Kalmar-tråden

Försökte köra små vägar för att dels det är lite spännande och för att hålla fartvinden på en lägre nivå..
men det kändes som om att "nu dör jag snart".
Så kan tänka mig att e22:an är som att få nålar instuckna under naglarna:)

Ja, lite så va de.. Tog småvägar hit å dit, slutade med att ja hamna i Mönsterås å fick lite bråttom hem, så de fick bli E22 hem.. De va en tabbe i sommarhandskar.. :)

Tog ut pärlan idag för sitt vårbad efter en vinter i garaget och suget blev så stort att jag blev tvungen att ta premiärrundan direkt!
Helt underbart!
Då jag blev Kalmarbo förra sommaren och nu kommit i ordning i huset så jag har tid att åka letar jag nu andra som är i farten här. Brukar ni samlar någon speciell dag/tid/plats eller blir det lite när som?
Orkar ni stora starka män dra med en fröken? ;)

Tja.
Jag kommer sätta ut när vi från emmaboda åker ut och puttrar lite iallefall så då är det fritt fram å hänga på:)

Fick nyss veta att vägen mellan Ljungbyholm - Smedby delvis just fått ny beläggning med än så länge rätt elaka kanter mindre bra grepp.
Kan va bra att tänka på innan den goa vägsnutten tas i för hög fart;)

Tror dock inte den är riktigt lika illa som vägen jag tog i söndags;)
WP_20140413_006[1].jpg
/Rooster

Last edited:
nån som är sugen på att åka ut och puttra lite imorgon?

Fick nyss veta att vägen mellan Ljungbyholm - Smedby delvis just fått ny beläggning med än så länge rätt elaka kanter mindre bra grepp.
Kan va bra att tänka på innan den goa vägsnutten tas i för hög fart;)

/Rooster

Kanterna är uppfyllda med vitt grus nu som studtals ligger utspritt över vägbanan där bilar genat i kurvorna, känns inte alls som en kul sträcka att köra just nu :/

Körde precis där med bilen och det stod 4 el 5 sporthojar jäms med vägen och ni stod och snackade. Va det nån här och hade det hänt något? (hoppas inte, vågade inte stanna och fråga)

Så där ja, tillbaka på sadlen....

Är någon sugen på småvägar, eller bara köra så hojjta.

Dags för 100 mils servicen strax iaf :P

nån som är sugen på att gasa lite på torsdag?

Ja... alltid..

När var hur ?

Söndag kommer lite kompisar o gästar med lite fyrhjulingar dock gatdäck, så vet inte redigt vad dom uppskattar för vägar men blir nog lite kurvkörning, så haka på ni som vill =)

Vilken tid kör ni på söndagar? Är det macken där vi Mc Donalds (Giraffen va)?

Vet inte om det är söndags körningar längre ....Men vi använder 7/11 macken Mc Donalds (Giraffen)som utgångs punkt när vi ska ut ... Vi planera att komma ner till Karlskrona för glass vid ett fler tal tillfälle i sommar i alla fall

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år