Kamphund?

Och jag har en kampkatt... hon spöar målmedvetet och saklöst upp morsans tre kg tyngre bonnakatt. Han är livrädd för henne och vägrar komma i närheten av huset när vi är där och hälsar på... och hon gör inget annat spanar efter stora svarta katten dagarna i ända... och får hon mista tillfälle så slåss de så vrålen ekar och tussarna flyger.

Jag skulle kunna tjäna mycket flis på henne om det fanns organiserade kattkamper, hon är en naturbegåvning.

Sådan kvinna, sådan katt...
:hihi

Plastraketer är farligare rullstolar, förbjud raketerna. Lever vi inte tillräckligt i storebror sammhälle? Ja en kamphund gör större skada än en labrador, men det gör vi när vi brassar fan.

Klart som fan en kraftigare hund gör mer skada om den attackerar. Därför är det än viktigare att lämpliga ägare har dessa vovvar. Jag tror dock inte att Amstaff/Pitbull är sämre ras än någon annan.

Hundkörkort kanske inte vore så dumt.

Tack vare dina "öppna" ögon så kan man nu se med hjälp av dina länkar att det INTE finns en kamphudskomplott bland massmedia vilket många kamphundsförespråkare verkar tro. Media tar ju uppenbarligen upp även när andra hundar attackerar och biter. Då kan vi ju avfärda teorin att det bara är kampundar som det skrivs om när det sker hundattacker.
När det skrivs om hundattacker så är det oftast kamphundar det handlar om och eftersom det inte finns en kamphundskomplott vilket vi nyss har bevisat så måste det ju betyda att kamphundar är överrepresenterade bland hundattacker.

Där har du fel jag har visat att kamphunds attacker uppmärksammas mer än vanliga attacker och det var du som visa oss :rolleyes:

Där har du fel jag har visat att kamphunds attacker uppmärksammas mer än vanliga attacker och det var du som visa oss :rolleyes:

Hrm ja just det. Så är det. Sen var det lilla spöket laban som postade alla länkar på "icke" kamphundsattackerna. :rolleyes:

Hrm ja just det. Så är det. Sen var det lilla spöket laban som postade alla länkar på "icke" kamphundsattackerna. :rolleyes:

Skillnaden är ju enorm.
På tex kamphunds attackerna så är det en pitbull som skäller och är blodig runt munnen.

På dom jag postade är det knappt bilder.

Underklasshund, invandrarhund, opålitlig, ful + alla incidenter med allvarliga utgångar. Var går gränsen?

Lösningen är hundkörkort. Det är en bulletproof lösning. Det fixar allt. Då kommer allt bli frid och fröjd. Ungefär som bil/mc-körkort. Alla som har det är ju exemplariska trafikanter..."ironi"

Plastraketer är farligare rullstolar, förbjud raketerna. Lever vi inte tillräckligt i storebror sammhälle? Ja en kamphund gör större skada än en labrador, men det gör vi när vi brassar fan.

Inte för att jag vill beblanda mig i den här diskussionen egentligen men det där var fan det dummaste jag har läst.
Hur ofta sticker din hoj iväg i 200km/h och mejar ner småbarn på cykelbanan, UTAN FÖRARE?
Om det fanns 1% risk att en motorcykel gjorde det så hade man nog förbjudit den modellen oxå, eller vad tror du?

En labrador är minst lika farligt som en pittbull. Allt handlar om uppfostran. Och i själva laget så har "svenssons" labradorer och mer kriminella pitbullar. Dra nu inte alla i en kamm nu för jag skrev det. Men det är faktiskt sant. Du kan uppfostra ett barn till å bli mördare. Kolla på han hundexperten på tv. Han har en pittbull, attackerar den folk? Nej.
Ta en liten chiuahua eller hur det stavas. Skulle den varit större, kan jag lova att vi skulle även där se några fall av attacker då ägaren knappast skött den bra.

Just det så är det när man inte har något mer att säga.
Då spammar man lite och verkar häftig :tummenupp

Nu har det hänt igen, fast det kanske bara är på låtsas. Snacka om att ha huvudet i sanden.
http://www.aftonbladet.se/vss/karlstad/story/0,2789,1112390,00.html

Klart det inte är på låtsas är det någon som har sagt det? :va
Därimot så är aftonbladet duktiga på att vrida saker och ting.
Men det är väl du för trångsynt att se?

Kunde varit en labrador eller pudel som bitit 3 varav 1 näsa :D :D :D :D

Snälla kan du inte bara knyta sladden runt halsen och .....
Du har inte tillfört något till tråden förutom att göra folk irreterade.
Men vem vet du kanske inte har något bättre för dej. :va
Stakars grabb :D :D :D :D

Last edited:
Klart det inte är på låtsas är det någon som har sagt det? :va
Därimot så är aftonbladet duktiga på att vrida saker och ting.
Men det är väl du för trångsynt att se?

Jaha så att bara för att det gäller en kamphund så måste alltså artikeln vara fel. Hunden har inte attackerat 1 tjej, 1 hund samt en 11-årig pojke. Den berömda kamphundskomplotten finns alltså kvar.
I själva verket var det en hamster som attackerade 1 maskros, 1 tuggumipapper samt försökte para sig med en lerkruka.
Aftonbladet tog bara dessa parametrar och matade in dom i sitt kamphundsprogram och vipps så kom svaret ut som det står i tidningen.
Alla som tror på det räcker upp en hand......

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back