Kamphund?

Ta en liten chiuahua eller hur det stavas. Skulle den varit större, kan jag lova att vi skulle även där se några fall av attacker då ägaren knappast skött den bra.

Japp, och hade Pitbullens tänder varit gjorda av ett mjukt material som gummi så skulle vi heller inte ha några problem med skador från dessa...

Men nu är inte chiuhua:n större än en hamster och pitbullen har tänder av emalj och inte gummi och därför står vi inför en verklighet där vissa hundraser orsakar opropertionellt mycket skador i förhållande till sitt antal..

Hojar är farliga men skada främst sina ägare och enbart dem..

Hundar skadar främst andra än sina ägare och inte sällan barn och då är självfallet risken för allvarliga men för livet i allra högsta grad något som måste tas med i beräkningen när man diskuterar en ras existensberättigande...

Själv har jag aldrig varit för ett förbud utan skulle hellre se en lagstiftning där hundägare åker dit för eventuella skador hunden orsakar i samma omfattning som om de hade orsakat skadan själva..

Om en hund tuggar på ett barn och orsakar skador för livet så skall alltså ägaren åka dit för grov misshandel som om de orsakat skadorna med vassa knivar och andra farliga föremål..

Då skulle folk bli mer benägna att välja ofarliga hundar för ett chihuahaubett skulle nog knappas ge mer än "ringa misshandel" sett till skadorna...

Ett annat alternativ är "hundkörkort" som jag gärna hade sett för alla hundägare. Dock är detta ganska tandlöst..
- Ajjsing bajsing... nu tuggade din amstaff-rottis bort ansiktet på en treåring så vi kommer dra in ditt hundtjörKort!

Japp, och hade Pitbullens tänder varit gjorda av ett mjukt material som gummi så skulle vi heller inte ha några problem med skador från dessa...

Men nu är inte chiuhua:n större än en hamster och pitbullen har tänder av emalj och inte gummi och därför står vi inför en verklighet där vissa hundraser orsakar opropertionellt mycket skador i förhållande till sitt antal..

Hojar är farliga men skada främst sina ägare och enbart dem..

Hundar skadar främst andra än sina ägare och inte sällan barn och då är självfallet risken för allvarliga men för livet i allra högsta grad något som måste tas med i beräkningen när man diskuterar en ras existensberättigande...

Själv har jag aldrig varit för ett förbud utan skulle hellre se en lagstiftning där hundägare åker dit för eventuella skador hunden orsakar i samma omfattning som om de hade orsakat skadan själva..

Om en hund tuggar på ett barn och orsakar skador för livet så skall alltså ägaren åka dit för grov misshandel som om de orsakat skadorna med vassa knivar och andra farliga föremål..

Då skulle folk bli mer benägna att välja ofarliga hundar för ett chihuahaubett skulle nog knappas ge mer än "ringa misshandel" sett till skadorna...

Ett annat alternativ är "hundkörkort" som jag gärna hade sett för alla hundägare. Dock är detta ganska tandlöst..
- Ajjsing bajsing... nu tuggade din amstaff-rottis bort ansiktet på en treåring så vi kommer dra in ditt hundtjörKort!

Vänd på det hela. Kolla ägarna ist för hunden. De fallen som har inträffat, så kan jag definitivt säga att det har nått med dem att göra. Kolla även upp om det är bara pittbullar som gör överfall i hela världen. Flera av de barn som har blivit attackerade, har varit familjens egna hund. En "icke" kamp hund.
De som attackerar är psykiskt ostabila pga ägaren. Är det inte sant?

:corn

Är det nagon som vill höra vad jag tycker om kamphundar och deras i sitt eget tycke seriösa hundägare som har kamphunden bara för att den är en gullig och rar familjehund?

:corn

Är det nagon som vill höra vad jag tycker om kamphundar och deras i sitt eget tycke seriösa hundägare som har kamphunden bara för att den är en gullig och rar familjehund?

Nä, inte jag iallafall. Har en bra koll på hur du tycker och tänker. Är så trött på alla fördomar som alltid kommer upp. :gnissla

Och om någon annan vill veta så är det bara att läsa i gamla trådar. :corn

Är det någon som vill bota sina fördommar så är det bara att komma till gränna på staffe träffen.
/mvh jonas

Att folk verkligen är så efterblivna.
Peter (ha bild på någon annan som är tuff i hans ögon) North du har inga egna argument mer än att utlänningar då är över representerade i brott, vilka är det då mer exakt?
Hur ska vi lösa detta brott? Avlivning? Ska dom få ha nån form av kurs när dom kommer till Sverige som "garanterat" kommer lösa alla problem?
Hur många av överfallen har varit från en RENRASIG amstaff? Med stamtavla och som är reggad i skkf?
Då sjunker antalet till närmast obefintligt, hur ska vi då kunna anklaga amstaffar för allt när den attackerande hunden egentligen bara har liknande drag?
Hur ska vi dra gränsen vid vad utlänningar är som nu gör alla brott enligt dig?

