om vad som hände en kompis nyligen.
Han jobbar på ett företag där de varslade för ett tag sedan. Han är relativt nyanställd och skulle därför få gå först, men fick vara kvar därför att hans chefer jobbade för detta. Detta eftersom de ansåg att han hade en viktig roll i företaget och att han visat sig så pass duktig att det skulle bli svårt att klara sig utan honom.
När det blivit klart att han får stanna ringer facket upp honom och säger att om han inte blir medlem kommer de att kämpa för att han kommer bli avskedad trots allt, så att någon av deras medlemmar kan få vara kvar istället.
Bra sätt att sänka ett företag genom att se till att de som behövs blir sparkade och de som inte kommer ha något att göra i fortsättningen kan gå runt där och lulla. Jag skulle aldrig stödja en organisation som använder sig av sådana metoder.
Jag var inte med i facket innan men blev medlem nu i julas just för att dom strula på jobb. Arbetsgivaren undanhåller massvis med information som du har rätt till att veta. Samtidigt ger medlemskapet i facket ett litet maktskifte där arbetsgivaren helst inte vill hamna i nån konflikt. Har man facket i ryggen kan man åstadskomma mycket.
Kan lugnt säga att det definitvt är värt att gå med där. Dom hjälper dig med väldigt mycket till din fördel. Så tänk på det och gå med.![]()
Du kan bli medlem på nätet och sen ringer du dit i morgon och säger att du skrivit in dig via deras sida. Så ska dom nog kunna hjälpa dig. Du har ett fackligt ombud för din butik, det kan du ringa facket och fråga vem det är. Sen ringer du personen och pratar med dom.
Lycka till!
Finns egentligen ingen tanke bakom. Som jag skrev tidigare så är det mesta
ob-timmar. På helger så har vi dubbel lön. Så jobbar jag en lördag mellan 10:00 och 15:00 så jobbar jag 5h men ska ha dubbel lön för sista timmen då den räknas som obekväm så totalt ska jag ha betalt för 6h. På detta vis kommer man inte upp i 200h men jobbar man en helg med inventering och börjar 08:00 på en söndag och håller på till 22:00 så kan ni själva räkna ut att det fort blir timmar av det. Bara en sådan helg rör det sig om 28 timmar som jag ska ha betalt för. Det som ställer till det är att vi inte haft detta system förräns i mitten av 08. Så jag får tillgodo göra mig en massa timmar retroaktivt för 07 och 08.
Nu har du blandat ihop begreppen. OB-tilläg och övertid är två helt skilda saker.
Hela texten verkar ju soppa. Övertid är något du jobbar utöver din ordinarie arbetstid och OB-tillägg får man för att man jobbar på "obekväma tider" och det ska betalas ut på nästkommande lön. Sen om det är ett litet företag utan avtal då är risken fetstor att du är rök eller om en lokal överenskommelse är gjord men då ska det finnas papper på det. Sen kan man ju dividera om det är rätt med ett 14-pass
Jag tycker personligen inte det verkar konstigt bara helt normalt. När varslet kommer så tar ju självklart facket och kollar upp vilka som inte är medlemmar, då börjar dom jobba vilka är det vi ska jobba för att ha kvar? då kollar dom sin lista och hittar ett antal namn, som dom sen lämnar till ledningen och säger dom är inte medlemmar dom tycker vi kan gå först. Sådana saker brukar dom få igenom, men om hans chefer vill ha kvar han förstår jag inte varför han inte går med? Då vill ju både facket och cheferna ha kvar han?
Nu har du blandat ihop begreppen. OB-tilläg och övertid är två helt skilda saker.
Hela texten verkar ju soppa. Övertid är något du jobbar utöver din ordinarie arbetstid och OB-tillägg får man för att man jobbar på "obekväma tider" och det ska betalas ut på nästkommande lön. Sen om det är ett litet företag utan avtal då är risken fetstor att du är rök eller om en lokal överenskommelse är gjord men då ska det finnas papper på det. Sen kan man ju dividera om det är rätt med ett 14-pass
Fucket är ingen myndighet.Fucket har inga rättigheter att medverka så att han blir uppsagd.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |