Kamphund?

Ja till 100%.
Är du en sån som bara lyssnar på aftonbladets rubriker. Eller har du själv nån erfarenhet av hundavling eller?

Nej jag har ingen erfarenhet. Har bott granne med en uppfödare (kennel) och det var alltid problem med flertalet. Han var däremot ärlig och berättade själv att det är i stort sett omöjligt att lita på en kamphund till 100%. Han hade dom aldrig okopplade. Hans motivering till varför han hade hunden var att han såg det som en utmaning att försöka tvätta rent stämpeln "kamphund". Visst är det tråkigt att 99% av kamphundsägarna är invandrare med små kulor och liten hjärna. Tror fortfarande inte på att hunden i säg kommer NÅGONSIN kunna jämnställa sig med familjehundarna labrador, golden eller pudel. Problemhund, problembilar, problembarn......same shit.

Nej jag har ingen erfarenhet. Har bott granne med en uppfödare (kennel) och det var alltid problem med flertalet. Han var däremot ärlig och berättade själv att det är i stort sett omöjligt att lita på en kamphund till 100%. Han hade dom aldrig okopplade. Hans motivering till varför han hade hunden var att han såg det som en utmaning att försöka tvätta rent stämpeln "kamphund". Visst är det tråkigt att 99% av kamphundsägarna är invandrare med små kulor och liten hjärna. Tror fortfarande inte på att hunden i säg kommer NÅGONSIN kunna jämnställa sig med familjehundarna labrador, golden eller pudel. Problemhund, problembilar, problembarn......same shit.

Haha, lol! vilket skitsnack!
Snälla ge mig adressen eller namnet på den seriösa kenneln! :D

Det är bara okunskap som resulterar isådana här "debatter". Har mångårig vana av så kallade "kamphundar". Lyssna på de som Tränar/tävlar/Umgås med en sk kamphund. För att bilda er egna uppfattningar istället för att köpa uppfattningar direkt ifrån www.aftonbladet.se

Oj vad min kamphund är farlig, Han leker ihjäl grannens Rottweilers. Och slickar ihjäl inkräktare och främmande folk. Däremot när man jobbar och tränar med honom så visar han mer motivation, driv och ork än en vanlig "sällskaps hund". Det är den stora skillnaden.

Om det inte vore för alla rötägg som skaffar sådanahär raser för att vara "fräna". Utan som helst egentlig tanke och motivation att arbeta och stimulera hundarna på rätt sätt. Skulle det inte vara några rubriker.

Även oseriösa uppfödare som korsar hej vilt mellan olika raser och säljer till vilka köpare som helst borde hängas.

Som upplysning så finns det ca 300-400 Renrasiga Pitbulls i sverige. Om man då ser till antalet hundar som går under benämningen Pitbull ... Ja då är det en försvinnande liten del som är renrasiga. Inte ens en bråkdel..

En seriös uppfödare med renrasiga Pitbulls säljer verkligen inte till vem som helst. Just på grund av att rasen fått så dåligt rykte trots att det egentligen beror på blandraser som hanteras avlas och säljs på fel sätt.

Jag uppmanar även de som funderar på att köpa oregistrerade AmStaffs , Pitbulls osv att hellre vända sig till seriös uppfödning. Då det i många fall inte har en aning om vad man mixat ihop för blandningar utan som helst tanke på ordentlig avel. Vilket kan resultera i betydligt mer osäkra hundar. Vilket det förekommer i vilken ras som helst när det gäller korsningar och gatuhörnsavel.

BTW Pitbull kan inte registreras i sverige, Utan är istället registrerade i t.ex ADBA.

Låter som en väldigt vettig kennel de där. Ett tips ska du debattera så borde du skaffa dig information från fler än 1 källa. Din granne skulle jag aldrig köpa en hund av iallfall.

Låter som att din granne inte är rätt person för hundavel!! Själv hade jag aldrig köpt hund av en sådan person. Jag har alltid mina hundar lösa och det har aldrig uppståt några problem. jag har en amstaff och en pitbull. Dom sk familjehundarna du tog upp anfaller oftare människor än bull-hundarna. Har för mig att labrador toppar listan med attacker mot människa procentuellt hund för hund.

Det börjar bli dags för hundkörkort nu så att kloka hundägare kan rensa upp det dåliga rykte visa raser oförtjänt har fått.

Dom sk familjehundarna du tog upp anfaller oftare människor än bull-hundarna. Har för mig att labrador toppar listan med attacker mot människa procentuellt hund för hund.

Hur många % av en labradors sk attacker resulterar i att man måste uppsöka sjukvård?

Hur många % av en pittbulls ? :D

Finns inget bättre än personer med subjektiva åsiker.

Jag har alltid mina hundar lösa och det har aldrig uppståt några problem. jag har en amstaff och en pitbull.