Skrivit i all hast då jag har brottom, men mitt budskap framgår nog något sånär.

Peter (ha bild på någon annan som är tuff i hans ögon) North du har inga egna argument mer än att utlänningar då är över representerade i brott, vilka är det då mer exakt?
Hur ska vi lösa detta brott? Avlivning? Ska dom få ha nån form av kurs när dom kommer till Sverige som "garanterat" kommer lösa alla problem?
Hur många av överfallen har varit från en RENRASIG amstaff? Med stamtavla och som är reggad i skkf?
Då sjunker antalet till närmast obefintligt, hur ska vi då kunna anklaga amstaffar för allt när den attackerande hunden egentligen bara har liknande drag?

Skrivit i all hast då jag har brottom, men mitt budskap framgår nog något sånär.

Ta din flöjt och åk till Gränna

Är det någon som vill bota sina fördommar så är det bara att komma till gränna på staffe träffen.
/mvh jonas

:tummenupp

3027518 men alla barn biter ungefär lika hårt.. jag menar att bettet från en "sådan kamphund" hund lär ju va farligare än en collis.. el har jag tänkt fel där :confused:

senaste artikeln från sundsvall var att 2 hundar ,,(schäfer o "campinghund) hade bråkat till o från..
en dag hade ägaren tydligen lämnat dörren öppen när sshäfern va ute på promenad. han flög ut o bet tag i hunden o satt fast i han i 20m fast ägaren försökt fått bort han... ägarn påstog fortfarande efteråt att de va världens snällaste hund... fast där skulle inte ens ägarn låtit dörrn vart öppen... hans fel.. tvärtom o schäfern hoppat ut hade ju slutat i samma.. tror de e en annan mentalitet i "dessa" hundar.. därför bör de vara en van ägare.. att förbjuda blir ju svårt... men många tjatar om sådant där hundkort.. kanske ingen dum idee om dom skulle kunna göra de bra... finns de nå land som har ett fungerande system tro?
Personligen vill jag hellre att du ballar ur på mig än herr "minimal".. Ni ser inte ut att göra ungefär lika mkt mos av mig..

PeterNorth: Ännu ett givande inlägg i debatten från dig. Du e så duktig så.
Kanske har du har bilden på honom pga mindrevärdes komplex av din egna "flöjt" ?

Prulle: Jag har lika stabilt psyke som en Amstaff och slåss således inte om jag inte hade blivit tvingad till det eller någon gör illa någon jag älskar.

Väck med dom jävlarna, inför körkort och skit i den minoritet som tvunget måste ha dessa hundar.

Fan vad jag hatar demokrati.

Vi hade grillfest ikväll... Vi grillade 4st kamphundar och till det hade vi bernaisesås pommes och Morots-sallad :tummenupp

:öl

Last edited:
PeterNorth: Ännu ett givande inlägg i debatten från dig. Du e så duktig så.
Kanske har du har bilden på honom pga mindrevärdes komplex av din egna "flöjt" ?

Prulle: Jag har lika stabilt psyke som en Amstaff och slåss således inte om jag inte hade blivit tvingad till det eller någon gör illa någon jag älskar.

:tummenupp

Jag har haft hund hela livet (18år) och jag tror att de flesta som sitter här och argumenterar mot detta med hundar är sådana människor som alltingen inte har hund eller blivit biten som barn(?). Känner man sin hund och behandlar den väl från början av sin levnad så spelar det absolut ingen roll vad för ras det är.. Det funkar exakt som med människor, får man inte kärlek och ömhet som barn utan blir slagen av sina föräldrar (hussar?) så måste risken för att man hamnar på "fel bana" i livet vara överhängade..

Att sedan ta artiklar ur Aftonbladet måste jag säga är minst sagt patetiskt, det måste vara den mest partiska skvallerblaskan(ja, skvaller. inget nyhetsvärde överhuvudtaget, bara sälja lösnummer) som finns...

EDIT: Att införa körkort på hundar tror jag skulle vara bra då rötägg som inget hellre vill bussa sina hundar på små lekande barn och andra hundar inte kan ha dem.

Sedan så tycker jag att man borde ha körkort på sina barn med så att dom också får rätt behandling under sin uppväxt och inte blir våldtäktsmän och psykopater.

Last edited:
Jag undrar varför människor blir upprörda när det handlar om hund/katt slakt? Dagligen konsumeras massor av griskött, trots att dessa djur är både känsliga och begåvade..
Om man besökt ett slakteri, så lever man också med känslan av den dödsångest djuren bär innan slakt!
Människan är som bekant väldigt selektiv i sin empati, men detta är fanimej löjligt.. Jag kan köpa gris/kyckling korv i deli-disken, varför inte hund/katt dito?
Kycklingar och gäss avlivas i massor.. Men ve den som stryper en svan..

Jefla hycklare! :mad:

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...