Kalmar-tråden

ja efter rundan ner till Claessons i Bromölla och ovesmotor på deras mc-fest i går .Så minskar ju inte suget efter grusfria vägar då man fick klämma, känna ,köpa små grejer osv . Och ganska många hojar på vägarna till och från mc firman. Men nu är allt klart, inköpt utom tält och lite små grejer inför europa touren i sommmar :)

Vägarna runt kalmar är fina nu, inte jätte mycket grus. Är dock fortfarande lite kallt. Det blir svårt att få upp värme i däcken. Vilket resulterade i en liten sladd igår:gnissla

Ska ut idag, ska till Motortemas öppet hus först vid 10, sen bär det väll vidare :)

Mja, det blir nog till att beställa det där batteriet man gått och skjutit upp med att köpa.
Vädret börjar ju onekligen bli bättre (om man inte kollar de närmsta dagarna vill säga.) men det är ju som sagt en hel del grus kvar på vägarna.

Ja en provstart är på schemat i dag .Sen får man se om det blir mer är bara varm körning.

3-4 mil blev det i alla fall . Sen tyckte jag mig kunna se några hojar runt smedby i dag ?

Last edited:
Såg iallafall en 2 st här i trekanten igår. En blå r6 eller 1 samt någon twin.

Tänkte ge mig ut en sväng idag. Någon som har koll på nå relativt grusfria vägar runt Kalmar? :)

Tänkte ge mig ut en sväng idag. Någon som har koll på nå relativt grusfria vägar runt Kalmar? :)

Elverslösa, kläckeberga, smedby-ljungbyholm, ljungbyholm-trekanten, förlösa, tvärskog-nybro, st sigfrid osv. Som sagt knappt något grus alls... Se upp med kalla däck bara!

Tårögd.. sitter på verandan och ser plötsligt hur kommunens *gatsoparmaskin* kommer körandes runt kvarteret, äntligen!! :D dock så väntar jag på ett par tändstift från staterna, sen är det bara :yoparty som gäller!!

Men till´s kommande helg får du sparka igång den.Ska ju bli 13+ och sol :tungan

Jadu, jag vart faktiskt och sparkade igång den igår. :) Med bytt batteri så hoppade den igång direkt.
Mullrade mysigt med det nya avgaset osså. :brynad

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back