Bara för att det inte har uppstått problem så finns det goda chanser att det gör det förr eller senare. Är du adidas kille med?

EN kamphund är avlad för kamp, hur tror du då deras instinkter skiljer sig från ex en labradors? Hur tror du en kamphund beter sig när den känner sig trängd? Spelar inte så stor roll om du har smekt den med silversked hela livet.

Hur tror du att en labrador, golden, berner sennen, schäfer, pudel, chihuahua eller rottis beteer sig när den känner sig trängd??? Som en rädd hund?

Frågan är snarare hur osäker och lättstressad en hund (ras eller individ) och där ligger inte kamphundarna i topp kan jag lova.

Jag är så jävla glad när jag får en kamphund som patient. Äntligen en riktig hund tänker jag då... glada och orädda allt som oftast. Boxrar är det på samma sätt med.
Sedan finns det härliga individer av nästan varenda ras... men aldrig så generellt som med kampisarna och boxer. :yoparty

Hur tror du att en labrador, golden, berner sennen, schäfer, pudel, chihuahua eller rottis beteer sig när den känner sig trängd??? Som en rädd hund?

Frågan är snarare hur osäker och lättstressad en hund (ras eller individ) och där ligger inte kamphundarna i topp kan jag lova.

Jag är så jävla glad när jag får en kamphund som patient. Äntligen en riktig hund tänker jag då... glada och orädda allt som oftast. Boxrar är det på samma sätt med.
Sedan finns det härliga individer av nästan varenda ras... men aldrig så generellt som med kampisarna och boxer. :yoparty

Lönlöst att prisa kamphundarna när det är just dem och inte hundar du räknade upp som vi har problem med.

Grejen med media är att de säljer kamphunds ämnet säljer. Varje dag blir folk attackerade av hundar. Men är de en golden eller labb ska de mycke till innan de hamnar i tidningen.

Grejen med media är att de säljer kamphunds ämnet säljer. Varje dag blir folk attackerade av hundar. Men är de en golden eller labb ska de mycke till innan de hamnar i tidningen.

Golden Retriever, Sveriges näst vanligaste hund. Väldigt populär bland barnfamiljer. Hade en sådan attakerat en människa på samma sätt som i artiklarna ovan så hade det kommit i varenda kvällstidning. Det hade sålt nummer om nått.

Jag vet att dessa hundar är med om mycket och varje gång nåt hemskt händer så gör det ont i mig. Men jag vidhåller helt och hållet att det är ett ägarproblem. detta är hundar som kräver mycket av sin ägare och har ägaren inte tid att stimulera och motionera hunden på rätt sätt så kanske han/hon ska göra sig av med hunden. Det krävs ett stort intresse och engagemang för att äga en sån här hund.

Golden Retriever, Sveriges näst vanligaste hund. Väldigt populär bland barnfamiljer. Hade en sådan attakerat en människa på samma sätt som i artiklarna ovan så hade det kommit i varenda kvällstidning. Det hade sålt nummer om nått.

Golden är den hunden som attackerat flest människor. Visst att de finns fler golden än pitbulls o så. Men ändå de visar att hanteras hundar fel så biter de för att försvara sig.

Golden är den hunden som attackerat flest människor. Visst att de finns fler golden än pitbulls o så. Men ändå de visar att hanteras hundar fel så biter de för att försvara sig.

Det var en sanning med modifikation. Golden är den hund som bitit flest människor, inte attakerat för det är inte samma sak. Att man går fram till en kopplad golden som är bunden utanför Konsum som sedan biter främlingen är inte samma sak som att den springer fast och griper tag i låret eller ansiktet som hänt i några av artiklarna.

Fähund.. är de farliga?

NÄ, det räcket med en grön stövel i röva så lugnar dom sig
sterb057.gif

Tack vare dina "öppna" ögon så kan man nu se med hjälp av dina länkar att det INTE finns en kamphudskomplott bland massmedia vilket många kamphundsförespråkare verkar tro. Media tar ju uppenbarligen upp även när andra hundar attackerar och biter. Då kan vi ju avfärda teorin att det bara är kampundar som det skrivs om när det sker hundattacker.
När det skrivs om hundattacker så är det oftast kamphundar det handlar om och eftersom det inte finns en kamphundskomplott vilket vi nyss har bevisat så måste det ju betyda att kamphundar är överrepresenterade bland hundattacker.

Det är alltid lika roligt att läsa kamphundstrådarna.
[Godtrogen kamphundsfetischist 1 ] - Nääää, dom e´ jättesnella, golden, chihuahua och pudel är mycket farligare.
[Godtrogen kamphundsfetischist 2 ] - Ja, jag är ju en jätteerfaren hundägare som är självlärd, alla utom mig är olämpliga.
:rolleyes:

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...