Kalmar-tråden

Jotnt RSV4an är mycket fin iallafall :) Vi får se ^^

Nu jävlar ska vi :fyllisar hejj hopp.

Nyinflyttad i Kalmar här och letar likasinnade. Får hem nya skönheten på torsdag och tänkte förutom nöjesåka runt kalmar även dra på lite bandagar i sommar. Var är närmsta bana? Nämnas ska att jag aldrig kört bana förut så vill inte hamna i RR-grupp.

// Lynx

Tyvärr långt till banorna :(
Men om man ska vara positiv så har vi ändå några stycken att välja på om man kan tänka sig att åka en 30 mil...
Ring Knutstorp nere i Skåne
Gotland Ring
Kinnekulle Ringe utanför Götene
Anderstorp
Sviestad (linköping)

Tidigare i tråden skrev någon att han skulle till Kinnekulle och någon annan skulle till Anderstorp och köra i sommar

Tror jag mötte Jotnt på bron idag. :) Varit ute på en cruisingrunda? :P

Nice, har försökt leta runt lite på smc (ganska värdelös layout). Finns det nybörjargrupper på alla bandagar eller är det en viss kod man ska leta efter?

Btw, av ren nyfikenhet, varje gång jag går från jobbet står det alltid en hoj eller två utanför ett slags underjordsgarage mellan giraffen och malkars. Verkstad eller bara ett garage/förvaring? Stod en riktigt flashig R1a där av nyare modell senast jag gick förbi, snygg hoj förresten om du är medlem här ;)

Nice, har försökt leta runt lite på smc (ganska värdelös layout). Finns det nybörjargrupper på alla bandagar eller är det en viss kod man ska leta efter?

Btw, av ren nyfikenhet, varje gång jag går från jobbet står det alltid en hoj eller två utanför ett slags underjordsgarage mellan giraffen och malkars. Verkstad eller bara ett garage/förvaring? Stod en riktigt flashig R1a där av nyare modell senast jag gick förbi, snygg hoj förresten om du är medlem här ;)

Vi är några stycken som har garage där... Och det var nog inte min du såg iaf, om inte silvertejp faller under flashigt förståss :D

Haha nja, svart och guld och utan silvertejp om jag inte minns fel. Hur ser det ut med vinterförvaring, kan man hyra in sig när snön väl börjar krypa sig på? :rolleyes:

Ska du köra SMC så får du köra steg 1.2.3.4 (5.6) i ordning. Är även olika grupper beroende på hur snabb man är.
Tyvärr är det ganska långt till dem olika banorna, största problemet är att man måste vara där så tidigt på morgonen.
Finns ganska många som arrangerar bankörningar titta i forumet.
Ska du köra smc måste du vara medlem.

Var och hälsade på i garaget, så det kanske var min hoj du såg (måndags).

PS. Bankörning är beroendeframkallande :yoparty

Last edited:
Haha nja, svart och guld och utan silvertejp om jag inte minns fel. Hur ser det ut med vinterförvaring, kan man hyra in sig när snön väl börjar krypa sig på? :rolleyes:

Blir nog en plats ledig nu i sommar verkar det som, året runt hyra som gäller...
Skicka ett PM till Kalle_Duke om du är intresserad.

SMC Kalmar, Blekinge, Kronoberg o Jönköping har börjat snacka ihop sig lite för att på sikt kunna ordna lite mer olika körningar o evenemang. Kronobergarna har ju tex Uråsa i krokarna o där kan det ev bli lite mer körningar.
Blekinge hade Anderstorp 1a Maj tex.
Vad det gäller Skogstorp så är det så vitt jag vet lika låst fortfarande. Men som Lonsdale föreslog kunde ju Syab vara ett ställe.

Så lite är det på gång iaf;)

Då fick dom inte ihop tillräckligt många anmälningar då alltså =/

Har inte kollat med Syab, nope..
Fast det krävs ju lite mer än att bara ha en plats att vara på oxå.. Behövs en del instruktörer o dylikt oxå;)

Kanske vore något att gå för någon här på forumet??;)
Att gå o bli SMCinstruktör??=)

/Rooster

Då fick dom inte ihop tillräckligt många anmälningar då alltså =/

Har inte kollat med Syab, nope..
Fast det krävs ju lite mer än att bara ha en plats att vara på oxå.. Behövs en del instruktörer o dylikt oxå;)

Kanske vore något att gå för någon här på forumet??;)
Att gå o bli SMCinstruktör??=)

/Rooster

Läser bara en massa ursäkter!

Ring 0480-137 40 och fråga efter Johan!

http://www.syab.se/syab-gruppen/vi-som-jobbar-har/kalmar

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back